Ga naar inhoud


plugin Change Root Password zorgt voor crash


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb al een tijd de plugin Change Root Password geinstalleerd maar die zorgt constant voor een crash van Enigma

De rode knop (Cancel), groene knop (Set Password) en gele knop (new random) werken maar de blauwe knop (virt. Keyboard) zorgt telkens voor een crash.

Ik neem aan dat je met die knop zelf een password kan kiezen?

Wat ik ook een gemis vind is dat de plugin niet het laatst ingestelde password ergens vermeld. Of is dit weer op een andere plek te zien?

In dit geval werkt random dus wel en als je dan op set password drukt dan komt er een scherm dat het wachtwoord is ingesteld. Ik tik het dan meteen in DCC en daar kan ik het voortaan aflezen.

Is er misschien een andere plugin voor het wachtwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Daar heb je toch geen plugin voor nodig? Even ssh'n/telnetten naar je box en bij de prompt passwd ingeven en je wijzigt het root-pwd ala minute.

 

 

Origineel bericht van: tajvdz
Hoi,

 

Ik heb al een tijd de plugin Change Root Password geinstalleerd maar die zorgt constant voor een crash van Enigma

De rode knop (Cancel), groene knop (Set Password) en gele knop (new random) werken maar de blauwe knop (virt. Keyboard) zorgt telkens voor een crash.

Ik neem aan dat je met die knop zelf een password kan kiezen?

Wat ik ook een gemis vind is dat de plugin niet het laatst ingestelde password ergens vermeld. Of is dit weer op een andere plek te zien?

In dit geval werkt random dus wel en als je dan op set password drukt dan komt er een scherm dat het wachtwoord is ingesteld. Ik tik het dan meteen in DCC en daar kan ik het voortaan aflezen.

Is er misschien een andere plugin voor het wachtwoord?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Een passwordmanager geeft toch nooit 'plain text' aan welk password aktief is? Zou niet best zijn, even flashen herstelt dit.

Geloof me nu maar, even telnetten naar je box en dan 'passwd' of 'passwd root' ingeven is handiger dan welke plugin dan ook.

 

Origineel bericht van: tajvdz
ik vind een plugin toch handiger.

Ik heb nu Password Changer gevonden maar die is eigenlijk ook niet handig. Blijf het vreemd vinden dat vooral Change Root Password niet gewoon aangeeft wat het huidige wachtwoord is.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat is volgens mij geen plugin.

Volgens mij krijg je dan zo´n overzicht van de toetsen zoals in in Mytube.

Maar goed ik krijg een groen scherm dat de hele boel crashed.

Ik al zo eens de plugin verwijderen en daarna even software update doen en de plugin er opnieuw opzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal morgen eens een backup maken met auto backup zodat ik altijd terug kan en dan de bestanden eerste even op een andere plek zetten. Ik neem aan dat als ik dan ga flashen hij de settings niet meeneemt.

Ik kan dan eens vrij basic wat dingen gaan proberen en alles weer vanaf het begin er op te gaan zetten.

Van de lastige instellingen maak ik wel even screenshots en als ik de backup op de juiste plaats terugzet kan ik altijd opnieuw flashen.

Is er ook nog een mogelijkheid om een lege image te flashen zoals op een DM7000? Of is dat niet nodig?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is er ook nog een mogelijkheid om een lege image te flashen zoals op een DM7000? Of is dat niet nodig?


Is niet nodig bij E2..

Citaat:
eerste even op een andere plek zetten. Ik neem aan dat als ik dan ga flashen hij de settings niet meeneemt.


De hele backup map even copieren, de inhoud van de orginele wissen..

Citaat:
maar is virtual keyboard ook een plugin?


Niet dat ik weet, ik heb hem in ieder geval niet geinstallerd
is volgens mij gewoon een onderdeel van E2..
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pli opnieuw geflashed zonder instellingen.

ik heb nog niet veel geingesteld maar de password changer crashed niet meer op virtual keyboard.

Dan denk ik dat ik het maar zo ga opbouwen tot het weer hetzelfde is.

 

het enige wat nog steeds niet "opgelost" is is het scherm na stoppen opnames. maar goed dat had ik in een ander topic staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...