Ga naar inhoud


[ET9000] PiP met HD zenders stottert


Obi Wan

Aanbevolen berichten


Geen last van nee, zie wel hetzelfde.

 

Dit zal (voorlopig?) ook niet beter worden.

 

Tot de drivers van 14 maart was er überhaupt geen HD + HDpip mogelijk.

 

"changelog 14032011: -hd iframe 'pip' (Screenshots will be shown)"

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kooleracer
Het is een hardware limitatie, dus het iets wat de ET9000 gewoon weg niet kan.


Niks hoor de VU+ Duo doet het ook niet goed, alleen maar frames en het is beslist geen hardware probleem, hij heeft twee tuners dus moet het gewoon kunnen met de juiste aanpassing van de software.
De Xtrend ET5000 HD met 1 tuner werkt het PIP beeld wel goed op een FTA zender.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik PIP heel zelden, maar als ik het gebruik, dan voldoet de huidige beeldje voor beeldje PIP prima voor mijn doel (reclame voorbij, goal bij andere wedstrijd etc etc).

 

Gr

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: kooleracer
Het is een hardware limitatie, dus het iets wat de ET9000 gewoon weg niet kan.


Niks hoor de VU+ Duo doet het ook niet goed, alleen maar frames en het is beslist geen hardware probleem, hij heeft twee tuners dus moet het gewoon kunnen met de juiste aanpassing van de software.
De Xtrend ET5000 HD met 1 tuner werkt het PIP beeld wel goed op een FTA zender.

Grts.


De VU+ Duo is geen ET9000 en ze zijn dus ook niet identiek. Dat is ook te merken aan het feit dat de ET9000 wel gewoon vloeiend SD kan weergeven in PiP, in tegenstelling tot de VU+ Duo. Voor het weergeven van PiP moet de ontvanger 2 video streams tegelijk kunnen omzetten naar beeld en daar hebben de tuners trouwens niks mee te maken. Blijkbaar is dus bij de ET9000 de hardware die de 2de video stream moet omzetten niet krachtig genoeg om een HDTV stream om te zetten. Wat ze nu dus doen is als ik me niet vergis alleen de i-frames (als ik het goed heb zijn het i-frames maar het zouden ook andere kunnen zijn) weergeven en dat zorgt dus voor haperend beeld om dat de frames tussen de i-frames worden weggelaten. Bij de VU+ Duo wordt dit dus ook voor SD streams gedaan.

Als je trouwens echt gelooft dat de ontvangers vloeiend PiP zou kunnen weergeven denk je dan niet dat dat gewoon zou werken? De fabrikant heeft er alle baat bij dat het werkt wink.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het wel raar dat de hardware het niet aankan?

de chipset in de et9000 is sterker en nieuwer dan de dm8000, en volgens mij kan die het wel vloeiend (toch?) dus ik neem aan dat het niet aan de hardware ligt.

 

ik denk dat het een driver issue is (laten we daarop hopen).

 

Ik weet nog toen ik net mijn dm800 had aangeschaft (begin 2009), had dat ding ook enorme kuren: tune failed, vastlopers, stronttraag, etc. Dus als de ontwikkeling door gaat, verwacht ik dat de box een goed product zal worden. Bij Dream weet je dat je support krijgt op de software, bij dit soort boxen weet je dat natuurlijk nooit en dat maakt het wat gammel vind ik.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die chip waar jij op doelt ook verantwoordelijk voor video omzetten naar beeld of doet een andere chip dat? Dan nog, dat die chip waar jij op doelt sterker en nieuwer is dan die in de DM8000 is niet zo gek als je kijkt naar de datum dat de DM8000 gereleased is. Die chip fabrikanten komen elk jaar wel met nieuwe chips uit als het niet vaker is. Dat wil niet zeggen dat die chip in de ET9000 ontworpen is om 2 HD streams omtezetten naar beeld. misschien dat ze daar voor wel een chip modelletje hoger hadden moeten nemen.

 

Als de ontwikkelaars van de ET9000 zeggen dat de chip het hardwarematig niet kan dan geloof ik dat. Neemt niet weg dat het een gemiste kans is dat ze niet een chip hebben gekozen die het wel kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...