Ga naar inhoud


Hoe moet de smartcard van canaldigitaal in mijn sab 3500 receiver


king2

Aanbevolen berichten

Ik voel me een beetje dom nu, maar ik kom er niet uit , in de handleiding kan ik niets vinden en ik ben driftig aan het zoeken online ik weet dat ik het ergens gelezen heb maar kan het niet meer vinden .. frown

 

Maar hoe steek ik nu de smartcard van canaldigitaal in mijn sab 3500 met de chip omhoog of de chip omlaag ?

 

Hoop dat iemand een antwoord heeft , mijn dank zou groot zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites


- Positie kaart is goed

 

- kaart is geactiveerd en alles is goed bij canal digitaal ( na telefonisch overleg )

 

- extra herstart gedaan ( power afgezet ) en vervolgens opgestart en toen de kaart er in .

 

- Nieuwe kanaal lijst opgevraagd en de kanalen van canal digitaal staan netjes in mijn lijst .

 

maar als ik op de sab site kijk is er rond juni nieuwe firmware uitgebracht , mijn firmware is van januari , dus ik denk dat het de software is die geupdate moet worden .

 

probleem , ik heb een imac en geen pc dus dat is pech hebben voor mij, omdat de kabels die ik moet gebruiken alswel de software niet geschikt zijn voor mijn imac .dus de leverancier maar gebeld en gevraagd of hij langs wil komen om ervoor te zorgen dat ik beeld krijgt op de kanaal digitaal zenders ik heb ervoor betaald tenslotte .

 

Toch maar eens kijken of ik een kleine notebook kan lenen van mijn broer voor toekomstige problemen als deze , deze SAB receiver is mijn eerste kennismaking met sateliet tv en het hele spulletje is gekocht zonder dat ik mij er in verdiept had , nu een paar weken verder weet ik dat een receiver die software kan updaten van een usb aansluiting ook reuze handig is :-) , HD tv is ook best mooi ,

 

meer reden om mij te verdiepen in het forum ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik verwacht hem ergens deze week , maar waarom moet er altijd andere software op ?

 

De software van Sab op mijn machine was/is van 29 januari , de update is van circa juni, mogelijk is er iets veranderd bij canal digitaal dat deze update nodig was , tenzij firmware update een maandelijkse hobby voor fabrikanten daar ga ik dan niet vrolijk van worden .

 

indien dit een tweede software update is dan lijkt het mij sterk dat iedereen 4 maanden heeft moeten wachten op deze update voordat deze ontvanger werkte .

 

Nu ben ik natuurlijk nieuw en kan ik er naast zitten maar het lijkt mij niet logisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

nee je hoeft het maar een keer te doen

ik heb ook aan sab aan gegeven waarom un het er niet inzetten voor hij daar de deur uit gaat

want zoals hij standaart geleverd wordt werkt de kaart niet.

Ik vind ook dat waar je hem gekocht heb hij de softwate er al in had moeten zetten om deze problemen te voorkomen

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...