Ga naar inhoud


Harman kardon Bds 470 hoe geluid via HDMI?


Aanbevolen berichten

Ik heb een cinema set van harman de bds 470 aangeschaft en deze aangesloten op mijn samsung 7000 led tv met een hmdi 1.4 kabel,alles werkt prima maar hoe krijg ik ook het tv geluid via deze set.

aangepast door winwiz
Onderwerp titel verduidelijkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk even in de gebruiksaanwijzing van beiden. Het gaat om de ARC (Audio Retour Channel) Meestal heeft de tv 1 HDMI aansluiting die daarvan is voorzien en die moet verbonden worden met de Harman Kardon HDMI ingang die daar ook mee overweg kan.

 

Meestal moet ARC ook aangezet worden.

 

Tip: Vaak staat het bij de HDMI ingang welke ARC ondersteunt:

 

1301018311.jpeg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even in de gebruiksaanwijzing van beiden. Het gaat om de ARC (Audio Retour Channel) Meestal heeft de tv 1 HDMI aansluiting die daarvan is voorzien en die moet verbonden worden met de Harman Kardon HDMI ingang die daar ook mee overweg kan.

 

Meestal moet ARC ook aangezet worden.

 

Tip: Vaak staat het bij de HDMI ingang welke ARC ondersteunt:

 

1301018311.jpeg

hallo,

ben nieuw op dit forum, en ook nog een enorme leek

heb pas ook een H/K bds470 aangeschaft en heb hetzelfde probleem, heb de meegeleverde HDMI aangesloten op de ARC aansluiting van de TV . welke optie(menukeuze) moet ik dan maken op de BDS? ( aux of iets dergelijks). Kan het ook aan de HDMI kabel liggen ? hoe kan ik zien welke kwaliteit de HDMI kable is?

 

Hein van Aalst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om geluid van de TV naar de BD470 te sturen moet op beide apparaten de ARC aansluiting gebruikt worden. Je hebt een HDMI 1.4 compatible kabel nodig en via de aux knop zou je moeten kiezen qua ingang.

ScreenShot465.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hhhhhhmmmm, ook hier hetzelde met een BDS 470 en een Samsung UE7000.. Beiden via HDMI op ARC verbonden.

3 verschillende kabels geprobeerd. De BDS 470 blijft alleen maar laten zien "Connecting to TV".

 

Volgens bovenstaand verhaal kom ik er dus niet.. Iemand suggesties??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...