Ga naar inhoud


Dolby Digtal 5.1


Alias_R

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het Dolby Digital 5.1 geluid. Ik heb een Onkyo TX-SR309 receiver die normaal gesproken zelf het geluidsspoor herkent en zich dan instelt daarvoor. Nu is het zo dat hij het bij alles doet behalve bij de satelliet ontvanger de Philips DSR 7141. Nu geeft hij telkens 2.0 aan op alle zenders. Nu weet ik dat er een aantal programma's zijn die dolby d uitzenden en als ik dan de receiver uit zet en weer aan dan pakt hij ineens wel de dolby d maar zodra ik ga zappen is het weer weg. Stuurt de decoder dit signaal gewoon niet goed of is er iets anders. Ik heb nu de decoder met de HDMI kabel verbonden aan de receiver. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi

 

kijk eens of de decoder goed staat ingestelt ?

 

of je het juiste geluids spoor hebt in gesteld bij de zender die een meerkanaal geluid uitzend?

 

heb je de decoder en de reciever goed op elkaar ingesteld de uitgang op de juiste waarde ingesteld op de reciever?

 

volgen mijn zet je reciever het singaal niet vast maar kiest hij altijd het 2.0 singaal dat moet je dus iedere keer weer instellen

wat betreft de hdmi kabel kan het zijn dat de kabel niet volledig is bedraad en dat niet automatic stuurt

 

bij mijn db 8000 met hdmi geen probleem

 

suc6

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

DSR7141 -> Menu -> Instellingen -> AV Instellingen -> Audio Instelling voor SPDIF Uit -> Instellen op Dolby Digital (staat standaard op Audio PCM)

 

Vergeet daarna niet op "bevestig" te klikken!

 

Succes.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee mijn receiver hoort zelf het meekomende audiospoor te pakken en dat te spelen. Dolby Digital kan ik ook niet zomaar aanzetten dan moet de receiver echt zeggen dat het er is. Als ik in het menu kijk staat er ook echt Audio input PCM 2.0 48KHz als ik de receiver uit zet en weer aan dan pakt hij wel de Dolby D en staat er bij Audio input Dolby D 5.1 48KHz. De decoder staat op Dolby Digital ingesteld. Het vreemde blijft gewoon dat ik de receiver uit en aan moet zetten zodat hij hem pakt. Zodra ik ga zappen is het weer weg. Is het misschien iets om coaxiaal of om via de ARC (audio return channel) iemand daar mee bekend.

 

Ik had de pagina niet vernieuwd vandaar dat ik het bericht hier boven niet heb gelezen. Maar daar is een antwoord over de coax. Ik ga het eens proberen.

aangepast door Alias_R
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het morgen proberen. Heb laatst al mijn oude apparatuur verkocht inclusief de kabels waaronder ook de optical coax kabel. Dus morgen even een kabeltje halen. Waarschijnlijk zal een betere decoder het wel doen Dolby D met HDMI maar ik kijk eerst een aan voor een jaar hoe schotel bevalt.

 

Bedankt alvast voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...