Ga naar inhoud


Azbox MOF RSI 0.9.0000


verwijderd

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een vraagje:

 

Momenteel draai ik een RTI versie (uit mijn hoofd RTI Git of GTI die gebruik maakt van de RTI software installer optie onder de blauwe knop).

 

Wanneer ik de patch.bin op USB zet en mijn Azbox (Premium HD+) uit/aan zet met deze stick aan de voorkant geplaatst doet hij niets anders dan rebooten en weer gewoon opstarten van de geïnstalleerde versie. Hoe krijg ik mijn box zover dat hij wel reageert op de geplaatste USB stick?

 

Ik heb hem FAT32 geformatteerd en alleen de file patch.bin staat er op (en dat zou volgens mij de juiste start moeten zijn.

 

Begrijp ik goed dat alle ipk's die ik nu gebruik ook in deze versie kan installeren?

 

Alvast dank voor de reactie, want alhoewel de huidige software op zich aardig werkt heb ik vaak dat hij na enige tijd op 1 zender staan gaat hakkelen met het geluid, en daar word ik een beetje melig van.......

 

Groeten van Jos, die sinds een maand of 8 deze box heeft en al wel wat ervaring heeft opgedaan met installeren van andere versie maar nog niet alle ins en outs hiervan kent/begrijpt

 

 

Jij hebt enigma2 firmware draaien das een heel ander verhaal om terug te gaan naar orgineel:

 

1 - Zet de box uit met de schakelaar acherop

2 - Druk de volume up knop op de box in en houd deze ingedrukt terwijl je de box weer aanzet met de schakelaar.

- De box noot nu in resque mode en er verschijnt een ipnummer is display

3 - Start AzUp 2.1.3 op en zet dat ipnummer erin vervolgens druk je op installE2/kernel, de box vraagt nu om het image bestand, selecteer het bestand uit de map "back to original" te vinden o.a in het download pakketje van RTI 1.2.

4 - Na het installeren van de patch zal je receiver rebooten in het update menu, zet de box uit met de schakelaar

5 - Gewenste orginele fw op usb stick laden en deze in de ontvanger rn dan de box weer aan

6 - 2x optie 4 en daarna optie 1

  • Like 1

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dank je D_liver,

 

Hieraan merk ik dat ik inderdaad nog wat ervaring mis op dit gebied.... maar ik ga het in elk geval op deze manier proberen (waarschijnlijk morgen) en zal laten weten hoe ik gevaren ben. Ik moet dus inderdaad eerst terug naar origineel voordat ik daar een nieuwe versie van kan installeren.... weer wat geleerd.

 

Leuke hobby dit... en elke dag wel wat nieuws te ontdekken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ed59

 

patch.bin op fat32 geformateerde stick, voorin steken en power knop aan.

Inderdaad 2x optie 4 en vraag niet waarom het werkt gewoon beter is gebleken bij het testen.

Daarna optie 1

Na het updaten tuner instellingen goed zetten rebooten en dan pas de zenderlijst erin, dan weer rebooten en daarna de plugins erin.

Ja je kan ten aller tijden weer terug naar een oudere firmware op dezelfde manier als hierboven beschreven maar dit ga jij niet willen als je deze eenmaal hebt gebruikt want hij is bug vrij.

 

Succes en ik hoor het wel.

 

Groet Ronnie1966

Dag Ronnie,

o

Image geïnstalleerd en dat gebeurde feilloos. Alles werkt prima uitgezonderd: de timer om op te nemen laat het afweten. Ik kan hem wel instellen, maar het prgramma wordt niet opgenomen. Idem vanuit EPG. Ik kan wel een directe opname maken. Kan u me aanwijzingen geven als er ergens iets verkeerd staat? Of is het beter om alle opnieuw te installeren? Reeds dank voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Jij hebt enigma2 firmware draaien das een heel ander verhaal om terug te gaan naar orgineel:

 

1 - Zet de box uit met de schakelaar acherop

2 - Druk de volume up knop op de box in en houd deze ingedrukt terwijl je de box weer aanzet met de schakelaar.

- De box noot nu in resque mode en er verschijnt een ipnummer is display

3 - Start AzUp 2.1.3 op en zet dat ipnummer erin vervolgens druk je op installE2/kernel, de box vraagt nu om het image bestand, selecteer het bestand uit de map "back to original" te vinden o.a in het download pakketje van RTI 1.2.

4 - Na het installeren van de patch zal je receiver rebooten in het update menu, zet de box uit met de schakelaar

5 - Gewenste orginele fw op usb stick laden en deze in de ontvanger rn dan de box weer aan

6 - 2x optie 4 en daarna optie 1

 

Zojuist de stoute schoenen aangetrokken en de boel erop gezet.

 

Nu eerst maar even zenders laten zoeken op 19.2 om in elk geval beeld te zien, en daarna kijken of ik nu ook een aantal plugins geïnstalleerd krijg.Ik had tenminste begrepen dat ik die in deze software zou moeten kunnen gebruiken. En dan kijken of ik ook een kanalenlijst via DreamboxEdit kan uploaden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik eerst even verder zoeken, maar misschien kan iemand me snel verder helpen....

 

Ik heb deze versie erop gezet maar zit op dit moment met 2 vragen / problemen:

 

1. Het lijkt net of mijn signaalsterkte minder is (bijvoorbeeld een aantal Duitse FTA kanalen, zoals Eins Festival, hapert. Kan de software daar van invloed zijn of moet ik elders zoeken.

 

2. Ik begreep dat ik plugins zou moeten kunnen installeren, maar weet even niet zeker welk type plugins ik hier moet gebruiken. Vrijwel vanaf het begin heb ik met anders SW gewerkt waarbij ik plugins in de vorm van ipk bestanden kon/moest installeren, maar wanneer ik die nu op een USB zet en laat zoeken naar plugins krijg ik de melding dat er geen plugin lijst gevonden is. Moet ik naar andere plugins zoeken of doe ik (gewoon) iets verkeerd.

 

Alvast dank voor de reactie

 

zanco48

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels OpenXcas / Multicas (deels) werkend, dus weer een stap gezet. Alleen bij de optie cc*am client die ik volgens mij moet gebruiken werkt nog niet alles dus nog ff verder stoeien/zoeken.

 

Maar goed, na een Enigma2 versie nu deze aan het testen, en heel benieuwd hoe stabiel dit werkt. Ik had namelijk met de RTI GIT versie steeds na een tijdje hakkelend geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zanco

 

Nieuwe RTI E2 komt deze week dus die kan je ook gebruiken, maar de RSI loopt ook super stabiel en is de meest goed werkende OFW tot nu toe met dank aan de volhouders die wel vertrouwen hebben in Opensat.

gelukkig wel... ik beleef sowieso veel lol aan deze ontvanger, en ben vooral aan het experimenteren tot ik een versie vind die voor mij optimaal werkt.

 

Alleen wanneer die RTI E2 komt moet ik dus weer van MOF naar Enigma m.b.v. Azup als ik het goed heb... zo leer ik wel de diverse softwareversies en hun installatiemethodes steeds beter kennen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ronnie,

 

Ik had iets over het hoofd gezien. In de instellingen had ik de juiste tijd en datum handmatig ingesteld en daarna geplaatst om ze via satelliet te beheren. Ik vergat echter zomertijd op AAN te zetten en verliet het menu. De tijd werd dus een uurtje verplaatst en vandaar de opnameproblemen. Streamen gaat ook goed maar ik moet een trucje toepassen: ik vul na de Azbox op mijn pc (VLC-procedure) mijn ip-adres in (192.168.1.101) en duw op play. Er volgt geen recactie. Ik wijzig het ip-adres op 192.168.1.100, duw terug op playen krijg dus een foutmelding, die ik sluit. Ik herbegin met het eerste ip-adres (192.168.1.101) en er is onmiddellijk streaming. Dus buiten die kleinigheid werkt alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Ronnie 1966, ik gebruik de MOF image nu al enige tijd. IK moet nogmaals bevestigen (mijn mening) dat het de beste op de origineel gebaseerde software is. Ik heb wel een paar zaken opgemerkt, maar het is mogelijk dat het niet aan de software zelf ligt. Als ik van kanaal wissel dan krijg ik nu en dan na enkele seconden een kortstondige bevriezing van het beeld (ca 1 sec.) en daarna verloopt alles terug normaal. YouTube werkt, zoals eerder gezegd ook maar er is dikwijls een blijvend zoeken naar filmpjes en soms zijn ze ook geblokkeerd. Als ik door de pagina's blader dan gebeurt het dat er plots niets meer geladen wordt (grijze kaders). Na heropstarten ban de box gaat alles terug. Graag uw commentaar a.u.b., maar in ieder geval een dikke proficiat voor de mensen die al die verbeteringen hebben aangebracht.

By the way: weet er al iemand wanneer de Neutrino voor de oudere toestellen (o.a.) de plus gereleased wordt? Mensen men kan toch nu nog moeilijk beweren dat sommige gebruikers ongeduldig zijn geweest. Men hoort werkelijk niets daarover, of allleen heel vage beloftes. Ook op de officiële website en forum is er geen enkele beweging. De laatste berichten op de facebookpagina dateren al van juni ll. Gaat men de boel nu werkelik laten doodbloeden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ed59

 

Nee men gaat de boel niet laten doodbloeden maar men is nu heel druk met alles op orde te brengen voor de release van de ME zodat dit allemaal soepeltjes verloopt en men zich dan weer kan focusen op andere zaken.

Er is destijds ook gezegt dat Neutrino voor de wat oudere modellen wordt uitgebracht na de intoductie van de ME.

Ik denk dat we allemaal aan het eind van deze maand heel blij zijn met alles wat er dan al gebeurt is, dus ik vraag jullie allen heb nog heel even geduld het gaat allemaal goed komen.

 

Groet Ronnie1966

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...