Ga naar inhoud


uitrichting antenne verkeerd?


EtienneM

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb hier de volgende opstelling:

Vu+ duo met dvb-t stick aangesloten op een Johansson 7315 antenne versterker en een triax 32 elementen buitenantenne.

Ik ben woonachtig in de regio Zutphen.

 

Wanneer ik deze antenne richt op Doetinchem kan ik ongeveer 89 kanalen scannen en heb ik op de meeste strak beeld of geluid.

Echter mis ik omroep gelderland in de lijst.

Wanneer ik de antenne iets meer richting Arnhem draai dan scan ik 84 kanalen maar incl. Omroep Gelderland.

Ik heb dan helaas geen beeld (ontvangt lijkt me niet goed).

 

Wat doe ik nou verkeerd? Hoe ik de antenne ook draai (met telkens opnieuw inscannen dan krijg ik maar geen beeld of heb ik geen omroep gelderland.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja ik neem aan dat je de antenne vertikaal hebt staan,wat wel de bedoeling is.

Je heb een richt antenne ,het is dus logies dat hij maar naar een kant gevoelig is,wat je kunt doen is de reflector er afhalen aan de achterzijde van de antenne,hij word dan aan de achterzijde niet meer afgeschermt.

Als het signaal sterk genoeg is zal de ontvangt van bijde zenders mogelijk zijn zonder de ant. te verdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelderland komt gewoon vanaf Doetinchem, dus wat hierboven staat is onzin. Kan je niet even alleen kanaal 42 scannen? Van welk kanaal pakt die nederland 1,2 en 3? Met je antenne lijkt me niets mis als die er 89 vindt.

Ik denk eerder dat jou ontvanger een andere keuze maakt. Wat heb je op programmplaats 22 staan? Ik gok TV Oost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Gelderland komt gewoon vanaf Doetinchem, dus wat hierboven staat is onzin. Kan je niet even alleen kanaal 42 scannen? Van welk kanaal pakt die nederland 1,2 en 3? Met je antenne lijkt me niets mis als die er 89 vindt.
Ik denk eerder dat jou ontvanger een andere keuze maakt. Wat heb je op programmplaats 22 staan? Ik gok TV Oost.


Ik ontvang wel tv-oost maar ik kan uit de stream informatie niet uitmaken welk kanaal het nou is. dus ook zo van ned 1,2 en 3.

Wel kan ik frequenties uitlezen maarja dat is weer wat anders dan kanalen.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
642MHz is Gelderland en 482 is Overijssel.
Voor de ontvanger zijn ze gelijk, die kiest dan normaal gesproken de sterkste. Blijkbaar komt Deventer op de achterkant toch nog sterker binnen dan Doetinchem.


Tv Oost wordt inderdaad gescand op 482. kan ik die achterkant afschermen oid? of zou ik nog iets anders kunnen proberen.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een handmatige scan gedaan op de 642mhz en ja hoor eindelijk heb ik strak beeld op tv gelderland.

 

zou de xml niet goed zijn? Of is het dan puur dat de ontvanger de 2 frequenties niet uit elkaar kan houden?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...