Ga naar inhoud


Arion 8000 HDCI - hoe astra 3b ontvangen ?


jozefleon

Aanbevolen berichten

gegroet.

Ik heb een Arion 8000HDCI, een satelietschotel met duo LNB (single Astra Block LNB1-ASTRABKN) van Konig Electronic en een TV Vlaanderen abonnement (Basic).

Ik heb me de duo LNB aangeschaft om History channel en de HD versies van verschillende Vlaamse zenders te kunnen ontvangen.

Spijtig genoeg ontvang ik geen enkele van deze zenders.

Ik experimenteer nu reeds bijna één week en heb talloze vragen ...

1. Is er iemand die dezelfde combinatie gebruikt en deze zenders wel ontvangt ? Zo ja Ik zou graag uw settings vernemen

2. Ik ontvang wel een aantal zenders van Astra 23.5, maar heb de indruk dat deze vooral van Astra 3A komen en de gewenste zenders staan vooral op Astra 3B. Ik ben van plan dat eens grondig uit te pluizen, maar daar veel zenders op beide sattelieten zijn, is dit een vervelende en frustrerende job ..

In de voorgeprogrammeerde sattelieten staat echter enkel Astra 3A/1D vermeld ... en niet Astra 3B ...

Ontvang ik mischien de kanalen van Astra 3B automatisch ook als ik 3A scan omdat ze zo dicht bij elkaar staan ?

Of moet ik een nieuwe satteliet creeren in de ontvanger ? Maar hoe doe ik dat. Ik kan nu enkel een satteliet verwijderen, en als ik die opnieuw wil inschakelen kan ik hem opnieuw selecteren in de voorgeprogrammeerde sattelieten. Ik kan echter geen satteliet toevoegen aan de voorgeprogrammeerde sattelieten ... Weet iemand hoe dit wel kan ?

3. Ik heb ontdekt dat naast transponder en H/V etc ook nog talloze andere settings meespelen : DVB-S2 etc ... en bij elk van deze settings zijn er nog subkeuzes. Ik heb hier ook vol moed geprobeerd met kingofsat mijn zenders te programmeren en dan telkens weer scannen om te zien of het werkt ... doch ... laat deze kelk aub aan mij voorbijgaan. Je verdwaalt in de subkeuzes en riskeert om in totaal niets meer te ontvangen.

KAN IEMAND ME AUB HELPEN ?

ik zou graag leren om te gaan met satteliet televisie en ben maar de manual is absoluut niets waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...