Ga naar inhoud


[Amiko alien] kanaal editor Amiko Alien


hobbytraveler

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb nu sinds een maand een Amiko Alien in gebruik , een goed apparaat,alles werkt perfect,beeld zeer goed enige minpunt als hij standbij staat is het rode ledje te fel, is inmiddels beetje donker gemaakt met behulp van folie.

 

Maar mijn vraag is er een editor om de kanalen te bewerken en waar vind ik de database, in mijn ipbox 900hd staat de database in var maar in de amiko heeft hij waarschijnlijk een andere extensie ,de box is via ftp te benaderen.

 

tomtraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook sinds een paar weken de Amiko Alien in gebruik. Bij mij zit er geen rode led op. Wanneer de box stand-by staat wordt de tijd weergegeven.

Ik heb de Amiko SHD-8900 Alien, besteld bij $reclame verwijderd$

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb de SDH-8900 receiver bijna een maand als hij in standbij staat gaat rechts van de display een fel rood ledje branden zodra je hem aanzet gaat erboven een groen ledje branden en het rode led gaat dan uit maar in diep standbij is alleen de klok zichtbaar maar dan duurd het vrij lang dat je weer beeld hebt omdat hij moet booten en dat doet mijn Ipbox 900hd sneller.

 

In het begin vond ik het lastig dat er op de display geen progamma nummers getoond werden maar daar ben ik nu aan gewend.

 

Ik via het menu alle kanalen verwijderd en alle zenders die ik gebruik via de transsponders weer ingelezen dus ze staan nu zoals ik het gewend was.

 

tomtraveler

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu inderdaad dat er onder de groene led nog een led zit.

De groene led brand bij ons alleen wanneer je de afstandbediening gebruikt, verder niet. Die led daaronder heb ik nog niet zien branden. Bij ons 'boot' de box alleen opnieuw wanneer we de box echt uit zetten met de schakelaar op de achterzijde.

Bij ons wordt op het display geen programma nr's weergegeven, maar bijvoorbeeld rtl4. Soms krijg je wel vreemde letters door de 4x7-segments display.

Ik heb Enigma2 van RSP erop draaien, misschien maakt dat het verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Amiko Alien met Enigma2 nu ongeveer twee weken. Mijn broertje heeft er gelijktijdig ook een aangeschaft. Tot nu toe werkt de box goed met Enigma2. Ik gebruik 'm als vervanger voor mijn dreambox DM600 SD. Heel af en toe komt het wel eens een keer voor dat een zender geen beeld geeft, maar meestal na even zappen naar een ander kanaal en terug werkt het wel weer.

Ook mijn dreambox liep wel eens een keer vast, 't schijnt als je maar veel handelingen blijft doen elke Linux based ontvanger wel een keer hapert o.i.d.

 

Ik kan alleen nog niet opnemen op mijn Synology diskstation wat ik met mijn dreambox DM600 wel kon. Een collega van me die handig is met de Linux ontvangers en ook een Amiko Alien heeft aangeschaft gaat proberen dit werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast satelitedream

probeer de e2 image van de sab unix eens een mooie stabiele image,

alleen moet je een paar bestandjes voor de afstandsbediening van de amiko overzetten om deze goed werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...