Ga naar inhoud


Humax HDCi 2000 0% kwaliteit???


Roy R

Aanbevolen berichten

Ik kom er niet meer uit...

 

Ik had een Philips ontvanger (waar alles normaal op werkte) die de geest gegeven had, daarop een 2ehands Humax HDCi 2000 ontvanger gekocht en aangesloten. Had prima beeld alleen een paar kanalen zei hem geen of slechte ontvangst (oa Veronica).

 

Wat later is hiervan de voeding gesneuveld en na deze gerepareerd te hebben spul weer aangesloten en met een Sat Finder ook maar even de schotel zo goed mogelijk gericht. Echter.... nu heb ik dus 67% (die soms even naar 100% schiet) sterkte, maar 0% kwaliteit?

 

Ik zal allicht iets verkeerd gedaan hebben maar wat?

 

Ontvanger is dus een Humax, schotel staat op Astra 1 gericht, heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen (je probeert eens wat) en de schotel is 71 breed en 79 hoog.

 

 

 

Ik heb wel de ballen verstand van schotels ed dus probeer begrijpelijke dingen te zeggen wink

 

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komt heel bekend voor, weet je wel heel zeker Roy dat de schotel goed uitgericht staat , n tikkie te ver en dan komt dit resultaat , ander signaal te pakken.

Ik hang er meestal n oude ontvanger tussen en via de scart n oude msx monitor om het beeld te controleren.

 

groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er signaal is hoeft er geen beeld te zijn Roy.

Het uitrichten is weten onder hoeveel graden de schotel staan moet op een waterpas uitgerichte buis of muurbeugel, dit komt erg precies.

Word er n duolmb gebruikt dek ik meestal de 28,5 af met alu folie en heb de 19,2 in de beugel zitten.

Zodra er genoeg signaal is van de juiste sateliet dan de folie weg en draai de lmb onder de juiste hoek.

alles moet dan werken.

Ik ben een doe het zelver en richt uit zonder signaalzoeker, er zijn diverse methoden op deze site te vinden.(de moeilijke woorden zijn weggelaten)

 

Met vriendelijke groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Roy, dit is nu juist de reden waarom ik geen satfinder gebruik , doch een kompas, dan moet het goed lukken en is het alleen omhoog of iets omlaag, hele kleine stukjes, om het juiste punt te vinden.

 

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het eruit ziet heb ik idd de verkeerde satteliet te pakken. Ik heb wat instellingen verandert zoals de vorige eigenaar me zei en ik zie nu een aantal Arabische zenders á la Dubai TV dus ik moet volgend weekend weer even het dak op.

 

Bedankt voor de info alvast en ik zal eens zien of het volgend weekend beter lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel Dubai tv op meerdere satielten uitstraalt,

vermoed ik dat je nu op hotbird 13 gr bent uitgericht.

betekend de schotel een klein stukje tegen de klok draaien.

(6 graden is niet veel: 360/6= 1/60 deel van de masthouder.)

 

suc6 met uitrichten

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... de voet 100% waterpas, goeie hoogte en ik heb hem weer.

 

Sterkte is nu 72/76% en kwaliteit netjes 100%

Alleen wel iets wat ik me gaandeweg bedacht, die satfinder er tussen kost je zo'n 25% dus toen ik die er tussenuit haalde had ik maximaal ontvangst.

 

Hartelijk dank voor de tips en met name dinges voor de tip om met 2 laptops te werken, 1 voor de TV en in op het dak smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...