Ga naar inhoud


Digitenne werkzaamheden in 2012


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten

Gedurende 2012 zullen er in een aantal nachten werkzaamheden plaats vinden aan het netwerk van Digitenne van KPN.

 

Vanwege internationale afspraken dient Digitenne voor 2013, alle kanalen boven UHF kanaal 60 vrij te maken. Deze ruimte gaat later dit jaar geveild worden voor een nieuwe generatie mobiel internet en data verkeer. Deze zogenaamde LTE (Long Term Evolution) is de laaste stap in de richting van de vierde generatie (4G). LTE wordt ook al gebruikt in de 2,6 GHz band maar het voordeel van de 800MHz band is dat het verder reikt en een betere doordringbaarheid heeft in gebouwen dan deze 2,6 GHz.

 

Als je nu al wilt weten welke kanalen gaan wijzigen kijk dan hier op het kanalen overzicht. De nieuwe kanalen staat tussen haakjes.

Binnenkort kunt u hier meer informatie verwachten. KPN heeft ook al een website in de lucht en op kanaal 29 van Digitenne is er ook al mee informatie beschikbaar.

 

Bron: http://dvbt4all.nl/digitenne/digitenne-werkzaamheden-in-2012/

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die dame op dat tv kanaal heeft het er maar druk mee! Ben benieuwd wanneer TV Drenthe weer terug zal keren. Had liever Cultura 24!

 

De nieuwe kanalen: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

 

Zie in bovenstaande site nog niet wat er gaat gebeuren met kanaal 60. Kanaal 66 wordt wel gewijzigd in Groningen. Op de website van KPN staat alleen dat de commerciële zenders wisselen van kanaal, maar niet Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3 en TV Noord!

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu Digitenne 9 kanalen verliest, zijn er nog wel kanalen vrij om die in te wisselen? Digitenne ontvanger zoekt ook op de VHF kanalen maar als ik dat zo bekijk zullen die nooit gebruikt worden. Volgens mij lukt dat ook niet zo goed VHF via die kleine antenne die mee is geleverd?

Ja hoor er zijn voor de meeste stations 6 UHF frequenties ooit gepland. Uiteraard zijn de frequenties ook al bekend je ziet ze hier aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik weet niet of mijn probleem die ik vanaf 7 februari 2012 heb.

Dit is mijn probleem: Ik twee samsung PVR's , type SMT1100TP.

als ik deze op een zender heb staan en ik ben aan het timeshifen, en ik spoel deze 4x of 8x vooruit of achteruit, dan gaat het beeld maar 2x vooruit of achteruit. Ook reageert mijn receiver niet meer op de playfunctie als ik 4x of 8x voor of achteruit aan het spoelen ben.

Kan deze "lock" alleen stoppen als ik op stop druk en weer bij het einde (actuele uitzending) ben.

 

Ik heb dit bij beide ontvangers, op ongecodeerde (ned 1,2,3) EN gecodeerde zenders.

Ik heb een sterk vermoeden dat dit echt aan de uitzending van KPN ligt.

Heeft hier iemand ditzelfde probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of mijn probleem die ik vanaf 7 februari 2012 heb.

Dit is mijn probleem: Ik twee samsung PVR's , type SMT1100TP.

als ik deze op een zender heb staan en ik ben aan het timeshifen, en ik spoel deze 4x of 8x vooruit of achteruit, dan gaat het beeld maar 2x vooruit of achteruit. Ook reageert mijn receiver niet meer op de playfunctie als ik 4x of 8x voor of achteruit aan het spoelen ben.

Kan deze "lock" alleen stoppen als ik op stop druk en weer bij het einde (actuele uitzending) ben.

 

Ik heb dit bij beide ontvangers, op ongecodeerde (ned 1,2,3) EN gecodeerde zenders.

Ik heb een sterk vermoeden dat dit echt aan de uitzending van KPN ligt.

Heeft hier iemand ditzelfde probleem

 

 

Welke software versies zitten er in die ontvangers van je? moet je ergens in het menu kunnen vinden bij ontvanger eigenschappen of status ofzo

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn SMT1100TP's

Status Personal Recorders hebben de volgende gegevens

Model ID= 10202000

Hardware versie 1.00

Software versie 1.16.0A ( dit is de allerlaatste versie)

Loader Versie 1.02

 

Verder heb ik op 8 en 9 februari diverse gecodeerde en ongecodeerde zenders opgenomen, en bij het afspelen hiervan hebben deze opnames dezelfde klachten als ik eerder heb beschreven.

 

Ik heb ook al alle zenders gewist en opnieuw ingelezen, maar dezelfde problemen op twee versschiillen de receivers.

Ook vandaag nog steeds dezelfde klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het kaartje wat op het info kanaal wordt weergegeven staat wel dat er in de regio Drenthe werkzaamheden zijn.

 

Nieuwe informatie: Komende nacht Digitenne kanaal wissel Limburg

digitenne.jpgGedurende 2012 zullen er in een aantal nachten werkzaamheden plaats vinden aan het netwerk van Digitenne van KPN. Vanwege internationale afspraken dient Digitenne voor 2013, alle kanalen boven UHF kanaal 60 vrij te maken. Deze ruimte gaat later dit jaar geveild worden voor een nieuwe generatie mobiel internet en data verkeer. Deze zogenaamde LTE (Long Term Evolution) is de laatste stap in de richting van de vierde generatie (4G). LTE wordt ook al gebruikt in de 2,6 GHz band maar het voordeel van de 800MHz band is dat het verder reikt en een betere doordringbaarheid heeft in gebouwen dan deze 2,6 GHz. De regio welke het eerst omgaat is Limburg en dat gebeurt komende nacht. Hier verandert UHF kanaal 64 naar 51. KPN heeft op Digitenne kanaal 29 een informatie kanaal gezet. Voor de nieuwe kanalen kijk hier.Zie zie www.radio-tv-nederland.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

@thijs2

Heb hetzelfde probleem. Heb ook al een draadje hierover opgezet. Denken zelf aan voeding of zo.

Mijn vriend heeft een even oude Samsung recorder met hetzelfde probleem.

Gisteren heb ik een tijdje een Topfield 5300 geïnstalleerd gehad. Die had dat probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...