Ga naar inhoud


[Amiko 8900] Vragen over firmware updaten


Endeavour

Aanbevolen berichten

Vorige week deze ontvanger gekocht. Heel mooi beeld, scherp menu, CD kaart werkend, alleen wlan lukte niet. Enigma erop gezet, maar teleurstellend. De letters van het menu zijn verre van scherp dus snel terug naar Spark. Dat ging mis, de resque versie geladen en weer ok. Nu staat er wel een oude versie op. Netwerkkabel eraan gehangen en kan verbinding maken met b.v. youtube. Updaten via Spark online lukt echter niet (login unsuccesfull). Lees ik vaker. Dan maar via usb.

 

Op de officiële website staat de nieuwste firmware. Deze uitgepakt en dan krijg je allemaal tar bestanden. Er staat ook een xml bestand met de naam version.

1e vraag; moet ik die (xml) ook op de usb zetten?

2e vraag; moet ik eerst op de usb een map aanmaken met de naam spark? (volgens sommigen wel, volgens anderen niet)

3e vraag; Bij het uitpakken van de tar bestanden ontstaan soms mappen en soms bestanden met bepaalde extensies. Moet ik de mappen ook weer uitpakken of zet ik die zo op de usb?

4e vraag; bij het uitpakken van het bestand met de naam etc.tar krijg ik twee foutmeldingen. Zowel bij 1.1.42 als 1.2.07 Wat moet ik daarmee en is dat de reden dat het al een keer mislukt is?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites


(nog) niemand? Ik heb maar zelf geprobeerd met wel uitpakken, niet uitpakken, met xml, zonder, etc. Met wel uitpakken kom ik het verste maar dan een terugkerende melding 7 700 en houdt het op.

 

Maar weer een enigma erop gezet en dat gaat wel in één keer goed. Dit is blijkbaar een betere skin want het menu is ook scherp (net als het beeld trouwens!!)

 

Als ik nu naar het software menu ga blijft de melding catalogus ophalen maar doorlopen. Las ik ook bij andere ontvangers iets over. Nu dus ook de plugin's via usb zien te plaatsen en dan nog intern cardsharen voor elkaar zien te krijgen naar de VU+ duo beneden.

 

Jammer dat Spark upgraden niet net zo makkelijk gaat als enigma. Het is een mooie image, maar als ze niet oppassen stapt men zo over.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is simpel : de file uitpakken en op een usb stik zetten(Fat32)

USB stik aansluiten, dan naar menu=systeem=Update=Update via USB, daar naar Map toe en kies voor de file version.xml =OK

en dan rode toets Update en het spel gaat begingen. U.xx

Als je 7.xx krijg is de USB niet goed, kan zijn te groot of verkeerd geformatteerd is.

 

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij jou eindelijk gelukt!!

 

De usb die ik gebruikte kon ik wel vanuit de rescue versie Enigma mee opzetten, maar blijkbaar niet de spark software.

 

Een kleinere stick gepakt en toen vanuit enigma via oké knop en tegelijk aanzetten, channel up, oké, uitzetten, rebooten door oké en aanzetten, naar rechts en toen de resque er weer op.

 

Blijkbaar kan je de 1.2.08 er niet rechtstreeks opzetten.

 

Nadat de rescu erop stond, via jouw manier de nieuwste versie geladen. Dat was dus mijn fout geweest om dat via de "knoppen versie" te doen.

 

Spark is toch wel een erg mooie heldere/duidelijke image vindt ik!!

 

Morgen verder met homeshare voor elkaar krijgen.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Endeavour


Maar weer een enigma erop gezet en dat gaat wel in één keer goed. Dit is blijkbaar een betere skin want het menu is ook scherp (net als het beeld trouwens!!)

Heb je nou Enigma 2 er op zitten of SPARK?
Ik heb er ook een en ik vindt SPARK een uitstekkend beeld, super scherp en echt HD ZOALS HD MOET ZIJN. Maar jammer voor de menu, daar is ENIGMA 2 beter in, tot zo ver ik weet.
Geeft ENIGMA2 net goed beeld en nu sinds 2 dagen een update versie (AR-P_1.2.31.01_enigma2). Is alle problemen hiermee opgelost.

Want SPARK loopt hier vlekloos behalve Menu DIE moet ik zien te krijgen dat het op ENIGMA lijkt voor dat ik in de woon kamer, AAN MEVROUW, MAG AANBIEDEN, anders het ik wat uit te leggen.......
Mooi of niet mooi het wordt denk ik ENIGMA2 VOOR SETTINGLIST MENU, maar goed om te weten

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu dus weer Spark! Menu heb ik niet veel problemen mee hoor, vind ik juist wel mooi. Ik vond Spark meteen al heel mooi en gestoken scherp (CD werkte ook), maar omdat wifi niet werkte en ik toch wilde homesharen ben ik gaan klooien. Toen een Enigma versie gehad die heel lelijk was met een onscherp menu (beeld was wel scherp) en later had ik een Enigma versie (weet echt niet meer waar ik ze allemaal weg heb gehaald en welke versie dat was) die wel scherp was.

 

Nu dus de Spark 1.2.08 ! Volgende stap dit weekend is om de VU+ duo beneden waar de CD kaart inzit te homesharen met de Alien met Spark 1.2.08 boven. Daar ben ik me nu voor aan het inlezen.

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...