Ga naar inhoud


Keuze schotel, Visiosat G4, T55 of ...


ieskorp

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zoek nu al weken naar een alternatief voor mijn huidige schotel, een triple sat duo. Deze valt te vaak uit ten gevolge van zware regenbuien en ik wil ook Hotbird ontvangen. Wekenlang gezocht in allerlei fora, zonder echt duidelijkheid te krijgen.

Ik twijfel tussen een Visiosat G4 en een T55. Ik kom er echter niet achter wat nu de schotel met de grootste regenreserve is en kan het ook niet vergelijken met de huidge schotel omdat ik van de TripleSat nergens de versterking kan terug vinden. De Visiosat heeft een versterking van 37 dB, de T55 35,7 db. De T55 is echter aanzienlijk goedkoper, ongeveer de helft van de prijs van de Visiosat. Mijn vraag: is het verschil tussen 37 en 35,7 dB waarneembaar, m.a.w. valt een Visiosat bij regen minder snel uit dan een T55?

Of wellicht heeft een van jullie nog een beter alternatief (geen T90 o.i.d. want ik wil de huidige muurbeugel blijven gebruiken en en ik ben bang dat de T90 daar te zwaar voor is)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Ik denk niet dat je dat verschil zult merken qua versterking. De Triax is simpelweg het goedkoopste alternatief denk ik. Mocht je overwegen meer dan 4 LNB's te monteren (gewoon omdat het kan), is de T55 een uitstekende keuze. Let alleen wel op dat bv. de twin/quad LNB's van Alps er niet op passen, tenminste niet zonder enige fantasie smile

 

Zie ook Hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...