Ga naar inhoud


MKV bestanden wel/niet af te spelen?


Hasselt

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Samsung 40c550 LCD TV met ingebouwde mediaplayer.

Nu heb ik een aantal MKV documentaires.

De meeste MKV bestanden spelen keurig af op de TV.

 

Maar ik heb er een paar MKV tussen die wel geladen worden maar uiteindelijk niet af te spelen zijn.

"bestandsformaat word niet ondersteund" vermeld de TV.

Formaat 1080p is onderling hetzelfde.

 

Nu is mijn vraag:

Hoe kan ik er achter komen wat nu pressies het probleem is in deze gevallen waarom deze enkele niet afspelen.

Zodat ik de niet afspelende MKV's misschien kan aanpassen met één of ander programma.

Die enkele die het op de TV niet doen werkt prima en bij iemand anders op een TV met mediaplayer of op de PC met VLC player,

dus de MKV is niet corrupt.

 

Graag advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een MKV is een container. Hierin kunnen dus diverse videostreams, audiostreams en ondertitels in staan. Deze videostreams en audiostreams kunnen op diverse manieren gecodeerd worden. Bekend zijn Divx, Xvid, H264, X264 voor video en Wav, DD, DTS, enz... voor audio

 

Het kan dus zo zijn dat de Samsung bijvoorbeeld geen H264 codec aan kan.

 

Informatie over de inhoud van de MKV kun je bijvoorbeeld met mediainfo (google het) vinden. In de gebruiksaanwijzing van de samsung zal ongetwijfeld staan welke codecs ondersteunt worden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

 

Dat MKV een mediacontainer is waar verschillende beeld/audio/subs formaten in kunnen zitten wist ik.

Ik speel ook alleen MKV HD (H264) beeldmateriaal af.

 

Ik heb 2 MKV containers bekeken met Mediainfo.(één die werkt en diegene die niet afspeelt).

Verschillen zie ik zo niet..... alle 2 MKV's zitten MPG4 en AC3 en UTF8 subs

Als ik met MKVtoolnix de subs eruit sloop, speelt het wel af.

 

Ik denk dan ook dat er iets is met subs, waardoor de TV de gehele MKV niet gaat afspelen.

Maargoed... met mediainfo zie ik geen verschil met de subfile......

 

Ik zal eens kijken of ik logs kan plaatsen, misschien dat ik iets over het hoofd zie?

aangepast door Hasselt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...