Ga naar inhoud


CCcam met Smargo en een Ziggo smartcard


escob4r

Aanbevolen berichten

Beste Sat4all leden,

 

Ik heb sinds kort een linux PC ingericht die ik thuis wil gaan gebruiken om mijn ziggo kaart te sharen met 3 dreamboxen. 2 daarvan staan er thuis(lokaal netwerk) en 1 bij mij op de zaak(extern dus).

 

Nu heb ik een Smargo card reader gekocht. Op mijn PC heb ik Ubuntu staan met CCcam 2.2.1. Om mijn lokale kaart uit te lezen gebruik ik alleen de volgende regel in mijn config:

SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader

 

CCcam geef aan dat hij de kaart kan lezen. De lokale boxen lijken goed te werken, de externe dreambox geeft nog wel eens problemen met zwart beeld.

 

Hoe kan ik achterhalen wat er fout gaat? Ik zie op veel fora dat er aangeraden word om CAMKEY, CAMDATA, TRY ALL CHIDS, SMARTCARD CLOCK FREQUENCY, SMARTCARD WRITE DELAY. Zijn die wel nodig? Zo ja wat zijn dan de correcte instellingen om een Ziggo smartcard goed uit te lezen met een Smargo? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Escob4r,

 

Bij mij werkt het perfect ook op basis van CCcam 2.2.1 Ik heb wel namelijk de CAMKEY, CAMDATA, TRY ALL CHIDS, SMARTCARD CLOCK FREQUENCY, SMARTCARD WRITE DELAY ingesteld. Heb ook een Smargo

 

Zie hier beneden:

 

SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+

SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 6000000

B: /dev/ttyUSB0 00

BOXKEY: /dev/ttyUSB0 00 11 22 33

CAMKEY: /dev/ttyUSB0 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/ttyUSB0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

TRY ALL CHIDS : /dev/ttyUSB0

 

Suc6

aangepast door jackywacky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info jackywacky. Heb jij ook een client die extern een verbinding maakt met jou server?

 

Weet je ook wat het allemaal betekend en waar het voor nodig is? Zoals de B: lijn, BOXKEY, CAMKEY, CAMDATA en TRY ALL CHIDS. Bijvoorbeeld de CAM en BOX keys zijn die altijd hetzelfde bij alle ziggo smartcard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...