Ga naar inhoud


Hoe FileZilla instellen?


Luud

Aanbevolen berichten

Beste Mensen,

Ik wil FileZilla gebruiken om opgenomen bestanden over te zetten van mijn USB-device gekoppelt aan mijn PC naar een MyBookLive een NAS met Ip-adres 192.168.1.62

Ik krijg geen verbinding met de NAS alhoewel ik het FTP bij de instellingen aangevinkt heb.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe en hoe ik dat kan oplossen?

Alvast Bedankt,

Luud

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


krijg je wel verbinding als je in je browser intypt ftp://192.168.1.62 ?

 

plaats ook even de foutmelding van filezilla

 

MVG. Gerard

aangepast door Hellum

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Gerard,

Als ik snel connect naar mijn WD MyLiveBOOK met host IP-adres 192.168.1.62 ,Gebruikersnaam > admin, geen wachtwoord (heb daar niets ingegeven, en Poort 21 in wil voeren komt hij met de melding "Kan serveradres niet ontleden: kan Ongeldige poort ingevoerd. Het poortnummer moet tussen 1 en 65535 liggen. met een waarschuwings teken ervoor ( uitroepteken in driehoek)

Wat is de bedoeling: Ik wil van mijn USB-Device met films opgenomen via mijn satellietontvanger deze via FileZilla overzetten naar mijn WD MyBookLIve. Ik denk dat ik dan de MyBookLive in moet stellen als Host. En deze dan in het rechterscherm moet zien. Links kies ik dan mijn USB-device en rechts dan MyBookLive. en deze files dan van links naar rechts verplaatsen.

Alvast bedankt.

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet gewoon de sat ontvanger benaderen via je netwerk? Dan kun je naar de usbschijf gaan en dan gewoon kopieren/plakken op de NAS. De NAS kun je neem ik aan sowieso zien in je netwerk.

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ProXar aanhaalt, waarom een ftp programma gebruiken om bestanden binnen je netwerk over te plaatsen?

Dit kan je toch prima via verkenner doen.

Gewoon zorgen dat beide toestellen (pc en nas) binnen dezelfde werkgroep zitten.

 

Dan de map op de nas waarin de bestanden wil plaatsen gedeeld zetten.

Dan kan je bestanden van je pc naar de nas verplaatsen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er al gecheckt of filezilla toegevoegd is aan de programma's die door de firewall heen mogen?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord: 331 Please specify the password.

Commando: PASS

Antwoord: 530 Login incorrect.

Fout: Fatale fout

Fout: Kan niet verbinden met server

 

Dit is de melding die ik krijg als ik probeer verbinding te maken met mijn NAS. Het vreemde is dat ik helemaal geen password gebruik, alleen een login naam zijde "admin"en verder niets. Als ik verkenner gebruik en kopie en paste doe werkt het wel. Ik dacht dat met FileZilla te doen het sneller zou gaan. Als ik het met verkenner doe gaat het me 22 uur duren geeft hij aan.

Dat is de reden waarom ik FileZilla wil gebruiken.

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTP is marginaal sneller dan Samba. Het zal je op de 22 uur misschien maximaal 30 minuten schelen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het probleem bij het niet gebruiken van een wachtwoord zit.

Probeer eens door de nas een wachtwoord te geven.

 

De tijd die nodig is om de bestanden over te zetten is natuurlijk afhankelijk van de grote van de bestanden en de snelheid van je netwerk.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, Ik weet genoeg, Ik ga het gewoon met verkenner doen. De snelheidswinst is toch marginaal. Ik dacht dat het sneller zou gaan.

Bedankt iedereen.

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De MyBookLive is voor een goedkope NAS zeer snel, met schrijf snelheden tussen 24 Mbyte/s (kleine bestanden tot 1 GB) en 43 Mbyte/s (grote bestanden 5+ GB).

Als je DVD video's overzet heb je allemaal bestanden gelijk of kleiner 1 GB

Om 2 TB over te zetten heb je dan 2.000.0000 / 24 = 83.333 sec = ± 23 uur nodig

Hierbij word dan geen rekening gehouden met de leessnelheid van het USB apparaat waarop nu de data staat en de snelheid van je computer en netwerk.

Veel mensen onderschatten hoeveel 2 TB eigenlijk is en overschatten de snelheden van hun apparatuur en verwachten 2 TB "even" over te kunnen zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals eerder gemeld ligt het helemaal aan de apparatuur en netwerk snelheid.. Ik kan 113 MB/s wegschrijven en trek dus mijn Gigabit verbinding helemaal vol. Waar het de TS om ging is dat het misschien sneller zou gaat via FTP ipv Samba (verkenner) Het ftp protocol is iets efficiënter maar je moet geen heel grote verschillen verwachten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het overzetten van dvd's naar de schijf van de ontvanger met een FTP programma zelfs langzamer. Naar een NAS heb ik geen idee van, maar ga er vanuit dat het niet veel sneller gaat.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...