Ga naar inhoud


Alleen Astra-1 zenders op tuner B?


Frank vdB

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds eind 2009 heb ik een DM8000 met diseqc voor 4 posities (Astra 1,2,3 en Hotbird).

Sinds enige dagen kan ik op tuner B alleen Astra-1 zenders zien.

Zou een diseqc switch kapot zijn?

 

Ik heb de laatste OpenPLi erop gezet en ook de box helemaal uitgezet, stekker eruit en opnieuw gestart maar het probleem blijft.

Ik vind het wel vreemd dat ik met de signaalzoeker in "hoofdmenu>instellingen>zenders zoeken" voor tuner B wel signaal krijg voor alle 4 satellieten (met afstem-modus = transponder handmatig) dus daar lijkt het wel OK?

 

Tuner A werkt wel gewoon.

Iemand enig idee?

 

Alvast bedankt,

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Frank vdB
OK kabels omgedraaid en het probleem heeft zich verplaatst naar tuner A, en tuner B werkt nu goed.
Het moet dus wel aan de switch liggen.
Of zijn er nog andere mogelijke oorzaken?

Frank


Probleem zit hem dus in de aanvoer.

Kan de kabel, de connector, de kabels/connector van de LNB's af/de LNB's zelf (alleen dit zou wel raar zijn omdat het er 3 van de 4 zijn....) of de switch.

In iedergeval iets vanaf LNB naar eindpunt kabel.

Ik zou beginnen met even de connectors van de defecte aanvoer na te lopen en dan gaan omdraaien 1 voor 1 totdat je het hebt.

Als je inderdaad 2 switchen hebt kun je de kabel die werkt op de andere switch zetten. Doet hij het dan niet meer zit het dus in deze kabel. Doet hij het dan wel zit het hoger. Ze dan b.v. de kabel van Astra 3 op de verbindings punt van de switch waar nu Astra 1 op zit (die het wel doet) en wijzig je instellingen op de Dreambox om te kijken of Astra 3 het wel doet. Dan weet je zeker dat de switch het is als hij het dan ook inderdaad doet.

En zo ga je verder totdat je het hebt lijkt mij.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...