Ga naar inhoud


Kan Nederlandse zenders niet meer ontvangen


Henk_Cavour

Aanbevolen berichten

Nadat ik van 19,2 E naar 28,2 E met mijn draaibare schotel terugging naar 19,2 E kon ik geen Nederlandse zenders meer ontvangen. Een scan leverde alleen maar voor mij exotische zenders op zoals:

Busat TV, TV Russia, GBI Romanian etc.

Hotbird kan niet meer ontvangen. 28,2 e ook niet meer.

 

Gebruik een RE 9000 HD PVR,

 

Wie weet raad? Bij voorbaat dank

 

Henk Cavour

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zult voor een gericht antwoord wat meer informatie moeten geven zoals DiSEqC 1.2 of USALS, welke rotor, welke FW-versie. Kun je de schotel wel met de hand laten draaien in het Positioner-menu?

 

Eerste gok als je USALS gebruikt: is de eigen schotelpositie wel goed ingevuld?

 

GBI Romanian zit op Sirius 4E8. De schotel staat dus nu op het nulpunt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Dit zijn mijn instellingen;

 

 

Schotelantenne instellen:

Satelliet

19,2 E ASTRA 1F 1M

Tuner aansluiting

Gescheiden

Tuner

Tuner 1

Frequentie

12515 MHZ / 22000 [H]

LNB spanning

Aan

LNB Type

Universeel

LNB Frequentie

9750

 

10600

DISEqC SW

Uit / Uit

Positioner Instelling

USALS

Zenders zoeken

 

 

Zender zoeken:

Zoek modus

Automatisch

Satelliet

19,2 E Astra 1 F 1M

Tuner

Tuner 1

Zoek type

Alle zendeers

Netwerk zoeken

Uit

Tijd lijking

Simpel

Schotelantenne Instellingen

9750, 10600

Positioner Instellingen

 

Zoeken starten

 

 

Positioner Instellingen:

Satelliet

19,2 E Astra 1F 1M

Tuner

Tuner 1

Frequentie

12515 M

Positioner

USALS

Schotelantenne longitude

004.470 graden E

Schotelantenne latitude

052.182 graden N

Ga naar

 

Positioner commando

Ga naar referentie positie

Schotelantenne instellingen

9750, 10600, 1/4

Zenders zoeken

 

 

Ga nu nog proberen mijn mijn schotel in het positioner menu de hand laten draaien.

 

Henk Cavour

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen zien er goed uit, dus daar ligt het denk ik niet aan. Als het draaien met de hand niet wil lukken eens proberen de rotor te resetten (bij een Moteck is dat het reset-knopje op de rotor met ingeschakelde LNB-spanning een tiental seconden ingedrukt houden). Als het een Moteck-rotor is, wat is dan de kleur van de LED (zou groen moeten zijn met ingeschakelde LNB-spanning)?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Syseeminformatie:

 

 

Loader Versie: L 1.23

H/W versie: RE 9000 1.00

Applicatie Versie: RE v1.09.20

API versie: API Jun 16 2011

Data versie: FDU v1.3

 

ROTOR SAT HH100-HH120 Nr: 305 25 016

 

Jouw vraag: Kun je de schotel wel met de hand laten draaien in het Positioner-menu?

Heb geen idee hoe ik dit moet doen.......

 

mfgr.

 

Henk Cavour

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een beetje pech, want ik heb alleen ervaring met een Moteck, dit is volgens mij een Stab. In het Positioner-menu kun je de schotel zowel met de instelling DiSEqC 1.2 als USALS met de hand bedienen.

 

Met de instelling Positioner = DiSEqC 1.2 (vierde regel) kun je door op de vijfde regel te gaan staan met pijltje links/rechts de schotel draaien. Normaal staat op deze regel <<STOP>>. Druk je op pijltje links, dan komt er even << East en draait de schotel één puls naar het oosten; met pijltje rechts wordt dit West >> en een stapje naar het westen.

Op de zesde regel (Positioner commando) kun je een aantal opdrachten geven (ga naar het nulpunt, ga naar de positie van deze satelliet, sla de huidige rotorstand als satellietpositie op en de zachte limieten instellen/uitschakelen). Wat of de optie recalculate doet weet ik niet precies, mogelijk zet die de standaard satellietentabel terug in de rotor.

 

Met de instelling op USALS verandert het menu, en is de commandoset kleiner, omdat USALS zelf uitgaande van de eigen schotelpositie en het azimuth van de satelliet de posities uitrekent. Hier kun je alleen naar het nulpunt en naar de (uitgerekende) satellietpositie.

 

Tenslotte nog een vraagje: als je van satelliet wisselt, komt er dan even het popup-schermpje "Positioner Tracking..." langs? Zo niet, dan zou ik een fabrieksreset proberen (vooraf zenderlijst veilgstellen). Dan wel eerst weer even de eigen schotelpositie invoeren, want die is dan gewist, anders draait de schotel met USALS niet meer.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Ga naar referentie positie" al geprobeerd ? (heb zelf wel eens gehad dat 't leek alsof de schotel had moeten draaien, maar dit op de een of andere vage manier niet gebeurde en na even een 'referentie' pulse te geven kwam de schotel weer op de juiste positie terecht.) .. Ik zeg niet dat dit het probleem oplost, maar het -kan- zijn dat de schotel had moeten draaien, maar dit niet gedaan heeft.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie goede adviesen. Heb helaas moeten rotor het na 7 jaar goed functioneren begeven heeft.

 

Na enig speurwerk heb ik besloten een nieuwe schotel (Visiosat) met 4 LNB's aan te schaffen. De ontvangstkwaliteit met name voor HD zenders is hiermede verbeterd. Installatie geschiedt eind volgende week.

 

Daarna zal ik verslag doen van mijn bevindingen.

 

Nogmaals dank,

 

Henk Cavour

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...