Ga naar inhoud


Opnemen en zappen??


Gorilla King

Aanbevolen berichten

Heb net de Topfield 4000 gekocht. Het is op zich een mooi apparaat met veel mogelijkheden, ik heb alleen 1 probleempje. Dit is dat als ik bijvoorbeeld kanaal 10 opneem, ik alleen maar verder kan zappen naar de kanalen 11,12,13, en dan weer terug naar 8,9. Waarschijnlijk zijn dit de kanalen op dezelfde transponder als kanaal 10. Ik kan dus tijdens het opnemen niet naar elk willekeurig ander kanaal zappen, terwijl dit nou juist een van de charmes is van de 4000 .....

Heeft iemand dit ook en wat is de oplossing?

 

Thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mmmm, klopt niet. Normaal schakelt de 4000 over op de andere tuner als je opneemt en gaat zappen. Heb je wel een twin kop en dus ook twee kabels naar de ontvanger???

En zijn beide tuners ook geprogrammeerd qua zenders (kopieër kanalen in menu), dus beide tuners gelijk qua zenders, satelliet en LNB instellingen enzo???

 

Nou, ben benieuwd, ik lees wel hoe het afloopt...

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties en discussie. 'k Heb wel 2 LNB's met schakelingen zodat er uiteindelijk 2 draden naar de ontvanger lopen. Ook de rode knop had ik inmiddels ontdekt, maar ook in dat geval schakelde hij niet over naar de andere tuner, zodat je nog steeds alleen maar kunt zappen op de transponder van opname (meestal dus zo'n 5-7 kanalen). "F-je" bracht echter de oplossing, want inderdaad bleek op tuner 2 niet de kanalen van de Astra en de Hotbird te zijn geprogrammeerd. Als je dan op je rooie knopje zit te drukken, vraagt de Top zich verwoed af waar die tweede tuner met al die kanalen dan wel is. En daar wordt ie alleen maar heter van.....

Afijn: opgelost en weer wat geleerd.

 

Thanx iedereen!

 

Gorilla King

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...