Ga naar inhoud


Afstellen Visio Bisat 19.2 en 23 oost


Gast Thijzel

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na mijn verhuizing heb ik wat kleine problemen met het afstellen van mijn Visio BiSat die gericht staat op 19.2 en 23 oost. Ik ben een kleine 2km verderop gaan wonen en heb de schotel aan de zuidkant van mijn huis geïnstalleerd. Na een klein beetje naar links en rechts draaien had ik gelijk beeld op BVN met een SNR van 74% dus schotel vast gezet en kijken maar. Echter kwam ik er hierna achter dat ik zeer slecht signaal heb op Astra 3. De regionale zenders gaven net beeld met op mijn Dreambox 800HD een SNR van 43%. Filmnet en andere zenders op Astra 3 geven zelfs een SNR van 0% dus geen lock.

 

Ik heb gisteren mijn schotel zowel horizontaal als verticaal wat gedraaid met als resultaat dat ik beeld heb op Film1 zenders met een SNR van boven de 70% echter heb ik daarna een heel zwak of helemaal geen signaal op de Astra 1. Het is dus of Astra 1 of Astra 3 goed. De LNB lijkt dus niet het probleem aangezien ik met wat bijdraaien wel een goed signaal kan krijgen op Astra 3. Op de Visiosat staan de twee LNB's op gelijke hoogte in de LNB houder.

 

Voor ik me weer helemaal suf ga draaien hebben jullie enig idee waar ik het in moet zoeken. Misschien toch de hoogte van de LNB voor Astra 3 of moet de LNB wat gedraaid worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Even een kleine correctie, de LNB voor Astra 1 staat op 0 graden in de LNB houder, de LNB voor Astra 3 staat iets hoger, hoeveel kan ik zo even niet zo zien omdat de feedhouder er voor zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Vanmiddag nog even bezig geweest met beter resultaat. Nadat ik de feedhouder wat omlaag drukte kreeg ik beeld op 23 oost. De feedhouder zat ook wat los bij het bevestigings[unt van de schotel dus deze gelijk vast gedraaid zodat bij wind de LNB niet meer kan bewegen. Ik heb het idee dat de skrew wat verplaatst was misschien tijdens verhuizen gebeurt na wat bijdraaien van de skrew en een klein beetje aanpassen van de elevation en horizontaal bijdraaien had ik redelijk bereik op de Film1 transponder. Ik heb nu deze waardes op verschillende transponders.

 

Ned 1 SD 74%

RTL 4 SD 66%

SBS6 SD 74%

Ned 1 HD 81%

Ned 3 HD 73%

RTL 4 HD 81%

TV gelderland 73%

Film 1 Premiere 70%

Fox Life 81%

 

Het enige probleem wat ik nu nog heb ik dat ik soms helemaal geen SNR heb op Film1 of Sport1 zenders na een aantal keer heen en weer zappen heb ik beeld met een normale SNR. In hoeverre kan de lengte van de kabel een rol spelen? Ik gebruik een recente lijst voor de Dreambox met de nieuwe Film1 transponders.

 

Ik heb als bijlage nog even het zicht mee gepost. De boom die je net boven de 23 oost LNB ziet staat op ongeveer 25 meter.

post-36002-0-88680300-1323617462_thumb.jpg

post-36002-0-11818900-1323617470_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang is de antennekabel, als hij 50 meter is of langer dat hoeft geen

probleem te zijn, als het maar een goede kwaliteit kabel is, heb je het

ook al even zonder switch geprobeerd, wat is dan het resultaat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De kabel lengte zal denk ik nog beneden de 50 meter blijven maar ik heb genoeg kabel over om deze in te kunnen korten. Dit wordt even een projectie voor een vrije dag. Mocht dit niet werken dan zal ik het eens gaan aansluiten zonder de switch. Het gekke is echter wel dat ik helemaal geen problemen heb met de regionale zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

foto

Hallo,

 

Vanmiddag nog even bezig geweest met beter resultaat. Nadat ik de feedhouder wat omlaag drukte kreeg ik beeld op 23 oost. De feedhouder zat ook wat los bij het bevestigings[unt van de schotel dus deze gelijk vast gedraaid zodat bij wind de LNB niet meer kan bewegen. Ik heb het idee dat de skrew wat verplaatst was misschien tijdens verhuizen gebeurt na wat bijdraaien van de skrew en een klein beetje aanpassen van de elevation en horizontaal bijdraaien had ik redelijk bereik op de Film1 transponder. Ik heb nu deze waardes op verschillende transponders.

 

Ned 1 SD 74%

RTL 4 SD 66%

SBS6 SD 74%

Ned 1 HD 81%

Ned 3 HD 73%

RTL 4 HD 81%

TV gelderland 73%

Film 1 Premiere 70%

Fox Life 81%

 

Het enige probleem wat ik nu nog heb ik dat ik soms helemaal geen SNR heb op Film1 of Sport1 zenders na een aantal keer heen en weer zappen heb ik beeld met een normale SNR. In hoeverre kan de lengte van de kabel een rol spelen? Ik gebruik een recente lijst voor de Dreambox met de nieuwe Film1 transponders.

 

Ik heb als bijlage nog even het zicht mee gepost. De boom die je net boven de 23 oost LNB ziet staat op ongeveer 25 meter.

 

Hallo, als ik zo jouw opstelling zie dan denk ik dat astra19 en 23,5 oost iets moet verschuiven naar rechts van achter de schotel gezien..

Je kunt dit doen door zelf een simpele of een stevige beugel te maken(zie foto bijlage) of de dure beugel te kopen.

als je de beugel op de foto zelf maakt dan kun je astra/eurobird 28,2 oost en of atlanticbird 5 west france 2,3,5 etc.beugel%20visiosat%20zelffabricage kan foto niet plaatsen!

aangepast door aaannk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Vorige week ben ik bezig geweest met de SNR van 0% op onder andere de Film1 en Sport1 kanalen waarbij na flink heen en weer zappen de SNR wel weer correct is met beeld. Ik heb nog niets met de kabels gedaan maar zat wat te spelen met de instellingen van de Diseq en het probleem lijkt opgelost. Ik heb de toon amplitude die standaard op 800 mV staat op 700mV gezet en hierna had ik direct beeld op deze zenders. Zet ik de toon amplitude weer terug op 800mV dan heb ik weer het zelfde probleem eerst 0% SNR en pas na een paar keer zappen beeld op de Film1 en Sport1 zenders. Ik heb een tweede Dreambox 800HD en deze heeft precies het zelfde probleem dus het lijkt ook geen tuner probleem. Vreemd is echter wel dat de toon amplitude altijd op 800mV heeft gewerkt zo ver ik weet heb ik die niet aangepast. Ik kan alleen niet verklaren waarom deze nu ineens lager dan 800mV moet staan zowel op 700 als 600mV heb ik het probleem met de 0% SNR niet.

 

Hieronder heb ik nog even de stappen gezet om de toon amplitude aan te passen mocht iemand anders een soort gelijk probleem hebben in combinatie met een Dreambox 800 HD.

 

- Menu

- Instellingen

- Zenders zoeken

- Tuner configuratie

- Tuner selecteren

- Toon amplitude 700 mV

aangepast door Thijzel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thijzel,alvorens te beginnen met afstellen vd schotel ed,zorg eerst dat de bevestigings buis precies loodrecht staat ,anders krijg je de afstelling nooit 100% goed.

Bij het afstellen moet je naar kwaliteit kijken ,en de Ber moet op 0 staan.

signaal sterkte zegt vrij weinig,en is bij elke zender ook op de zelfde transponder verschillend.

Het beste is alle LNB's 1 voor 1 met een satfinder afstellen,.alleen met deze methode krijg je het max.signaal uit je schotel.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de foto goed bekijk maak je gebruik van een LNB beugel voor 2x LNB. DE G2 beugel

Deze bestaat volgens mij niet voor de astra 19,2 en 23,5 maar alleen voor de astra 19,2 en Horbit op 13. (ik kan me vergissen)

Je zult een andere LBN beugel moeten hebben voor astra 19,2 astra 23,5 en Horbit de G3B of de G3C Astra 1,2,3

Wil je ook de astra 28,2 dan heb je de G4 quadro nodig.

De G3B heb nog ik liggen kun je overnemen voor een prikje evt. met LNB houder, stuur maar een PM.

aangepast door sloper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...