Ga naar inhoud


Nieuwe Triax 78 met 4 Alps quad LNBs


WimVM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Afgelopen weekend zijn we de VU+ DUO met Triax 78 en 4 Alps quad LNBs gaan afhalen. Zaterdag en zondag hebben we dan ongeveer 70 meter nieuwe COAX kabels getrokken van de schotel naar binnen zodat we nu 2 paar aansluitingen hebben. Enkel een stuk binnenbekabeling moet nog vervangen worden door de nieuwe COAX kabel, maar het vissen naar de COAX in de spauwmuur was voldoende voor een weekend. crazy Dat laatste stuk doen we later.

Ook de schotel is bekabeld; 4 x quad LNB is heel wat werk om kabels te maken... uiteindelijk moet de schotel nu nog alleen worden opgehangen, maar gezien het slechte weer is dat niet mogelijk nu.

 

Over de LNB afstelling heb ik een vraag. Ze zijn aangesloten zoals in de de post van Connexion. Maar hij maakt gebruik van single LNBs van zijn Alps. Mijn LNBs zijn quad en dus breder aan de kop achteraan. Hierdoor kan ik ze niet goed bij elkaar brengen voor Astra 1 en Astra 3, zonder de Astra 3 kop te draaien. Heeft dit invloed op het signaal? Ik zie dat er graden staan op deze plaats, dus ik vermoed van wel... Heeft iemand dit al eens gedaan en eventueel een foto of instructie van? Ik heb hier al wel gelezen dat het moet werken met quad LNBs van Alps, dus op zich kan dat geen probleem zijn. Wel zou ik graag de LNBs min of meer op hun plaats hebben zodat ik me op de ladder kan beperken tot het fine-tunen ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tha Great Mac
Het zal iets meer werk zijn met fine-tunen, maar ik denk dat je er weinig hinder van hebt.


Heeft het draaien van de kop naar links en rechts invloed op de kwaliteit van het signaal? Beide koppen staan perfect naast elkaar zoals aangegeven door Connexion, dat is dus geen probleem. Ik kan het alleen niet in de praktijk brengen omdat het weer niet meewerkt, spijtig want na een weekend werken wil je wel eens resultaat zien. Nu hebben we tijdelijk geen TV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteravond toevallig een multiblock aangesloten op mijn triax 88.

 

Met het draaien van de ALPS LNB kon ik wel de laatste paar procenten binnenhalen, maar echt een groot verschil was het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: WimVM
Heeft het draaien van de kop naar links en rechts invloed op de kwaliteit van het signaal?

Het zal wel iets uitmaken, gewoon even een beetje mee 'spelen'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens geen regen...

 

Op dit moment halen deze waardes:

19.2: 72% op transponder 11798000,27500000,H,FEC Auto

28.2: 44% op transponder 11222000,27500000,H,FEC Auto

23.5: 70% op transponder 11325000,22000000,H,FEC Auto

13.0: niet uitgericht op dit moment

 

Wat moet ik begrijpen onder de transponder? Als ik deze bijvoorbeeld op 10862000,22000000,H,FEC Auto zet krijg ik plots waardes van 72% ipv 44% op 28.2. Maar ook in omgekeerde richting op andere transponders. Als ik hem dan op handmatige transponder zet krijg ik plots geen signaal meer met volgende standaard waardes: System DVB-S, Frequentie 11836, Inversie Auto, Symbolrate 27500, Polariteit horizontaal, FEC auto op 23.5.

 

Ik merk tevens dat de 4x quad LNB het er niet gemakkellijker op maakt. Het gewicht van de LNBs en kabels (16 stuks!) trekken de koppen naar onder en ook de helling wordt er door beinvloed.

 

Enig advies is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Om tot goede vergelijkingen te komen qua signaal zou je over tv zenders moeten praten. Het klopt dat er grote fluctuaties in signaalsterkte op de 28.2E zitten, dat is normaal dus.

 

Eigenlijk zijn je waardes zo gek nog niet, dus niet teveel mee spelen zou ik zeggen. Dat de LNB's + bekabeling een bepaald gewicht hebben, met de daarbij horende gevolgen, dat ervaar ik ook zij het in mindere mate op mijn T55.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarop moet ik me dan baseren als transponder? Het gaat trouwens om een VU+ DUO.

 

Als ik gewoon kies voor "vooraf ingestelde transponder" krijg ik deze waardes:

 

23,5: 43% op 11325000,22000000,H,FEC Auto

19,2: 73% op 11798000,27500000,H,FEC Auto

13,0: no lock op

28,2: 44% op 11222000,27500000,H,FEC Auto

 

De afstanden tussen de LNBs zijn trouwens ook al lang niet meer wat Connextion origineel opgaf.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Je kan beter eerst een transponder uitzoeken waarop ook daadwerkelijk wordt uitgezonden, anders zoek je je soms het schompes.

 

Dus voor A1 (19.2E) BVN, A3 (23.5E) een regionaaltje, A2 (28.2E) een BBC etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...