Ga naar inhoud


Canal+ Spanje en Canaal Digitaal


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Als ik op lyngsat.com kijk naar de codering gebruikt voor Canal Digitaal zie ik:

 

Irdeto 2

Mediaguard 2

Nagravision 3

Viaccess 4.0

 

Als ik naar de codering kijk voor Canal+ Spanje zie ik:

 

Mediaguard 2

Nagravision 3

 

Nu heb ik een SAB 3500 ontvanger waarmee ik naar Canal Digitaal kijk.

Op de smartcard van Canal Digitaal staat: nagravision en nagraID CA-01.

Lijkt me dus een nagrakaart.

 

De coderingen van Canal Digitaal en Canal+ Spanje zijn allebei in nagravision 3, volgens Lyngsat.

Het lijkt dus voor de hand te liggen dat ik met een Spaanse Canal+ nagrakaart de Spaanse kanalen ongecodeerd kan zien.

 

Klopt deze aanname volgens jullie?

 

 

Groetjes, Marlo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Hd abbo van C+ spanje dan krijg je daar een ontvanger bij, deze ontvanger werkt alleen met jou kaart en jou kaart zal ook alleen in deze box werken .

Of je hackt de ontvanger om de boxkey te krijgen.

Het is nog vrij lastig om de boxkey te krijgen(hacken) en de mensen die het doen zal je niet snel vinden en kost ook aardig wat.

Dm8000

Azbox P+

Dm500

Phillips D+ Sdontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal+ heet tegenwoordig Digital+ in Spanje.

 

Met een HD abonnement op Digital+ heb ik geen ervaring maar mijn pa heeft sinds enkele jaren een Spaans basis abonnement (SD) zonder thema kanalen en heeft daarbij een origineel goedgekeurd Digital+ ontvanger. ( Een Sony TS3S). Als ik zijn kaartje hier in Nederland in mijn Clarke Tech 5000 Combo Plus plaats zijn alle kanalen gewoon open. Het enigste nadeel is dat mijn CT niet de officiële Digital+ fastscan lijst kan inladen omdat het geen officiële D+ ontvanger is. Volgens mij is er ook geen alternatieve software voor de CT5000 Combo Plus met Digital+ fastscanondersteuning maar voor de rest werkt alles 100% (Lees je kan heel het zenderpakket bekijken waar je op geabonneerd bent).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal+ heet tegenwoordig Digital+ in Spanje.

 

Met een HD abonnement op Digital+ heb ik geen ervaring maar mijn pa heeft sinds enkele jaren een Spaans basis abonnement (SD) zonder thema kanalen en heeft daarbij een origineel goedgekeurd Digital+ ontvanger. ( Een Sony TS3S). Als ik zijn kaartje hier in Nederland in mijn Clarke Tech 5000 Combo Plus plaats zijn alle kanalen gewoon open. Het enigste nadeel is dat mijn CT niet de officiële Digital+ fastscan lijst kan inladen omdat het geen officiële D+ ontvanger is. Volgens mij is er ook geen alternatieve software voor de CT5000 Combo Plus met Digital+ fastscanondersteuning maar voor de rest werkt alles 100% (Lees je kan heel het zenderpakket bekijken waar je op geabonneerd bent).

Digital+ heet sinds een paar maanden weer Canal+

Klopt wat jij zegt over de sd kanalen ,heh zelf ook een seca kaart en kan deze op mijn dm8ooo gewoon bekijken !

De HD kanalen zijn echter alleen met een nagra3 kaart te openen en deze kaarten zijn box gebonden !

Dm8000

Azbox P+

Dm500

Phillips D+ Sdontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pa is tegenwoordig maandelijks 21 euro kwijt aan het gehele SD pakket incl Canal+1 en Canal+2.

Ik heb begrepen dat er bij nieuwe abbo's tegenwoordig voor hetzelfde geld Canal Liga1 en 2 mee kunnen worden afgesloten. Net als bij CD kan je het zo duur maken als dat je zelf wil. (Opties).

 

Je zal wel een vast adres moeten hebben in Spanje waar het abonnement officieel op afgesloten wordt en waar de monteur het spul komt installeren of bezorgen. Ook de maandelijkse incasso's zal je vanuit een Spaanse bankrekening moeten laten afboeken. Misschien heb je er familie wonen, goede kennissen of heb je zelf een 2e huisje en Spaanse bankrekeningnr. anders ben ik bang dat je alleen via internet op je PC diensten van hun kan afnemen (Yomvi). Heb geen idee of dat ook daadwerkelijk lukt omdat er misschien een slot zit op buitenlandse IP's voor die dienst. (Nooit zelf getest).

 

Het nieuwe kaartje van mijn pa is overigens een grijze Nagra3 en werkt probleemloos in mijn niet Digital+/Canal+ gecertificeerde CT5000 Combo Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het nieuwe kaartje van mijn pa is overigens een grijze Nagra3 en werkt probleemloos in mijn niet Digital+/Canal+ gecertificeerde CT5000 Combo Plus.

Dat kaartje heb ik dus ook maar is een seca kaart er staat wel nagravision op maar is echt een secakaart gemaakt door nagravision (is gellof ik dezelfde als de oranje kaart van canal digitaal(nl)

Dm8000

Azbox P+

Dm500

Phillips D+ Sdontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...