Gast Jeroensky Geplaatst: 24 november 2011 Delen Geplaatst: 24 november 2011 (aangepast) Hallo allemaal. Ik heb al een vaste bisat dish op het dak met 4xtwin lnb's. Maar ik heb nog een DVB-S2 tuner vrij in m'n dm8000. Nu dacht ik van, zal wel leuk zijn als ik een kleinere mobiele dish had, met een lnb om snel en tijdelijk signalen van ee nsatelliet te ontvangen waar de vaste dish op dak niet op gericht staat. M'n vaste dish staat op de hotbird en de 3 astra posities (13.0E/19.2E/23.5E/28.2E). Maar nu heb ik in de kamer waar DM8k staat een raam aan straat zeide op begane grond. Ik denk aan een 3 poot standaard, met 40cm dish en single lnb. Op straat heb ik zicht op ongeveer (ivm bebouwing in buurt) 22W t/m 6E (zuiden) en 180E t/m 139W (noorden). Maar nu vraag ik me paar dingen af voor ik aan aanschaf wil beginnen. -Is signaal van 40cm dish goed genoeg tbv s & s2 ontvangst? -Welke type lnb heeft krachtigste signaalsterkte op coaxkabel, bij kleine dish. -Nu gaat het dus om tijdelijke setup, als ik thuis ben. Dish komt op 3 pootstatief. Wordt zoiets meteen gejat(Amsterdam-Rivierenbuurt), of is het wel te doen? Ontvangt zoiets nog signaal als het bv achter een raam staat ivm diefstal risico (bv voor opname als ik niet thuis ben)? Hier afbeelding van wat ik in gedachte heb. 24 november 2011 aangepast door Jeroensky Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GVW1 Geplaatst: 24 november 2011 Delen Geplaatst: 24 november 2011 40 cm (78 is al beter) is wat klein Achter een raam heb je signaal verlies. Met dubbelglas nog wat meer Het type LNB maakt eigenlijk nauwelijks uit. Gewoon een simpele single LNB (0.2 dB) van € 7,- is prima Effectief kun je in Nederland max. 45W - 60E ontvangen. Al het andere valt achter de horizon weg hoe vrij je ook zit. Groeten, GVW Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 24 november 2011 Delen Geplaatst: 24 november 2011 Bedankt voor tip. 40cm is dus afrader. ok dan zoek ik voor +- 80cm dish. Weten jullie of er mogelijkheid is om coax signaal van lnb -> tuneringang wireless te laten gaan? bestaan daar transmitters/receivers voor? Dat zou het wat makkelijker maken om portable dish te plaatsen. Ik ben nog geen dish tegengekomen die opvouwbaar is oid, bestaan die? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vGnp Geplaatst: 24 november 2011 Delen Geplaatst: 24 november 2011 Weten jullie of er mogelijkheid is om coax signaal van lnb -> tuneringang wireless te laten gaan? En hoe wilde je dan de voedingsspanning bij de LNB krijgen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 24 november 2011 Delen Geplaatst: 24 november 2011 Accu? M'n sh200 heeft vrij kleine accu en kan meerdere uren voeding geven aan lnb. Bestaat het of niet? wireless van lnb -> tuner. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vGnp Geplaatst: 24 november 2011 Delen Geplaatst: 24 november 2011 Mijn eerste antwoord was wat kort door de bocht: De LNB heeft, afhankelijk van wat je wilt kijken het volgende nodig: 13V - 0 kHz 13V - 22 kHz 18V - 0kHz 18V - 22 kHz Hoe je dat met die accu wilt doen weet ik niet. Beter gezegd: Nee, dat bestaat niet. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 24 november 2011 Delen Geplaatst: 24 november 2011 (aangepast) Wireless lnb/dish schijnt wel te bestaan, maar is nog in development bij meerdere merken. Dus denk ik dat ik het bij coax hou. Ik wil dus graag sterk signaal met tegenstrijdige dat de schotel bij voorkeur klein is. Nu zie ik op een electronische postorder site uit Boekelo, dat ze een "Gibertini Cassegrain CPR 60" hebben. Is 60 cm, maar de schotel is ook bol aan voorkant, met in midden extra spiegel. lnb wordt dus bij achterkant geplaatst. iemand ervaring met die dish? Hier foto: Alleen vraag ik me af ofdat mechanisch gezien wel handig gaat als je dish positioneerd, als ik zo zie lijkt de verbinding(mechanisch) betreft afstellen wat eeh dunnetjes. Zou elke LNB er in passen? Jammer dat ik geen info van deze dish kan vinden betreft hoeveel DB meer dan gewone 60cm dish met arm. 24 november 2011 aangepast door Jeroensky Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cookie monster Geplaatst: 26 november 2011 Delen Geplaatst: 26 november 2011 Effectief kun je in Nederland max. 45W - 60E ontvangen. Al het andere valt achter de horizon weg hoe vrij je ook zit. Groeten, GVW Officiëel: 70,5°W - 80,5°E Veelal: 45°W - 45°E (tot 53°E) C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 28 november 2011 Delen Geplaatst: 28 november 2011 Die 80.5E had ik ook in gedachte. Maar verder dat 18W kom ik niet ivm bebouwing. Ik heb al wat besteld, tegelvoet (voor op dak tuinhuisje), (schotelhoogte is zo hoog dat lign of sight naar sats net een meter boven dakranden is volgens dishpointer.com). Jaeger 2500 sat motor, en een 97CM dish(wok). Ik heb grotere maat schotel genomen, omdat ik in zomer met bladeren zit waar hopelijk nog wat signaal doorheen komt. twin LNB die tot 2* afwijking oppakt van gekozen richting. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jalza Geplaatst: 29 november 2011 Delen Geplaatst: 29 november 2011 Als je schotel over een dak moet kijken dan kan je 80.5 E zeker schudden ,dan moet je zicht op de horizon hebben,echt aardoppervlak. ik denk dat je niet verder komt dan 45E als je dat al haalt. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Jeroensky Geplaatst: 10 december 2011 Delen Geplaatst: 10 december 2011 (aangepast) Schotel staat er. Geleerd dat dishpointer.com niet echt betrouwbaar is. Volgens dishpointer is lign of sight een meter over rand gebouw. Volgens androidapp satellitedirector is het 40cm onder rand. En dat klopt, dish kan niks ontvangen. Mocht ik ooit verhuizen, heb ik in ieder geval een 2e retorized dish. 10 december 2011 aangepast door Jeroensky Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen