Ga naar inhoud


[Amiko] Alien SHD-8900 met Spark Image


hlaan

Aanbevolen berichten

Vandaag lag mijn bestelde Amiko ALien in de brievenbus.

 

Het kleine doosje aangesloten, hierbij viel het mij op zodra ik de HDMI kabel eraan had gehangen dat de scart geen beeld meer gaf > hoort dit ?

Netwerk instellingen even gedaan, kind kan de was doen.

 

Image dat erin zat was Spark 1.1.37 maar eigenwijs als ik ben via het menu/spark direct een software upgrade uitgevoerd naar Spark image 1.1.42 en ik moet zeggen dat was eenvoudig en vlot gedaan.

 

Daarna satellieten en zenders ingeladen via het installatie menu. Ook dit ging erg eenvoudig zelfs de disecq instellingen voor de 4 satelieten hoefde ik niet in de stellen, helemaal automatisch. Het zender zoeken stelt ook weinig voor en gaat zo goed als vanzelf.

 

Daarna een netwerk mount gemaakt met mijn NAS drive die ik ook voor de DB gebruik, ook dit verliep zonder problemen. Helaas kan je met de ingebouwde functionaliteit geen (PVR) opnames maken met de netwerkmount, de Alien vraagt om een USB opslagmedium hiervoor.

Wel kan je allerlei denkbare bestanden afspelen zoals foto's en diverse video bestanden waaronder opnames gemaakt mbv de PVR functie van de DB.

 

Via FTP kan je de box ook benaderen zoals gewent van de DB, standaard login / password is root / root.

 

Deze 1e indruk is dat het voor die paar centen echt een leuke ontvanger is waar ik me de komende tijd wel mee ga vermaken. Ik heb gelezen dat er ook een Enigma II image op kan draaien maar dat de verschillende verkrijgbare images niet allemaal stabiel zijn. Ik houd het voorlopig maar even op het Spark image en eens zien wat ik daar mee kan doen.

 

Volgende dat ik ga uitzoeken is hoe ik mijn CD kaartje werkend krijg...

een zender edit tooltje zou wel handig zijn

een mogelijkheid om toch de PVR functie te kunnen gebruiken met mijn NAS als opslagmedium zou ik prettig vinden.

Verder wordt het een beetje zien wat er aan mogelijkheden op me afkomt.

 

Ik zag dat er al een paar topics op dit forum aan deze tuner gewijd zijn maar er mag wat mij betreft nog een heleboel meer informatie op dit forum komen betreft de Alien.

 

Lijkt mij prettig om 1 staartje te hebben met alle aan het Spark image gerelateerde zaken en wellicht een ander staartje tbv het Enigma gerelateerde image.

Dit zou alle Alien bezitters denk ik wel helpen om op gang te komen met deze box.

 

Zover mijn input, ik zal verdere relevante bevindingen wel weer loggen hier.

 

 

GrT,

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Ah deze opmerking heb ik getackeld:

Het kleine doosje aangesloten, hierbij viel het mij op zodra ik de HDMI kabel eraan had gehangen dat de scart geen beeld meer gaf > hoort dit ?

Eenvoudig maar is een kwestie van video resolutie niet te hoog instellen, op de AB vd Amiko zit bovenaan een knopje V.FORMAT wanneer je de resolutie lager insteld werken de scart en HDMI wel tegelijkertijd (maar dan heb je geen 100% HD genot).

 

Kaartlezer tbv CD kaartje heb ik aan de praat mbv MCAS plugin, met de Oscam plugin liep ik vast daar zal ik me wat meer in moeten verdiepen betreft de configuratie ervan.

 

Channellist editer ben ik nog niet tegengekomen, bestaat er een werkende of kan het ook mbv DBedit ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Werkt prima die Amiko heb er E2 in gezet en ook dat werkt prima in de home share heb hem op mijn slaapkamer staan

en beneden een dm 800 met cd kaart.

Het menu is bijna gelijk aan de dm 800

Was wel even zoeken de juiste instellingen te vinden.

Er zijn een paar forums die deze ontvanger behandelen

en voor het geld is het een prima werkende ontvanger.

Heb nog geen haperingen og freezes gezien

 

veel suc6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van de Alien SHD-8900

Het volgende probleem is mij overkomen:

Bij het wijzigen van het FTP password is er iets misgegaan en kan ik niet meer inloggen.

Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen geeft geen oplossing.

Iemand een idee wat nu te doen?

 

Alvast bedankt,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bert,

 

Werk je met een Spark of Enigma image ?

Bedoel je dat je via de PC niet meer in de box kunt komen, krijg je dan een pop-up met login & password.

Met welk programma benader je de box ?

 

Wat extra info kan helpen met je mee te denken

 

GrT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk vanuit Spark

Ik gebruik FTP met Freecommander of Total Commander.

Met inlogscherm. Voorheen werkte root/root als user/password

Na wijziging ben ik het PW kwijt. Het volgens mij gewijzigde PW werkt niet. Als ik via het menu van Spark mijn PW weer wil wijzigen geeft hij aan dat het oude PW niet goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bert,

 

Ik had eerder een handleidinkje van het web gevist, stuur even een PB met je emailadres ik zie dat je hier tegenwoordig geen attachment meer in de berichten kan toevoegen.

 

Het relevante deel heb ik hieronder gekopieerd.

 

2.3.1 Upgrade Spark by USB

Preparation:

1. We only recommend Kingston USB stick, we don’t support USB hard disk

2. Please make sure your USB stick only have 1 partition and the file system is FAT32

3. Set default booting system to [spark].

Upgrade Step:

1. Make sure [C:/spark] is exist, if not, please create this folder.

2. copy [mImage] and [userfsub.img] to [C:/spark]

3. Connect USB stick to STB

4. Keep Pressing [OK] Button in Front Panel, then power on STB.

5. After 5 seconds, you will see [Forc] in LED, release [OK] button and press

Button.

6. if everything OK, You will see [u LD] shining in LED

7. if upgrade success, You will see [sUCC] and STB reboot automatically

8. If upgrade not finishes in 5 minutes, then there must be something wrong, please check

your configuration and re-try.

 

GrT,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...