Ga naar inhoud


België staat zware aardbeving te wachten , maar wanneer ?


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

das dan tijdelijk t einde van de vlaamse frieten, worden weer duurder, maar even serieus als het over de hele wereld is kun je beter op het toilet gaan zitten en bij de eerste knal je zitvlak goeiendag kussen

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgïe gebeurt toch alles 50 jaar later?

 

Weet ik niet dat gebied is nog maar pas ontdekt. :)

 

citaat

 

Stammen ontdekt aan Nederlands-Franse grens

 

Antropologen hebben in het Nederlands-Franse grensgebied een aantal nieuwe stammen ontdekt.

Het lijkt te gaan om een cultuur die in een los, stateloos verband samenleeft.

 

De stammen leven in de moeilijk toegankelijke overgangszone tussen de lijn Terneuzen-Tilburg-Maastricht enerzijds

en Calais-Lille-Metz aan de andere zijde. Er lijkt sprake van een dubbele invloedssfeer.

Een gedeelte van de stammen spreekt een door het Nederlands beïnvloede taal, onder Maastricht zijn juist veel Franse klanken hoorbaar.

 

Een team onder leiding van hoogleraar culturele antropologie Bert Bokhoven doorkruiste enkele jaren het gebied en kwam tot opmerkelijke ontdekkingen. Zo lijkt de cultuur, meer dan de Nederlandse of Franse, in het teken van de eigen stam te staan. Nationaal bewustzijn en behoefte tot statenvorming lijken te ontbreken. Wel zijn sinds april 2010 diverse stamhoofden in onderling overleg om tot een hechtere samenwerking te komen.

 

Bokhoven verwacht niet dat de stammen zich op korte termijn zullen verenigen tot een onafhankelijkheidsbeweging. “De onderlinge verdeeldheid is daartoe te groot. Het grootste gevaar voor deze cultuur zie ik in de massa’s dagjesmensen die nu naar het gebied zullen gaan om ‘aapjes te gaan kijken.’ Hoewel ik van sommige inboorlingen het vertrouwen heb gewonnen weet ik niet hoe ze op massatoerisme zullen reageren.”

 

Om de stammen voor het massatoerisme te behoeden en hun de mogelijkheid te bieden hun cultuur te behouden pleit Bokhoven in het afsluitende hoofdstuk van zijn onderzoek voor het aanleggen van taalgebonden reservaten.

 

Bron: http://www.speld.nl/2011/09/22/stammen-ontdekt-aan-nederlandse-franse-grens/

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit alleen met de vraag wat er gebeurt als wij de Vlaamse onderhandelaars zouden vervangen door Nederlandse

politici zoals daar wordt voorgesteld, wat er dan zou gebeuren? Als ze elk verslag van de onderhandelingen al zouden

afschieten omdat er taalfouten in staan... hoe lang zou het duren eer we dan een regering hebben? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused::grin:

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit alleen met de vraag wat er gebeurt als wij de Vlaamse onderhandelaars zouden vervangen

door Nederlandse politici zoals daar wordt voorgesteld, wat er dan zou gebeuren?

 

Dan zou er vrij snel een oplossing komen, en zouden alle partijen er ook nog eens aan verdienen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou er vrij snel een oplossing komen, en zouden alle partijen er ook nog eens aan verdienen.

 

 

Zou de schaal van Richter groot genoeg zijn voor dit type aardverschuiving?

We moeten ons vast nog geen zorgen maken dus, 't zal niet voor morgen zijn... :grin: :grin: :grin: :grin:

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...