Ga naar inhoud


Doorlussen icm Sundtek DVB-S


bugfixrth

Aanbevolen berichten

Ik heb op dit moment 2 kabels naar mijn VU+ Duo lopen om zo flexibel mogelijk te zijn in het opnemen over transponders.

Nu vraag ik mij af of het bijprikken van een 3e tuner middels een Sundtek DVB-S stick me nog extra mogelijkheden biedt (zonder dus een derde kabel te trekken).

Wie weet hier meer van of heeft hier ervaring mee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt natuurlijk wel een voor dvb-t geschikte antenne aansluiten ( het bijgeleverde antennetje werkt ook redelijk) of voor de dvb-c een kabelaansluiting. Ik heb hem hier zelf in dvb-c modus samen met een terratec dvb-t stickje werken .Dus 4 tuners in totaal. Als het je alleen om de dvb-t gaat zijn er goedkopere opties als de sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: geinponem
je hebt natuurlijk wel een voor dvb-t geschikte antenne aansluiten ( het bijgeleverde antennetje werkt ook redelijk) of voor de dvb-c een kabelaansluiting. Ik heb hem hier zelf in dvb-c modus samen met een terratec dvb-t stickje werken .Dus 4 tuners in totaal. Als het je alleen om de dvb-t gaat zijn er goedkopere opties als de sundtek.


Ik bedoelde eigenlijk een Sundtek DVB-S stick te gebruiken. Excuses voor de verwarring. Ik heb de moderator al verzocht mijn topic aan te passen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook graag een 3de tuner (USB-stick) op mijn Vu+ willen hebben.

In dit geval niet voor terrestrisch of kabel, dat kennen ze hier (nog) niet. Maar wel voor satelliet ontvangst.

Bestaan die überhaupt en indien ja, welke werkt het beste met de Vu+ Duo?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SoSa,

 

Bedankt, ik heb het gevonden.

Las er wel het volgende bij:

"The stick was designed to receive HDTV and normal SDTV channels with computers.

The software supports Windows MediaCenter and Linux 2.6 ".

 

Of dit werkt met een Vu+ Duo?,

Graag info van mensen die zo´n stick gebruiken.

Het gaat dus om "Sundtek SkyTV Ultimate (DVB-S/S2)"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er vlak onder:

 

Citaat:
Thanks to our unique and independent driver architecture this device can be used across many different architectures. (for example ARM (eabi/oabi), MIPS (bit/little endian), MIPSEL (big/little endian), PPC, X86 (32/64bit)).

 

List of a few supported devices:

* Western Digital WDTV Live (Media PC, only Streaming) (MIPSEL)

* Western Digital My Book (NAS) (ARM)

* Sheevaplug (ARM)

* Guruplug (ARM)

* Dreambox 800 (MIPSEL)

* Acer Aspire One Netbook (Intel 32bit)

* Netgear WNDR3700 Router (MIPS)

* Seagate Dockstar

 

Ze noemen een klein aantal ondersteunde apparaten op waaronder de dm800. Ik heb me ook laten vertellen door een developer van sundtek dat hij uit eigen ervaring wist dat de stick werkt op de vu+ duo. Daarnaast schijnt de support bij problemen zeer goed te zijn.

 

Ik denk dat je niet hoeft te verwachten dat hier mensen zijn die de stick in gebruik hebben op de vu+ duo, anders hadden die wel gereageerd ondertussen. De stick schijnt ook nog niet zolang leverbaar te zijn aangezien dit revisie 4 is van de stick. De versie hiervoor had problemen dus ze hebben de verkoop stop gezet en een verbeterde versie gemaakt. Alle mensen die een oude revisie hadden hebben een nieuwe gekregen heb ik begrepen.

 

Misschien moet je de stoute schoenen aantrekken en zo'n stick aanschaffen, dan kan jij je ervaring met ons delen wink.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sosa,

 

Wat in "jouw" kadertje staat, is ten dele Chinees voor mij, vandaar.

En bij supported devices, staat de Vu+ er niet bij.

 

Omdat ik in Turkije woon, is het voor mij wat moeilijk zo´n stick ff te bestellen.

Hier in Turkije nog niets gevonden, vanuit Europa torenhoge verzendkosten.

Dus als ik weer eens in Holland of België ben, zal ik daar maar gaan rondstruinen.

 

Toch bedankt voor je commentaar.

 

Greetz, Togan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat gewoon werken zijn drivers voor de dm800 voor dan zijn ze ook voor de vu bruikbaar

 

 

Sundtek SkyTV Ultimate (DVB-S/S2)

Sundtek SkyTV Ultimate - DVB-S/S2 USB Tuner

High-End USB Stick for receiving digital TV via Sattelite. The stick was designed to receive HDTV and normal SDTV channels with computers.

 

The software supports Windows MediaCenter and Linux 2.6

 

The Linux software also supports streaming DVB-S/S2 via Wireless Lan or LAN to other Linux based PCs in your homenetwork. Windows streamingsupport is currently in progress.

 

Thanks to our unique and independent driver architecture this device can be used across many different architectures. (for example ARM (eabi/oabi), MIPS (bit/little endian), MIPSEL (big/little endian), PPC, X86 (32/64bit)).

 

List of a few supported devices:

* Western Digital WDTV Live (Media PC, only Streaming) (MIPSEL)

* Western Digital My Book (NAS) (ARM)

* Sheevaplug (ARM)

* Guruplug (ARM)

* Dreambox 800 (MIPSEL)

* Acer Aspire One Netbook (Intel 32bit)

* Netgear WNDR3700 Router (MIPS)

* Seagate Dockstar

 

 

Please note that for HDTV (1080i/720p) with Linux an optimized PC system should be used, in order to minimize the CPU requirement we advice to use an NVidia graphiccard with proprietary drivers. For normal SDTV Streams (720x576) no special hardware requirements are requiered.

 

Since the installation does not require any Kernelmodules or other dependencies an installation usually just takes less than 10 seconds

 

The USB Stick will be shipped with following components:

• DVB-S/S2 USB Stick

• AC Adapter

• 30 cm USB extension

• IEC/F-Jack connector

 

The software/drivers can be found in our support forum.

 

Drivers are directly developed and maintained by us, because of that we can give you the best possible support and if needed always extend our software.

 

Links:

Linux driver

Supportforum

vu+solo2,vu+duo,vu+ultimo T90 28.2t/m15w de rest draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...