Ga naar inhoud


Digitenne test met ondertiteling BBC


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten

Vandaag is KPN gestart met een proef met teletekst bij BBC1 en BBC2.De proef is nog niet in het hele land te zien maar voorlopig alleen via de Digitenne zenders Apeldoorn, Arnhem, Doetinchem, Veenendaal, Heerlen, Maastricht, Roermond en Sittard.

 

De ondertiteling wordt niet via teletekst meegestuurd maar als een 0×02 ondertiteling. Hierdoor is op alle ontvangers van KPN de ondertiteling aan of uit te zetten door middel van de (tot nu toe niet gebruikte) ondertitelingsknop op de afstandsbediening.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Edje je had gelijk, ik had het al eens getracht uit te zetten maar dat lukte niet omdat ik dacht dat het bij het 2e ondertitelspoor moest en die kan je niet apart uitzetten.

Nu heb ik het nog eens geprobeert en bij het 1e ondertitelspoor gekeken en waarachtig daar kon ik hem wel uitzetten.

Bedankt voor je "tip" nu kan ik over een maand tenminste weer onbezorgd schakelen tussen RTL7 (als er reclame is) en de BBC tijdens de Formule 1 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste roland,

 

Kom op zeg, niet zo zwartgallig een beetje lol in het leven mag toch wel.

Jammer dat je de humor er niet van in zag, het was puur een kwinkslag naar het woord zeurpiet.

Laten we wel wezen, ik twijfel geen moment aan de expertise van edje want hij heeft me er wel toe aangezet om nogmaals naar de ondertiteling te kijken.

 

Ik keek ooit eens naar de BBC en dacht goh, wat goed van mij dat ik ook Engels kan verstaan! Toen zag ik later pas: Het bleek in het Nederland ondertiteld te worden. Volgens mij was dat BBC Prime of Entertainment?

 

Ik begrijp alleen niet wat dit er mee te maken heeft en wat je hier mee wil zeggen want ik neem aan dat dit niet ineens was gekomen door toedoen van edje.

 

Maar goed, het is mooi weer dus waarom zullen we er ons druk om maken.

 

Prettig weekend verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...