Ga naar inhoud

verschil tussen Selfsat H30D4 en Multytenne 45 Solo

Gast Dream007

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van schotelantennes en satellit receivers.

Nou heb ik binnenkort een nieuwe huis en wil geen tv via de kabel, maar een dreambox.

De woningbouw heeft in het huis regelement staan dat schotelantnnes verboden zijn, aangezien het een nieuwebouw wijk is etc.

Toch wil ik een schotelantenne dus ben ik gaan kijken of ik een zo min mogelijk opvallende schotel kan vinden en kom op een selfsat H30D4 Quad versie. Een kennis van mij heeft ook een dreambox in combinatie met Multytenne 45 Solo. Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee schotelantennes?

Ik wil de mogelijkheid krijgen om Astra, hotbird en nilesat te ontvangen, is dit mogelijk met een Selfsat H30D4?

Alle advies is welkom, alvast zeer bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Technisat Multytenne is het mogelijk vier satellieten tegelijk te ontvangen zonder hiervoor de schotel middels een motorsturing te draaien. De Multytenne is met iedere satellietontvanger te gebruiken welke beschikt over een DiSEqC-1.0 sturing. Voor Hotbird 13/Astra 19.2/Astra3a 23.5/Astra2a 28.2

Met deze schotel gaat het niet lukken voor de Nilesat heb je schotel nodig voor meer

dan een meter groot , en de Multytenne is alleen geschikt voor deze 4 satellieten

Selfsat H30D4 Quad

Deze schotel kunt je plaatsen zonder dat het opvalt.

Ontvangst van 1 satelliet.

je kunt dus 1, 2, 3 of 4 satellietontvangers aansluiten

En deze schotel ook niet, ook te klein

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satencom

Mijn voorkeur gaat ook niet naar Nilesat dus die mag vervallen.

Is er een schotelantenne die kleiner en de zelfde satelliten kan ontvangen als technisat multytenne.

Anders moet ik maar voor een technisat multytenne gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleiner zijn ze er niet , de Technisat Multytenne is al heel klein, deze schotel heeft al

weinig regen reserves

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen