Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zoek me suf maar kom er niet uit.

Situatie: Enkele 78cm Triax schotel met multi-feed en 4x twin-lnb's. De acht kabels gaan naar twee Chess 4/1 "Diseqc 2.0" switches. Van daaruit twee kabels naar de Vu+ Duo.

Als ik de enkele LNB's rechtstreeks aansluit op de VU heb ik prima signaal en snr.

Ik heb beide switches als volgt aangesloten: LNB1: Astra 1, LNB2: Astra 2, LNB3: Astra 3, LNB4: Hotbird.

Op de VU kan ik instellen wat ik wil, maar ik ontvang alleen de Astra 3. Het lijkt wel alsof de switch niet wil "switchen".

Instellingen die ik geprobeerd heb:

* Simple - Diseqc A/B/C/D: ingesteld als hierboven vermeld aangesloten.

* Geavanceerd: 19.2E Astra 1: Disecq 1.0: Vastgelegd Disecq Commando: AA (of Input 1, maakt geen verschil).

* Geavanceerd: 19.2E Astra 1: Diseqc 1.1: Zowel Committed als uncommitted geprobeerd met INput 1 en/of AA.

Ik kom er niet meer uit. Krijg geen beeld op de Astra 1, Astra 2 en Hotbird heb ik nog maar even laten zitten.

Iemand tips v.w.b. instellingen? (heb dit gelezen: http://www.sat4all.com/forums/topic/321430-word-moedeloos-van-diseqc-switch-11-en-vu/ maar zonder results) of tips over hoe ik kan testen of die "Chess" switch überhaupt werkt?

Bedankt.

Geplaatst:

Hhmmmm. DiSEqC A/B/C/D zou gewoon moeten werken. Heb je dit op beide tuners (A en B dan wel 1en 2)?

vGnp

• Like 1

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Als Simpel - Diseqc A/B/C/D niet werkt , lijk het er op dat de switch niet werkt,

wat wel vreemd is dat de derde aan sluiting op switch wel werkt ,je zou een andere

kunnen proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik zou het persoonlijk zou aansluiten (van links naar rechts op de switch) de posities in oplopende volgorde:

Hotbird 13.0 op LNB A

Astra 1 19.2 op LNB B

Kabel naar naar VU+ Duo op Diseqc receiver

Astra 3 23.5 op LNB C

Astra 2 28.2 op LNB D

en in de VU+ Duo ziet het er dan zo uit

Geplaatst:

Dank voor de reacties. Ik ga het eens op jouw manier proberen aan te sluiten Pedro. En anders, nadat ik zeker weet dat de individuele lnb's goed staan en werken, een andere switch proberen...

Geplaatst:

Ja, nog allemaal goed gekomen. Dank voor de input.

Switches bleken gewoon te werken (oplopend aangesloten hotbird, A1, A3, A2). Het probleem bleek de elevatie van de schotel, die kennelijk net genoeg was voor de Astra 3, maar de rest daardoor niet kon bereiken. Nu prima snr's (muv hotbird, die is zwakjes maar doet het wel).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen