Ga naar inhoud


[ET9000] [ET9000] na usb update bootloader, blijft in booten.


arie kanarie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hgroen
Origineel bericht van: LINKEY
Je laad nu de oude bootloader met een nieuw image zover ik zie.

De laatste en juiste bootloader is van 29-09-2011 : http://www.et-view.com/main.php?no=157&category=1&board=ET9000



De heb wel een nieuwe bootloader geinstalleerd om PLI 2.1 te kunnen gebruiken maar is het noodzakelijk die door deze van 29-9-2011 te vervangen?


Nieuwe bootlaoder van 29/9 is nodig om over te schakelen naar de nieuwe et 9x00 images.

Support voor de et 9000 images wordt binnenkort gestaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoals het bij mij uitziet, is de box dood en blijft dood.

 

Ik heb besloten niet meer tijd hierin te stoppen.

Hij gaat terug naar mijn leverancier frown {garantie.)

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreamup bij een ET9000, lijkt mij stug.

om te beginnen, hoe kom ik aan een *.nfi of een *.img bestand voor de ET9000, want volgens mij werkt dreamup alleen met dit soort bestanden.

En volgens mij gaat het na het connecten alleen met herkenning van Dreamboxen.

 

Maar, ik sta open voor DE tip.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Arie maar bedoelde claktech 9000 control center was even in de war was gisteren met een db bezig geweest.

Dit heb ik dus niet gedaan....

intussen de box naar mijn leverancier gebracht. Hij ging um opsturen naar clarke-tech, omdat ie daar opnieuw geflashed moet worden.

Ook ik ga dus afwachten.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort ook een ET9000, gelijke probleem gehad met installeren van de 2.1 pli.

 

goed lezen heeft me geholpen en heb een nieuwe bootloader erin gezet voor de ET9x00, dit geeft hij ook aan in het display.

daarna heb ik de laatste pli erin gezet en werkt nu bij mij wel.

eerdere pogingen werkte echt niet.

 

groet,

maup

1x Xtrend ET9000, 1x Xtrend ET9200, 4 x DM500S, HTPC, Samsung 42" - ik post weinig maar LEES veel-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dan ook maar de 30/9 bootloader erop gezet en een verse ET9x00 Pli geflashed. Loopt als een trein.

 

Gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Nieuwe bootlaoder van 29/9 is nodig om over te schakelen naar de nieuwe et 9x00 images.

 

Support voor de et 9000 images wordt binnenkort gestaakt.

 

Ik bedoel dat ik een beta bootloader heb geladen en Openpli 2.1 al heb draaien maar niet de bootloader van 29-9-11. Openpli 2.1 draait volgens mij goed op mijn ET9000. Ik vraag me af of het daadwerkelijk nodig is de beta bootloader te vervangen door deze? Volgens Cobus R hoef ik hem namelijk niet te vervangen.

 

Verder heb ik nog een vraag wat bedoel je met je opmerking dat "de support voor de ET9000 binnenkort wordt gestaakt" ?

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"de support voor de ET9000 binnenkort wordt gestaakt" ?

 

Dat schrijft hij niet, er staat dat support voor et9000 images wordt gestaakt en dat gaat dan vooral om Pli images. Op het moment zijn er nog nightly Pli builds voor et9000 en et9x00. De verwachting is, dat er binnen afzienbare tijd alleen nog et9x00 builds zullen zijn. Maar dat is uiteraard aan Pli.

 

In een andere thread kun je lezen, dat er inmiddels een beta image is voor onze box met linux kernel 3.0.3, deze is zowiezo alleen als et9x00 image beschikbaar en vereist dus de nieuwste bootlader.

 

gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat schrijft hij niet, er staat dat support voor et9000 images wordt gestaakt en dat gaat dan vooral om Pli images. Op het moment zijn er nog nightly Pli builds voor et9000 en et9x00. De verwachting is, dat er binnen afzienbare tijd alleen nog et9x00 builds zullen zijn. Maar dat is uiteraard aan Pli.

 

In een andere thread kun je lezen, dat er inmiddels een beta image is voor onze box met linux kernel 3.0.3, deze is zowiezo alleen als et9x00 image beschikbaar en vereist dus de nieuwste bootlader.

 

gr

jedeje

 

Ik heb de bootloader begin september vervangen en draai op dit moment met een Openpli 2.1 van ergens eind september. Bedoel je die image in je laatste regel of is er na eind september nog veel veranderd aan de image en moet ik een nieuwere installeren?

aangepast door hgroen

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb de bootloader begin september vervangen en draai op dit moment met een Openpli 2.1 van ergens eind september. Bedoel je die image in je laatste regel of is er na eind september nog veel veranderd aan de image en moet ik een nieuwere installeren?

 

Je huidige image draait op linux kernel 2.6.31, de image waarnaar ik verwijs draait op kernel 3.0.3. Zie het topic op het clarke-xtrend-support forum.

 

Of de verbeteringen dankzij de nieuwe kernel reden zijn om dit image te installeren, moet jezelf maar bepalen :D .

 

Oh ja, mocht je dit image willen installeren, dan moet je eerst de bootloader van 30 september installeren, verkrijgbaar op hetzelfde forum.

 

gr

jedeje

aangepast door jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.clarke-xtrend-support.com/Forum/showthread.php?3929-OpenPli-2.1-Linux3.0.3-beta-Image-World-Exclusive-16.10.2011-German-Discussion

 

Je moet wel op dit forum zijn ingelogged om de download link te kunnen zien geloof ik.

 

Gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...