Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Terugkeer naar AZ Firmware...???


paulvr

Aanbevolen berichten

Dank je Perdi, goeie tip.

Overigens, het lukte me tot dusver nog niet om de nog smalbandiger (SR 330) radio's binnen te halen. Maar daar moet ik eerlijk zijn: voor ik met E2 bezig ging moest ik wel altijd kiezen tussen Antenne Bayern of Ost Tirol, maar dat was omdat ze elkaar qua frekwentie te veel in de weg zaten.

 

Zoals je zegt, de mogelijkheid van een of ander probleem in het geheugenverhaal is niet denkbeeldig. Overigens zet dat zo ongeveer al mijn commentaren sinds januari in een heel ander daglicht; ik vond steeds dat men veel te enthousiast over de E2 ontwikkelingen sprak maar de vraag die zich nu voordoet is meer hardware gericht. Wie weet had ik gewoon veel minder goede resultaten dan anderen om die reden.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En als jij goed gekeken had dan had je gezien dat ook 23,5 niet op het lijstje van satellieten met audio stond:

 

"Vol verwachting ging ik naar de radiolijsten, maar die zijn nog steeds alleen maar beschikbaar voor 12,5 W, 13 E, 19,2 E, 8W en 9E (nee ik ben niet dronken, maar op die volgorde staan ze in de lijst)."

 

Met alle begrip, kunnen we alsjeblieft wel in een aardiger toon tegen elkaar blijven spreken?

 

Feit blijft dus kennelijk dat jij in Wave-Guardian deze op 23,5 staande audiozender meekrijgt en ik dat van die diezelfde settings in mij ontvanger niet???

 

PS: ik probeerde intussen mijn AZ Box op te starten om te zien of je misschien bedoelt dat dat smalbandige kanaal in de te scannen transponderlijst van 23,5 staat in plaats van in de lijst met radiozenders maar daar kom ik niet aan toe: ik krijg steeds opnieuw tijdens het booten de foutmelding "Problem occurs on the system. Please reboot your system"

 

OK kiezen help niets, de spanning eraf evenmin. Ik zal straks maar eens kijken of ik met opnieuw een patch op een USB stick iets kan aanvangen...

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben totaal niet onaardig???

 

 

De fout melding die je daar krijgt heeft inderdaad te maken met de settingslijst, ik zou ze allemaal even verwijderen en ze er opnieuw inzetten.

 

Beter advies is misschien nog om naar Plugins te gaan:

 

Dan add plugin

Wijzig de url in azupd.nl

Download de plugin: DOMerazor

 

Zet de fw op een usb stick genaamd patch.bin en doe deze in de Azbox.

Ga naar het plugin menu en voor de DOMeraze plugin uit

De receiver reboot en komt in het upgrade menu ( vanwege de usb stick met de fw)

Hierna volstaat 1x optie4 ( juiste partities worden weggeschreven op de DOM ) en daarna optie 1 ( install fw)

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent aardig, ik viel alleen over "als je beter gekeken had" en gaf aan dat dat voor ons beiden gold ;-)

 

Voorde rest, dank voor je advies, ik had (nog) niet in de gaten dat ik er al was - had de indruk dat ik tijdens het booten vastgelopen was. Dat is dus niet zo.

 

De rest ken ik, ik volgde al eerder het advies om DOMerazor te gebruiken en daad dat. Alleen toen kreeg ik daarna juist al die rare fouten die ik beschreef nadat ik na toepassing ervan en optie 4 tweemaal uitgevoerd te hebben de nieuwste firmware erin stopte. Nu ik eenmaal zover ben dat ik in elk geval de Nederlandse smalbandige radio's kan ontvangen ben ik een beetje bang dat middels een nieuwe DOMerase weer te verliezen.

 

Interessante gedachte: het enige wat ik aan de Wave-Guardian lijst heb veranderd is het toevoegen van die vier Nederlandse radiozenders. Dat ie dus daarna vast loopt geeft wel te denken... Misschien moet ik maar weer eens ouderwets zelf gaan blindscannen en daarbij kijken of ik de smalbandige radio's in de huidige situatie wel met de hand erbij kan zetten (blindscannen werkte nooit daarvoor).

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je nogmaals, D_Liver, ik heb je instructies tot de letter opgevolgd. Ik moest wel, want bij de meeste functies in de settings viel het grootste deel van de opties weg terwijl de foutmelding bij elke AB aanraking opnieuw op het scherm kwam.

 

Dus nu opnieuw begonnen met de nieuwste firmware, en zonder settings - ik maak ze zelf wel! Brutaal als ik ben begon ik eerst met Joe FM uit België maar die bleek wel met kwaliteitsbalkje aanwezig maar niet via TP scan.

 

Toch wilde ik de moed niet zomaar opgeven, dus ditmaal BNR radio geprobeerd. Let wel: SR 333 dus ook geen brede jongen. En hier zag ik dat het goed is: bij het scannen kwam de identificatie "Freq:11072 SIF:17629" en toen ik naar TV/RADIO ging bleek dat inderdaad de zender ID voor BNR Newsradio.

 

Kortom: het begin is er, het ziet er prima uit!

Nog even een paar domme vraagjes:

1. MaZ_3.2 geeft helaas niet weer wat het IP nummer van de ontvanger is. Het was 31 maar nu niet meer, ik kan wel eindeloos gaan uitproberen maar ik weet dat er een manier is om daar simpeler achter te komen. Heb je een tip?

2. De vraag: hoe maak ik een screenshot van de AZ Box zoals jij dat hiervoor liet zien toen je aantoonde dat de smalbandige radio het bij jou wel deed?

 

Hè, het voelt echt fijn, dat gevoel dat alles weer in orde is, ik ga er lekker tegenaan!

 

Nogmaals dank aan iedereen die hier een bijdrage aan had! smile

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, misschien nog leuk om op te merken dat op 15,8 Oost:

 

1. Van Joe FM en CFN niets valt te bespeuren

 

2. Dat de Nederlandse netten te dicht bijeen liggen om apart te kunnen scannen, ofte wel je moet BNR Newsradio er eerst uit de lijst verwijderen om dan de transponder van Radio 1-2-3-4 te kunnen inschrijven en scannen (is normaal, was vroeger met Antenne Bayern en Tirol ook al zo)

 

3. Dat het scannen van Arrow Jazz FM niet alleen niet het gewenste resultaat oplevert maar gek genoeg leidt tot het hebben ingescanned van (opnieuw) BNR Newsradio

 

4. Dat BNR Newsradio ook de ontvangst van 100% NL onmogelijk maakt, althans op deze ontvanger.

 

In een later stadium zal ik zien of hieraan iets kan worden veranderd via de PC.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paulvr
1. MaZ_3.2 geeft helaas niet weer wat het IP nummer van de ontvanger is. Het was 31 maar nu niet meer, ik kan wel eindeloos gaan uitproberen maar ik weet dat er een manier is om daar simpeler achter te komen. Heb je een tip?


Eén methode zou zijn de netwerkinstellingen op de Azbox na te kijken.
Indien de box niet binnen handbereik is, gebruik dan bijv. DCC of JaZUp om het IP nummer te scannen.

Origineel bericht van: paulvr
2. De vraag: hoe maak ik een screenshot van de AZ Box zoals jij dat hiervoor liet zien toen je aantoonde dat de smalbandige radio het bij jou wel deed?


Volgens mij de check-knop op je afstandsbediening, als je in TV mode zit.
Of .....
Tooltjes zoals Azbox Control Center (ACC), MAZ en Azbox HD Remote Control.


Betekent dit overigens dat we weer ontopic geraken?

Zorlith
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zorlith, dank je wel :-)

 

Maar eh... wat bedoel je met "on topic geraken"?

 

De topic van deze thread heet "Terugkeer naar AZ Firmware...???"

en volgens mij hebben we het precies daarover gehad, en daarbij met name het feit dat het me tot dusver niet lukte om weer ongeschonden uit de E2 software te kruipen.

 

Een cruciaal gegeven waarover ik hier vertelde was dat je bij het afscheid nemen van E2 per sé eerst de laatstgebruikte firmware moet installeren en pas daarna de nieuwere naar wens. Dat is volgens mij nieuwe kennis die nog niet eerder op dit board voorkwam, of vergis ik me?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende in de laatste aantal postings veel zenderlijst issues tegen te komen.

 

Vandaar dat ik dat zei. Als ik het daarbij bij het rechte eind heb, was het verstandiger daar een eigen topic over te starten.

 

Overigens ga ik nogal eens heen en weer van OF -> E2 -> OF en gebruik gewoon de laatste firmware versies en niet mijn laatst gebruikte.

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, als je de thread van het begin af zou volgen had je gezien dat dat ik terug naar de originele software wilde gaan omdat met name de mogelijkheid van deze ontvanger om smalbandige signalen te verwerken verloren is gegaan. En omdat ik de manier van zendervermelding in Dreambox-achtigen onprettig vind als je eigenlijk alleen maar interesse in FTA zenders hebt. In een latere fase bleek dat ook dingen als de Guardian settings vervormd overkwamen.

 

Na vele pogingen bleek uiteindelijk de tip die ik van iemand in een andere board kreeg, namelijk het eerst teruggaan naar de laatst gebruikte firmware (i.c. de 5020) de enige oplossing voor deze ellende.

 

Het ging dus om maar één ding: de AZ Box weer terug te krijgen in zijn originele stand met alle eigenschappen die daarbij hoorden, niets anders. wink

 

PS: ik sluit overigens niet uit dat het al ergens misging tijdens het gebruik van E2, ik had duidelijk slechtere resultaten dan anderen op dit board.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...