Ga naar inhoud


Rsi E2 V0.1.1


D_liver

Aanbevolen berichten

Ik heb overigens de lijst ge-edit met Dogsettings (omdat ik de volgorde wilde veranderen en een radiostation in de tv lijst wilde plaatsen) en teruggeschreven met Dogsettings naar de AZBox. Hebben anderen hier ook last van?

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik herken het probleem volledig, maar gebruikte voorheen ook altijd Dreamboxedit v3.0. Daarna is mij verteld op dit forum dat je voor de Azbox echt Dreamset 2.35 moet gebruiken, en dat je voordat je de settings naar de ontvanger stuurt alle services moet selecteren en dan via rechtse muisknop de PID values moet resetten.

Doe je het op deze manier, heb je geen hangers meer en schakelt het beeld altijd netje mee met het geluid.

Je kunt ook de settings van Hans via de update module van RSI downloaden, dan werkt het ook perfect allemaal.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de lijst via dreamset 2.35 naar mijn pc gehaald, daar de stations van het bouqet geselecteerd; rechtermuisknop PID value reset en teruggeschreven naar de AZbox dmv dreamset 2.35. Azbox gereboot. Als ik nu kijk naar Discovery HD en hierna op de "bovenknop" (vd afstandsbediening van het kruis waar ook OK in staat) en naar Ned 3 ga, krijg ik wederom een "freeze"beeld, geen geluid. Schakelt dus niet door naar Ned 3.Krijg eerst nog een melding met "Time Out, geen data op transponder (PAT)" en een rondje met een kruisje erin.

Dan ga ik naar BVN en daar wel beeld en geluid. Ga ik daarna naar Ned 3 dan werkt het wel.

Ben ik iets vergeten of doe ik het niet goed?

aangepast door zonnig

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die instellingen heb ik goed. Want als ik eerst naar BVN schakel en vervolgens naar een ander station ( op 19 of 23) dan werkt het wel.

Het is ook niet zo dat het helemaal niet goed gaat tijdens het schakelen, het is af en toe (en dan vnl als ik schakel tussen 19 en 23).

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de lijst via dreamset 2.35 naar mijn pc gehaald, daar de stations van het bouqet geselecteerd; rechtermuisknop PID value reset en teruggeschreven naar de AZbox dmv dreamset 2.35. Azbox gereboot. Als ik nu kijk naar Discovery HD en hierna op de "bovenknop" (vd afstandsbediening van het kruis waar ook OK in staat) en naar Ned 3 ga, krijg ik wederom een "freeze"beeld, geen geluid. Schakelt dus niet door naar Ned 3.Krijg eerst nog een melding met "Time Out, geen data op transponder (PAT)" en een rondje met een kruisje erin.

Dan ga ik naar BVN en daar wel beeld en geluid. Ga ik daarna naar Ned 3 dan werkt het wel.

Ben ik iets vergeten of doe ik het niet goed?

 

Bedoel je NED3 of NED3 HD?

Kan het zijn dat je een lijst hebt met de oude frequentie van NED3 HD.

Deze is verhuisd.

 

Doe eens een scan en voeg de nieuwe gevonden NED3 HD toe aan je favoriet.

 

Zorlith

aangepast door zorlith1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is Ned3 HD waar ik over schreef, maar het geldt op dit moment voor elke omschakeling die ik die via de kanalenlijst (pijl omhoog en dan een kanaal kiezen dmv ok).

Ik heb dus de lijst van Hans 19/23 gedownload via blauwe toets, de volgorde van bouquet Nederland veranderd en een radiostation erbij gezet. Teruggeschreven met Dogsettings. Nav de melding van M_Z gedownload met Dreamset 2.35, Pid gereset en teruggeschreven dmv Dreamset. Azbox gereset. (radiostation erbij gezet zodat ik via een kanaalnr direct naar de radio kan luisteren).

Misschien verstandig om de lijst opnieuw van Hans te downloaden via blauwe toets, editten met Dreamset en terugschrijven naar de box.

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend gedaan: Lijst Hans 19/23 via de blauwe toets erin gezet.

Gereboot.

Naar pc gelezen dvm Dreamset 2.35

Hierna kanalen in een andere volgorde gezet (Bouquet Nederland).

Vervolgens alle kanalen geselecteerd (in het Bouguet Nederland).

PID gereset.

Opgeslagen (lamedb) en naar de AZBox geschreven dmv Dreamset 2.35. Azbox gereboot.

Resultaat.... helaas hetzelfde.

Switchen tussen 19 en 23: daar blijft hij vnl hangen (beeld bevriest).

Wat valt ook op? Als ik naar een gecodeerd station heb gekeken en ik schakel naar Radio538 (die heb ik in de tv lijst/Bouqet Nederland gezet), dan hakkelt het geluid de eerste 20 seconde (net of het signaal wegvalt). Na zo'n 20 seconde is dat over en komt het ook niet meer terug.

Overigens kijk ik met een C+ kaart (CCcam 2.21 via blauw geinstalleerd en is gestart).

 

Heeft iemand hier een andere oplossing voor?

Alvast bedankt!

aangepast door zonnig

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk LNB gebruik je ? Ik heb sterk het vermoeden dat je een lamme diseqc switch hebt. Je hebt in de Tuner instellingen toch wel Diseqc A/B ingesteld staan en niet Toneburst misschien.

Probeer een nieuwe Canaldigitaal LNB te scoren bij een winkel waar je indien het niet helpt de LNB mag terugbrengen, is veel makkelijker om het gewoon even te wisselen en uit te proberen of het daaraan ligt.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wat gebeurd er als je gewoon de lijst download via het menu? Dus niet aanpassen en terug zetten.

 

Greetz

 

Ik had hetzelfde probleem van hangend beeld tussen 19.2 en 23.5, ook na gebruikt van Hans-lijst zonder bewerkingen. Heb verder niet naar een oplossing gezocht, maar gewoon weer terug naar MOF versie. Dus als je switch en LNB goed werkte bij de originele firmware, zou ik me geen zorgen maken dat daar het probleem ligt.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een C+ lnb

 

Instellingen 19+23 Astra

Diseqc À/B

Enkelvoudig, voltage en 22khz: nee

Verstuur Diseqc enkel bij sat wijz: ja

Dit voor beide tuners.

 

Ik had geen last van deze foutjes toen ik origineel firmware draaide.

Ik heb nog een nieuwe lnb liggen, maar dat stel ik zo lang mogelijk uit. Moet het dak op klimmen.

 

Standaard lijst van Hans zal ik ook proberen.

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: nog geen enkele freeze gehad!

Wel de eerste 20 seconde haperend/hakkelend geluid bij een radiostation (538) indien ik van een gedecodeerd station kom.

Maar acceptabel tot dusver!

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...