Ga naar inhoud


Welke simpele hdtv decoder?


Colombe

Aanbevolen berichten


Heb zelf:

Vu+ duo, een openbox s10 en een et5000.

 

De openbox zou ik afraden, is leuk voor de slaapkamer, de VU+ is zeker een aanrader en ik ben aangenaam verrast door de ET5000 (clarke-tech) die ik een week geleden heb gekocht. Op de laatstgenoemde heb ik openpli gezet en t werkt fantastisch. En dat voor 179 euro.

 

Weet niet of dit een antwoord is waar je iets mee kunt.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gouden regel, koop geen "goedgekeurde" ontvanger van Can. Digitaal. Daar is nogal eens iets mis mee.

Wel iets duurder; een goede Linux ontvanger van bijv. Dreambox of Vu+. Deze werken wel zoals het moet.

Deze worden ook op diverse forums goed ondersteunt, kan je van de "goedgekeurde" niet zeggen.

Lijkt je dit iets te moeilijk, dan is op dit forum altijd wel een antwoord op je vraag.

Wil je investeren in goed kijk plezier dan mag het iets duurder zijn, heb je er ook jaren plezier van.

De Linux ontvangers kan je ook zonder hard disk kopen, al zijn deze nu niet echt duur meer te noemen.

Voor deze ontvangers kan je allerlei "plugins" downloaden vanuit het menu, zo is dan bijv. je EPG altijd bij de tijd.

Ga niet over een nacht ijs, maar lees eens wat rond op dit forum en neem dan pas een beslissing.

 

Ik snap niet waarom sommigen zoveel problemen hebben met de standaard canaaldigitaal ontvangers. Ik denk dat sommigen niet echt objectief zijn. Ik heb al een hele tijd een Philips DSR 7121 hier in gebruik en die werkt bijna perfect. Er zijn wel wat minpuntjes maar die zijn voor de meeste mensen geen probleem denk ik. Als minpunt heb je bijvoorbeeld dat de ondertiteling niet goed werkt. Er is ook geen uitgebreide epg op de niet canaaldigitaal zenders. De epg beperkt zich op de niet canaaldigitaal zenders tot now/next. Dit kan wel beter met een linux ontvanger. Voor de wel canaaldigitaal zenders is er een uitgebreidere epg, maar die laadt soms wat traag. Deze ontvanger mag ook niet in een stapel toestellen gezet worden, want als hij het warm krijgt, dan begint hij wel raar te doen. Bij mij staat hij gewoon bovenop de dvd speler en dat is geen probleem, maar als ik er nog een toestel bovenop zet, dan krijgt hij problemen. Ook kan je moeilijk een eigen zenderlijst aanleggen. Maar dat is eigen aan canaaldigitaal ontvangers.

Positieve punten zijn de goede beeld en geluidskwaliteit en de eenvoudige bedienig. De ontvanger is zeker gechikt voor wat hij bedoeld is, gewoon tv kijken.

Als je wat meer wil kan je inderdaad beter een linux ontvanger nemen. Maar dan heb je wat meer inwerk tijd nodig. Maar dat is nu niet echt onoverkomelijk voor de meesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees elders dat je met de M7 SAT801 wél een favorietenlijst kan maken, maar de kanaalnummers niet kan aanpassen? Betekent dat dat je de CD volgorde niet kan aanpassen? Of kan je de favorietenlijst in willekeurige kanaalnummervolgorde maken? Dat zou ik wél graag willen namelijk. Of moet ik dan toch maar aan een linux ontvanger?

Met dank en groet

Colombe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...