Ga naar inhoud


Acamd blijft ECM's vragen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als gevolg van de onlangs door Canal Digitaal geïmplementeerde SID-limiet, loop ik nu met mijn huidige setup tegen een vervelend probleem aan.

 

Ter informatie, mijn huidige setup ziet er alsvolgt uit:

- Oscam server (SVN build 6241) op TP-link router (MIPS) met op de USB-poort een Smargo voorzien van (oranje) SECA3 Canal Digitaal kaart;

- Mediaportal TV-server 1.2.2 (multi-seat) met 2x TeVii S480 dual DVB-S2 kaarten (in totaal dus 4 DVB-S2 tuners);

- MDAPI + Acamd (laatste versie)

- Diverse Mediaportal clients (woonkamer, hobbykamer, slaapkamer, kamer zoonlief)

 

Om per TV-tuner 4 streams simultaan te kunnen decrypten, heb ik in Oscam 16 users aangemaakt. Daarnaast zijn er ook 16 MDAPI subfolders in de TV-server; DVBcard00 t/m DVBcard33. Elke MDAPI subfolder heeft z'n eigen Acamd met een ini-file die verwijst naar de desbetreffende gebruiker in Oscam. Alles volgens 'het boekje'.

 

Tot dusver werkte dit alles probleemloos . . . .

 

Wat gebeurt er? Stel, ik stem af op Nederland 1 met de eerste tuner. User1 verschijnt in Oscam en beeld, prima. Vervolgens ga ik met een tweede Mediaportal client afstemmen op Nederland 2 (ook op de eerste tuner, omdat deze op dezelfde transponder zit). User2 verschijnt in Oscam en voilá beeld. Er staan nu 2 streams op mijn thuisnetwerk. Nu zet ik de tweede Mediaportal client uit, en wat schetst mijn verbazing? User2 blijft actief en de daarbij behorende Acamd instance blijft domweg om ECM's vragen, welke vrolijk door Oscam aangeleverd worden. Als ik nu van Nederland 1 naar RTL4 'zap' (andere transponder) dan verdwijnt user2 en blijft alleen user1 over. 'Zap' ik weer terug van RTL4 naar Nederland 1, dan verschijnen weer user1 én user2 en worden domweg teveel ECM's aan de kaart gevraagd. Door de TV-service opnieuw te starten wordt user2 definitief vrijgegeven en begin je weer met een 'schone lei'.

 

Ik hoef jullie niet uit te leggen dat dit nu voor enorme problemen gaat zorgen, bij bijvoorbeeld opnames, meerdere streams, etc. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem . . . .

 

Heeft één van jullie een idee om dit op te lossen?

 

Met belangstelling zie ik jullie reacties tegemoet.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het staat mij bij dat Mediaportal de stream vrijgeeft zodra je op de stop-knop drukt. Dit komt omdat TVServer in feite de boel buffert en Mediaportal streamt het dan naar de client (of dit nu lokaal of op een andere PC is, dat maakt niet). Het normaal afsluiten van Mediaportal zorgt ervoor dat de stream gewoon blijft doorlopen.

 

Misschien dat je binnen TVServer-plugin een timeout kan instellen? Mediaportal is voor mij alweer even geleden..

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Niels,

 

Bedankt voor jouw reactie. Helaas is dit niet het probleem. Alle streams worden keurig netjes afgesloten/beeindigd. Alleen als ik één stream op een bepaalde transponder weer open, dan lijkt het wel of spontaan alle eerder bekeken kanalen op deze zelfde transponder vrolijk gedecrypt worden (dit zie ik heel duidelijk in de webinterface van Oscam en in ACAMD monitor). De eerder bekenen kanalen (streams) zijn in dit geval absoluut niet meer aanwezig op het netwerk! En worden ook niet meer aangeboden door de TV-server. Een herstart van de tvservice kan alleen dit probleem oplossen, zodat ACAMD opnieuw geladen wordt. Ik ben bang dat deze trammelant veroorzaakt wordt door 'architectuur' van de MP TV-server. Misschien dat ik wellicht eens kan proberen met Argus of wellicht TVsource. Het kan natuurlijk ook te maken hebben met bepaalde settings MDAPI of ACAMD . . . of wellicht de samenwerking tussen deze componenten.

 

Het vreemde is dat blijkbaar niemand zoveel last heeft van dit fenomeen. Terwijl dit nu voor enorme problemen zorgt als gevolg van de door Canal Digitaal oplegde SID-limit. Er worden nl. gewoon onnodige ECM's naar de kaart geslingerd door ACAMD.

 

Als iemand suggesties heeft (misschien de ontwikkelaar van ACAMD, appiemulder) dan hoor ik dat heel graag.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mister Bean,

 

lees ik nu goed dat je met de laatste versie van mediaportal draait en alsnog aan een softcam je sleutels vraagt ?

 

mijn setup verschilt dan niet zo veel van de jouwe, maar ik krijg me gecodeerde kanalen niet meer open met mdapi en acamd.

 

kan je mij misschien vertellen wat je gedaan heb ?

 

groet Bouke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je eens in de configuratie kijken van je tuners op de TV server.

Standaard staat daar de optie aan dat hij de kaarten in pauze zet als ze niet meer gebruikt worden om sneller te zappen.

Ik heb deze optie op stoppen gezet, en daarna heb ik dit fenomeen niet meer.

 

Hopelijk ben je hier iets mee!

 

mvg,

 

Nuyts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik heb het zelfde probleem als Nico.

Mijn setup is MP 1.2.1 met acamd 6.18 (ook getest met 6.20) en oscam(verschillende versies ondertussen al geprobeerd) op 2 Digital Devices cine S2 V6.

 

Ik heb al wat liggen spelen met de config van oscam en helaas geen succes.

Heb ook zoals Nuyts aan raadt van stop naar pauze en van pauze naar stop. Helaas weeral zonder succes.

 

Verdere suggesties meer dan welkom!

 

Mvg Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Inmiddels ben ik iets verder gekomen (denk ik). Het probleem wordt noch veroorzaakt door Oscam, noch door Acamd, maar door de MediaPortal TV-server zelf! Deze functioneert niet 'threadsafe' waardoor o.a. subchannel leakage ontstaat. Voor de techneuten onder ons, zie: http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=3369

Het ziet er niet naar uit dat dit binnenkort opgelost wordt door Team Mediaportal. Wellicht moeten we eens aan de bel gaan hangen bij de ontwikkelaars van MP, want dit is een groot probleem sinds de SID-limit door 'onze vrienden' van Canal Digitaal is geïmplementeerd. Dit zal wel voorzichtig gebracht moeten worden, want Team Mediaportal ondersteunt geen MDAPI. Anderzijds denk ik dat dit probleem ook optreedt indien er gebruik gemaakt wordt van een hardware CAM.

 

Momenteel ben ik aan het experimenteren met Argus TV-server (zie: http://www.4therecord.eu). Deze heeft geen last van de bovengenoemde verschijnselen. Enige nadelen zijn dat Argus nog geen teletekst-ondersteuning biedt en bij RTSP zaptijden heeft waar ik niet vrolijk van wordt.

Een ander alternatief is wellicht TV-source integratie in MediaPortal (zie http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=55&t=14586).

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...