Ga naar inhoud


Vervangen enkele door duo lnb 4,3°


markie2

Aanbevolen berichten

Mijn schotel (triax88) hangt 5m60 boven de grond aan de gevel, dus niet zo'n prettig werkje.

Ze staat nu uitgericht op 19.2°, klopt het als ik de duo monteer met de rechter hals, achterzijde lnb (voorzijde schotel) gezien dat dit moet lukken zonder de schotel opnieuw uit te richten?

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Markie2, Het klop wel maar het is zeker niet goed en misschien werkt het ook nog niet. Dat is kort door de bocht. Eerst een vraag is de duo LNB geschikt voor een Triax88 het zou kunnen ?? Als het een canaal digitaaL DUO lnb is staan de Feedhoorns 37 mm uit elkaar en die is voor een 60 CM schotel. Afhankelijk van je woonplaats kan ik uitrekenen hoever de Feedhoorn's (LNB's uit elkaar moeten staan bij een Triax 88 CM. Dan komt het volgende. je geeft aan dat je nog een DM 7025 SD ontvanger hebt maar als er een HD ontvanger in de toekomst gebruikt gaat worden, dan wordt Astra 3 veel belangrijker voor de HD zenders. Veel van deze zenders hebben een andere uitzendtechniek daardoor heb je wat meer signaal nodig. Daar komt bij dat A3 wat zwakker is als Astra 1. Dus als je het goed wilt doen moet de schotel uitgericht worden op A3 ( andere elevatie en de schotel moet wat meer naar het oosten). Als je naar A3 wilt kan ik je alle instelgegevens verschaffen . Moet dan weten je woonplaats kijk wat voor LNB je hebt en geef de diameter van de steun op waar de schotel aan vast zit. Dan komt het helemaal goed.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

De duo lnb van CD is niet geschikt voor een triax 88 cm, daar heb je een

Maximum AMBQ-24 monoblock voor nodig.

het zou inderdaad kunnen lukken als je de hoorn van de 19,2

in de klem zet ,gezien alles HD word is het beter hem in de 23,5 te zetten

maar dan zal je de schotel moeten draaien

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vGnp: dat is de tekening die ik zocht, duidelijker kan het niet.

@radenko & Satencom: ik heb een Titanium TMT43, zou moeten kunnen, maar nog niet perfect.

De afstand van die feedhoorns geeft blijkbaar niemand op. Hoeveel is het bij die Maximum AMBQ-24?

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vGnp: dat is de tekening die ik zocht, duidelijker kan het niet.

 

Waarbij nog de toevoeging: 23,5° hangt lager in de Clarke Belt, die LNB moet dus hoger.

Daarvoor is er een sjabloontje bij CanalDigitaal te vinden: --> KLIK <--

(te vinden op blz. 2. Staar je niet blind op alle plaatjes in het document, sommige zijn gewoon fout.)

 

De afstand van die feedhoorns geeft blijkbaar niemand op. Hoeveel is het bij die Maximum AMBQ-24?

 

Dat schijnt bijkans bedrijfsgeheim te zijn, zelfs op sites van producenten soms niet te vinden.

De producent van Maximum LNBs is trouwens Kjaerulff 1

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...