Ga naar inhoud


Eminent 7080 met interne HDD,sommige bestanden zijn niet te wissen.


Aanbevolen berichten

u dient door unix user/root gemachtigd te worden

 

Deze melding zie ik wanneer ik via de verkenner van W7 wil gaan wissen.

Het gebeurt niet bij alles,slechts bij enkele films tot nog toe.

 

Wanneer ik wil wissen met de speler zelf gaat 't ook niet.

 

Ik werk als administrator op m'n W7 PC.

 

 

Iemand ervaring mee?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Merkedesch

Ik ben ook benieuwd wat de oplossing is??

 

Ik zelf heb het met mijn PopcornHour C-200 bepaalde films / mappen kan ik met geen mogelijkheid meer verwijderen???

 

Niet vanuit de C-200 en zelfs niet in de docking die in mijn W7 machine zit..

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel een em7280 aan het inrichten voor iemand anders. Daarbij is mij opgevallen dat de thumbs.db die een windows host aanmaakt standaard niet te verwijderen zijn. Evenzo levert een half gekopieerde film ook problemen op.

 

Mij is het dus gelukt om de bestanden/mappen te verwijderen vanuit de Linux shell vanuit de Eminent speler zelf. Nu weet ik niet of de em7080 ook de telnet server aan heeft staan. Zo ja, dan verder lezen:

 

De werkwijze is dus om aan te loggen met telnet (standaard niet actief op windows 7) en vervolgens met root in te loggen (zonder wachtwoord).

Ga naar de desbetreffende bestand/map en verwijderen hem.

 

Verwijderen van een bestand kan door middel van rm <bestand>. Een gehele directory met inhoud kan verwijderd worden met het commando rm-r <map>.

 

Let wel, bovenstaand verwijder commando is erg krachtig en vraagt vooraf niet of je het wel zeker weet. Ga met dit commando ordelijk mee om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn EM7080 kan ik de disks gemount zien met het commando mount, gevolgd door enter. Maar voordat je via telnet bezig gaat lees even verder:

 

Ik heb namelijk het probleem dat jij omschrijft niet, kan alles wissen wat ik zou willen. Misschien een probleem met de ntfs-structuur van je disk, heb je de speler al eens op een pc aangesloten voor een schijfcontrole? (Als er corruptie op de mappen zit, dan gooit Linux ze vaak ook op read-only om verdere problemen te voorkomen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HDD mount op een em7080 is aanzienlijk anders dan op een em7280. Wat ik uit mijn hoofd weet is dat er de term volume1 in voorkomt. Vanuit de screendump gezien verwacht ik eigenlijk dat deze onder hda1 zal staan.

 

Zoals in bovenstaande post aangegeven kan het commando mount uitsluitsel hierover geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

heb je de speler al eens op een pc aangesloten voor een schijfcontrole? (Als er corruptie op de mappen zit, dan gooit Linux ze vaak ook op read-only om verdere problemen te voorkomen..)

 

Hoi,ik denk dat dat het punt was.

Heb de schijf aan de pc gehangen en die begon vanzelf al over allerlei beschadigde segmenten.

Hij was na een minuutje klaar,en nu werkt alles weer normaal.

 

Dank voor je tip. :)

 

edit,voor de technici hier het chkdsk logbestandje.

lijkt idd op een beschadigde schijf.

Chkdsk20111020132035.txt


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...