Ga naar inhoud


Strong 6850


snelle willie

Aanbevolen berichten

Ik heb een strong 6850, deze is gecertificeerd door cd.

 

Het beeld bevriest zeer regelmatig na een aantal sec daarna niet meer.Dit gebeurd bij alle zenders.

 

Regelmatig contact gehad met cd, maar helaas geen oplossing. Bij strong zijn ze ook niet thuis. Ook zijn deze ontvangers nog steeds te koop.

 

Nieuwe smartcard ontvangen van cd, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.Er zou een nieuwe software moeten komen??

 

Ook kreeg ik de raad om de nieuwste software te downloaden ( Hij stond bij cd ) maar deze bestond geen eens ook niet bij diverse sat dealers.

 

Zijn er meerdere personen die hier last van hebben?? En zou hier iets aan gedaan kunnen worden??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat klopt

nee is geen oplossing voor helaas.

 

 

enige wat wel schijnt te helpen als hij uitvalt, is het geluid harder/zachter zetten.. dan is het beeld sneller terug..

nieuwe software komt er niet meer.

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit verschijnsel heb ik gezien zowel op de 6850 als de 6855. Bij mij was dit het geval op beide ontvangers nadat je een andere zender selecteert. Na een poosje stop het beeld of gaat op zwart. Komt weer terug en na enige seconden weer hetzelfde. Dit gebeurt 3 of 4 keer en daarna heb je geen problemen meer. Ik heb heel veel contact hierover gehad met zowel CD als Strong. Het is ontstaan medio mei 2010 nadat CD de codering heeft aangepast. Inderdaad reageert Strong niet meer omdat ze het product zelf niet hebben gemaakt en het product te oud is om er tijd in te steken. Tevens is het geen HD ontvanger dus men is van mening dat het in het museum thuis hoort.

 

De laatste software versie is 7.16.13 maar deze wordt door CD niet meer via de sateliet uitgezonden.

 

Na ontzettend veel emails met CD heb ik het opgegeven. Er zal mede door de situatie bij Strong hieraan niets veranderen.

 

Volgens mijn technische mening heeft dit probleem te maken met onvoldoende geheugen in deze ontvangers. Dit heb ik met zowel Strong Als CD aangekaart, maar geen enkele zinvolle reactie ontvangen. In de laatste reactie van CD staat dat ik software versie 7.01.16 moet opladen. Maar dit is een van de eerste versies en dus goud van oud.

 

Ik heb nu een Xsarius iGo CICD, Prima HD ontvanger en je kunt er een externe disk op aansluiten voor opnames.

 

Sterkte ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is dit apparaat alweer 8jr geleden ontwikkeld, en kan de hoeveelheid data (Codering, EPG, etc) niet meer bijbenen.

CPU (snelheid), geheugen, 8jr geleden voldeet het prima, maar mijn PIV PC met Win7 loopt ook niet meer zo vlot...

Het hikken net na omschakelen van kanaal is het inladen van de EPG, als die binnen is, dan loopt ie redelijk normaal.

Heb gehoord dat ze nog te koop zijn voor een zacht prijsje via een achterdeur bij bouwmarkten...tel uit je winst.

Tijd voor een i7...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...