Ga naar inhoud


Hoe picons op usb stick plaatsen?


tajvdz

Aanbevolen berichten

Met mijn oplossing ´integreer´ je zegmaar de usb in de flash. Je kunt dan gewoon downloaden naar internal, maar wordt het opgeslagen op de usb. Weet ff niet wat de standaard piconfolder is bij jullie (mijn /etc/picon).

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: dagg
Met mijn oplossing ´integreer´ je zegmaar de usb in de flash. Je kunt dan gewoon downloaden naar internal, maar wordt het opgeslagen op de usb. Weet ff niet wat de standaard piconfolder is bij jullie (mijn /etc/picon).


Maar als ik het goed begrijp dan betrek je de USB voor altijd bij het intern geheugen.
Dat is niet wat ik wil. Ik wil alleen dat de Picons in een map op de USB stick komen te staan!

Jammer dat deze optie er uit is gehaald. Zou echt veel simpeler zijn als je Picons ging downloaden dat je behalve voor Internal Flash ook kan kiezen voor USB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gebeurt dan toch ook.

Het enige wat je doet is een symlink maken van /etc/picon (flash) naar <usb-device>/picon zodat je gewoon voor installatie op flash kan kiezen terwijl ze onderwater toch op je stick staan.

Nadeel is wel dat deze constructie na een verse flash weer weg is. whistle

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat is waarschijnlijk je USB stick niet goed geformarteerd...


Hierbij wat fototjes, Cf en usb Net even met de tuner geformateerd.

Box ook compleet gereboot en dit is het resultaat.
1e Harddisk initialiseren.
2e keuze dvd afspelen.
3e downloaden picons..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me wel een bugje.

 

Ik ga eens sleutelen of daar niks mooiers voor te maken is. Als je picons op alles mag gebruiken, dan mag je ze natuurlijk ook downloaden waar je maar wil...

 

De makkelijkste workaround nu: Gewoon in interne flash installeren, en dan verplaatsen naar waar je ze hebben wil (bijvoorbeeld met het telnet commando: "mv /picon /media/usb/"). Daarna wel even enigma2 opnieuw starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik ga ze eerst wel op de internal flash zetten en kijk later wel hoe ik ze verplaatst krijg.

Waar kan je eigenlijk zien hoeveel ruimte er bezet is van de internal flash? Ik heb zitten kijken maar kan het nergens vinden...

Dan kijk ik voor ik de Picons er op zet en er na. Misschien is het verplaatsen pas zinvol als er ruimte tekort is.

 

Maar moet voor het laten werken op usb stick de usb stick geformateerd zijn op EXT2 of EXT3 of zal het ook gaan met fat32?

We dachten eerst dat hij door fat32 niet werd gezien bij het downloaden van de Picons maar na formateren in de Dreambox dus ook niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees alle berichten ja.

maar ik kan toch niet weten op welk bericht je antwoord dat ie het weer doet.

En je bedankt Milo. Zijn laatste post was om het tijdelijk even via de internal flash te doen..

 

De post daarvoor was namelijk van mij en ik vroeg hoe ik kan zien hoeveel ruimte van de internal flash er gebruit is.

 

Dus daarom mijn vraag of het weer werkt om op te slaan op USB want dan ga ik dat zo even proberen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb even een update gedaan en ja daar na kon ik de picons ook opslaan op usb of harde schijf!

 

Ik heb het meteen even getest en werkt best mooi.

 

Hoe krijg je de picons eigenlijk ook in het display van de Dreambox?

 

Ik heb nu transparant gedaan. stel ik wil een andere kleure proberen. Dan is het beste om eerst deze weer te de-installeren en daarna een andere te pakken? Misschien dat om toch een achtergrond kleur te nemen zoals wit dat het duidelijker is. Daar ga ik straks nog wel wat mee testen.

 

Laatste waar ik nog mee zit is de usb stick. Die is dus nu geformateerd in de dreambox terwijl hij daarvoor als fat32 is geleverd bij de Dreambox.

Zou hij ook werken met Picons op fat32 of is het zo ie zo beter om hem op ext3 te laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Laatste waar ik nog mee zit is de usb stick. Die is dus nu geformateerd in de dreambox terwijl hij daarvoor als fat32 is geleverd bij de Dreambox.
Zou hij ook werken met Picons op fat32 of is het zo ie zo beter om hem op ext3 te laten?


Formateer je USB stick naar FAT32 en probeer het.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...