Ga naar inhoud


openbox s11 tvv transponder op astra 19.2


polle58

Aanbevolen berichten

heb ondertussen mijn openbox s11 ontvangen, en ben er eenbeetje mee aan het stoeien, lukt tot hieroevrij aardig, behalve met tvv. Ik had een dreambox 7020 met een triax multifeed (spaun disecq switch 4/1) Op astra 1 heb ik een signaalsterkte van 95%. heb nu de dreambox afgkeopeld en de openbox aangesloten, geconfigureerd en die vind de 4 satellieten (astra1,2,3 en hotbird) maar op astra 1 vind ie de de zenders van tvv niet; ikheb ook al getracht de trtansponder manueel toe te voegen 12722 H met mhz 22000,maar gen soelaas. ik zie ook wel dat signaalsterkte op openbox maar rond de 80% schommelt voor de transponders die ikwel kan ontvangen.

iemand een idee hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


standaard is dat blindscan, trouwens toen die openbox hiertoe kwam stond er maar één satelliet in de astra 2 (box kwam dan ook uit Groot Brittanie)

maar het isondertussen opgelost, ik zal het hier meegeven, misschien is het iets logisch voor de meesten, maar ik had er toch geen weet van.

bij "Antenna Setup" had ik gekozen voorDiseqc1.0 en dan de ports toegewezen aan de diverse satellieten.

Na nog eens goed gekeken te hebben mist ik toch wel wat transponders na de scan en dat op alle satellieten blijkbaar

een optie iets verder in het menu was "22K", heb geen idee waar dat op slaat maar het was standard "off" heb dat op "on" gezet en opnieuw scan uitgevoerd en nu kwamen er veel meer zenders te voorschijn, waaronder tvv. Een ander probleem met deopenbox is blijkbaar dat hijniet veel ruimte voorzien heeft , want bij de vierde sat kreeg ik al "no spacel eft" maar goed met astra 1,2,3 kom ik eigenlijk wel toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...