Ga naar inhoud


Audio output TV; advies gevraagd


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn huidige LCD-TV te vervangen door een exemplaar waar ook DVB-C mee te ontvangen is. De huidige TV's zijn, met zoveel inputs uitgerust dat ze goed kunnen fungeren als centraal punt in mijn installatie (met Sat, Mediaplayer, game consoles). Daarnaast gebruik ik twee actieve luidsprekers en een actieve subwoofer.

 

Het probleem is dat er geen goede mogelijkheid is om die speakers op de TV aan te sluiten. De hoofdtelefoon uitgang is bruikbaar maar mist loudness & tone controls (alleen volume). Andere audio uitgangen zijn helemaal niet regelbaar. Een poging (bij mijn huidige TV) om de luidsprekeraansluitingen te gebruiken liep op een teleurstelling uit omdat de interne soundprocessor het geluid sterk aanpast aan de minispeakers om er nog een beetje bas uit te krijgen.

 

Wie weet of er een TV is mét een goed regelbare audio uitgang ?

Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om dit op te lossen kun je het beste een versterker kopen die ook bij jou

luitsprekers past, dan kun je het zo krijgen zoals je het hebben wilt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens (maar dat had ik zelf ook al bedacht). Het punt is dat ik eigenlijk geen boxje wil toevoegen dat 1) je moet kunnen zien om het te bedienen en 2) extra geld kost en 3) allerlei functionaliteit biedt die ik niet nodig heb.

 

De sat ontvanger, mediaplayer etc zijn buiten het zicht opgesteld. Lijkt me niet goed mogelijk bij een receiver. Of is er een receivertje met een web-interface?

Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

de huidige led tv's hebben een ci oa voor canaldigitaal (heb je dus geen sat ontvanger nodig), een dvb-t tuner, een dvb-c tuner, een (w)lan aansluiting (kun je streamen), een interne (eenvoudige) mediaplayer (kun je die ook weglaten), kortom zeer veelzijdig en werkt perfect....oh ja ook nog usb aansluiting voor oa een HDD van 1TB, waar je je films op kunt slaan en weer bekijken, internet browser.....en bij de "reclame" zag ik zo'n bak met luidsprekers voor onder de tv met een eigen volume en toonregeling en de tv heeft een digitale audio uitgang (optisch) die je aansluit op die audio bak, kortomals je denkt om een andere tv te kopen zou je je dit even moeten realiseren....

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je er ook nog voor kunnen kiezen ,een zetje luitsprekers met een afstandsbediening

Forza 2.1 Subwoofer System SL-8262-SBK

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan Wanderer voor je advies. Ik ga inderdaad maar wat extra functionaliteit zoeken in een nieuwe TV.

Overigens komt Satencom ook met een goed idee maar ik heb recent al actieve luidsprekers gekocht (B&O) dus een ander setje zit er niet in!

 

Dank voor jullie ideeën.

Topic kan dicht.

Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ik heb het zo gedaan met een...op mijn panasonic 42"G20 PLASMA
  • speaker setje van creative 2.1 versie
  • deze heb ik aan de hoofdtelefoon uitgang aangesloten en zo regel ik mijn volume en ik vind het nu zeker al een heel stuk beter dan het standaart geluid en hier kan je het bas geluid ook zelf op de bas speaker regelen eenmaal goed dan moet je hem ook niet meer veranderen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...