Ga naar inhoud


Garagedeur met motor staat open, hoe dicht te krijgen zonder sleutel/klikker?


Sjattuh

Aanbevolen berichten

De garage van mijn buurman staat open. Ik vermoed dat er een stroomstorig is geweest welke de motor per ongeluk het commando 'open' heeft gegeven.

 

Ik heb de deur zelf dichtgetrokken, maar deze zit nu niet op slot. Als ik de deur helemaal open zet en aan het koordje trek dat boven de deur hangt (zul je zo wel op de foto's zien) dan kan ik hem op slot doen. Als ik de deur helemaal sluit en aan het koordje trek dan vermoed ik dat ik hetzelfde kan, maar ik ben een beetje angstig om dit te doen voor het geval ik hem niet meer open krijg en de boel moet gaan forceren.

 

Als dit lukt kan ik eventueel een gaatje boren door de deur en zo de boel op slot krijgen, maar als iemand de motor herkent en misschien een beter idee heeft (ik heb er geen kaas van gegeten, maar ik kan mij zo voorstellen dat er ergens een manuele schakelaar zit en/of je de boel kan kortsluiten misschien?) dan hou ik mijzelf aanbevolen.

 

In het ergste geval verzin ik wel iets met een hangslot, want het duurt nog wel even voordat de buurman terug komt en hij heeft de garage vol met gereedschap, zijn auto, scooters, tuinmeubels etc.

 

Deur01.JPG

 

Deur02.JPG

 

Deur03.JPG

 

Deur04.JPG

 

Er staat BFT op de kap.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit er geen pal die je in kan drukken? normaal zitten die er wel op!

 

Nee helaas, daar had ik ook al naar gekeken... :( Het punt met deze deur is dat zodra je hem op slot zet hij niet meer kan bewegen. In feite blokkeer je de wielen en verder eigenlijk niets.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjattuhx,

 

Als het je lukt (me trapje) kijk dan bovenop of achter aan de motor daar zit bij mij aansluiting voor een "externe" schakelaar.Misschien moet je wel de kap eraf halen.

 

Twee draden en een schakelaar ertussen en klaar ben je, in iedergeval gaat de deur dan op een "commando" dicht en als je buurman terug is kan hij hem gewoon met de afstandbediening openen.

 

suc6

V8

aangepast door chevrolet

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

trek eens gewoon aan dat touwtje , dan komt de houder die om de ketting zit los en kun je de poort met de hand sluiten , ps dat touwtje is de noodontgrendeler voor als de boel in panne staat vb geen stroom , laat iets weten

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

trek eens gewoon aan dat touwtje , dan komt de houder die om de ketting zit los en kun je de poort met de hand sluiten , ps dat touwtje is de noodontgrendeler voor als de boel in panne staat vb geen stroom , laat iets weten

 

Ik heb aan dat touwtje getrokken, meerdere keren zelfs. Je hebt helemaal gelijk over wat hij zou moeten doen. Alleen heb ik er niets aan omdat het of opslot of niet opslot is en ik niet de deur dicht kan doen en dan pas opslot. Er is geen andere ingang.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjattuhx,

 

Als het je lukt (me trapje) kijk dan bovenop of achter aan de motor daar zit bij mij aansluiting voor een "externe" schakelaar.Misschien moet je wel de kap eraf halen.

 

Twee draden en een schakelaar ertussen en klaar ben je, in iedergeval gaat de deur dan op een "commando" dicht en als je buurman terug is kan hij hem gewoon met de afstandbediening openen.

 

suc6

V8

 

Oke ik zal het zo proberen als ik geen schakelaartje vind.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...