Ga naar inhoud


[DM800hd] chroot maken?


Gast Shape

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De delete knop is gewillig...

De informatie die op de link staat die je vermeldde, vind ik wel lastiger om te ontleden. Volgens mij worden daar al aannames gemaakt dat je in bepaalde directories zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begint bij het kopje Keys, maar als je niet zeker genoeg hier over bent. Moet je zorgen dat je het wel bent, anders zeker niet verder gaan ! Hint elk commando kan je door google halen, inc. parameters.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loop meteen al vast bij de tweede opdracht (/chroot/dropbear/bin/dropbearkey -t dss -f /chroot/dropbear/etc/dropbear/dropbear.dss).

Krijg foutmeldingen.

Kan niets vinden in de Dreambox waar de dss-file zou moeten zijn. Directory gemaakt met /chroot/dropbear/bin/dropbearkey en nog foutmelding.

Als ik specifiek de /bin directory aanmaak, dan eveneens foutmeldingen.

 

Ik denk dat ik het hier zo bij laat. De opdrachten gaan er vanuit dat dropbear iets uitvoert, alleen zijn de opdrachten niet meteen toepasbar op de DB. Uitzoeken vindt ik niet erg, maar dit gaat te veel worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me nu ook nog bedenk is dat je met vsftpd ook een chroot kan doen en het werkt ongeveer hetzelfde. En de configuratie is veel simpeler want over vsftpd is genoeg info over te vinden en is standaard al geinstalleerd in je dreambox.

 

Dit lijkt me wel een mooie howto :

http://www.linvirt.nl/index.php/documentatie/linux/server/www/installatie-en-configuratie-vsftpd/ alleen het stukje configuratie is voor jouw toepassing!

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je antwoord.

Ik was idd de term VSFTP al een keer tegengekomen op internet. Ik dacht alleen dat dat niet gaat werken, omdat de dreambox alleen SCP verbinding toestaat en geen SFTP (dus zou VSFTP ook niet zou willen).

 

Toch ga ik het even proberen.

 

Edit: Krijg de melding: sudo not found!

edit2: Ik kom hier wel omheen vermoed ik. Een bstand moet alleen hernoemd worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De commando's van de site die je doorgaf heb ik doorlopen (moest het e.e.a. hier wat aanpassen, maar niets indringends).

De user die ik heb gemaakt, wordt herkend maar het password wordt steeds geweigerd. Simpel password aangemaakt, maar ook dit wil niet.

 

Van de site die je doorgaf, kan ik het onderste gedeelte (vanaf "firewall") niet uitvoeren.

Ik kan VSFTPD ook niet aanzetten, zoals verder op de site staat (al vermoed ik dat deze al standaard aan staat in de DB). Gezocht naar andere commando's/directories, maar kan niets vinden wat hier op lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...