Ga naar inhoud


[UFS910] Hoe Nibiru_V3 op USB-stick installeren?


Lex_luthor

Aanbevolen berichten

Ik wil het Nibiru_V3 image proberen. Dit moet op een USB-stick omdat deze alleen als USB versie beschikbaar is.

Om dit te proberen heb ik met CreateMini al vier verschillende usb sticks voorbereid, maar ondanks het feit dat de USB-sticks in orde lijken krijg ik geen enkel image geinstalleerd.

Ik kom bij het installeren via 'Tmp USB Update' niet verder dan de Melding op beeldscherm "Backup settings naar /var/swap" en op het frontdisplay staat : Update Started.

Zelfs na twintig minuten is er nog steeds geen verandering terwijl er m.i. toch wat gebeurd zou moeten zijn.

 

Ik doe dus iets verkeerd, maar misschien gaat het wel helemaal niet met Miniboot?

 

Ik zie inmiddels bij AAF door de bomen het bos niet meer en over Niburu wordt al helemaal niets geschreven.

 

Om alle eventualiteiten uit te schakelen dus mijn vraag:

 

Kan iemand mij vertellen wat ik nodig heb, Mini Maxi BA of toch nog iets anders?

 

MPI krijg ik op de 64 bits Windows7 versie niet geinstalleerd, met AAF Recoverytool V1.9 heb ik onlangs MME_V2 in de flash gezet, gebruik geen interne HDD en de USB-stick in de front usb-aansluiting.

 

Ik heb wegens verbouwing de ontvanger een klein jaar niet gebruikt maar weet nu in elk geval wel weer waarom ik destijds het gedoe met BA ben gestopt en uitsluitend nog met flash-images gewerkt heb.

 

BvD

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lex houd moed!

 

Miniboot heb ik nooit gebruikt:dus geen ervaring. Ik heb gewoon de oude BA installatie. Als je wilt kan ik nog wel ergens de handleiding opsnorren.

 

ik had ook met mpi het probleem dat hij niet wilde installeren op mijn windows 7 64bits machine..

uiteindelijk heb ik hem niet meer in default C:\Program Files (x86) maar gewoon op de d; schijf.... en toen deed hij het wel...

 

als je stick het eenmaal doet heb je er geen omkijken meer na.

 

 

 

 

Dreambox 800HDse, Vue Zero,  4-lnbs, Onkyo TX-NR818, Synology 211, Kodi, Pi-hole, Philips 55OLED807.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boes

 

Naar aanleiding van jou opmerking dat je BA gebruikt, heb ik met de Mini een AAF USB versie geprobeerd, en het proces dat ik bij Nibiru verwachtte startte direct op.

Dit maakte voor mij twee dingen duidelijk. De gemaakte stick is OK en PKT Images kunnen niet zondermeer op Mini draaien.

Daar is blijkbaar toch BA voor nodig.

 

Bedankt voor je aanbod voor de handleiding, maar ik heb inmiddels gelezen dat je bij E2 MME_V2 in de flash een aangepaste BA versie moet gebruiken. (barry-allen-UFS-910-E2-Packet37)

Ik heb gemerkt dat 'het gedoe' met BA wel verbeterd is.

Ik ga die dus eerst maar eens proberen.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

BA blijft voor mij nog steeds een crime, dus daarmee ben ik weer gestopt.

 

Na gelezen te hebben dat iemand Nibiru wel op MINI heeft geinstalleerd, ben ik dat spoor blijven proberen met als resultaat dat ik het nu werkend heb gekregen.

 

Resultaat : AAF MM2_V2 in de Flash, op MINI1 PKT Nibiru V2 en op MINI2 AAF MCC

Ik moet mijn eerder gedane uitspraak dus corrigeren.

 

Origineel bericht van: Lex_luthor

 

Dit maakte voor mij twee dingen duidelijk. De gemaakte stick is OK en PKT Images kunnen niet zondermeer op Mini draaien.

Daar is blijkbaar toch BA voor nodig.

 

 

Nu eerst uitvinden hoe op Nibiru de NAS werkend te krijgen, momenteel worden alle opnames, zonder dat ik daar instellingen voor heb gemaakt, op de USB-stick opgeslagen en ondanks dat ik de NAS heb gemount.

Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden daar iets aan te veranderen. Het Mountmenu in Nibiru is wel heel erg Spartaans!

Ik kan geen Pools lezen en dat is bij PKT images dus een heel groot nadeel.

 

Daarna Oscam werkend krijgen, m.a.w. naar welke directories moeten de diverse files.

 

Als dat is uitgevonden tenslotte nog een keer alles geheel opnieuw installeren om de stabiliteit van de opnames testen.

 

Ik heb dus nog wel even wat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...