Ga naar inhoud


Word moedeloos van diseqc switch 1.1 en Vu+


dannyboy

Aanbevolen berichten

Heb nou in mijn beleving alles geprobeerd, maar zie ik mss iets over t hoofd?

 

Vu+ Duo icm Visiosat, emp centauri 9/1 (de P168 W2 versie met behuizing, waarbij de aansluitingen allemaal onder zitten, met een dipswitch), lnb's genummerd van 1 t/m 5 (42, 28, 23, 19, 13).

 

Tuner ingesteld op geavanceerd.

LNB nummer je door en die is gekoppeld aan Uncommitted Diseqc commando (input 1, etc..), verder alleen Diseqc modus op 1.1 overal.

Precies zoals dat overal staat op t net!

De dipswitch op 1.1 (de linker boven en de rechter onder geschakeld)

Resultaat: alleen op 23 beeld....

 

Als ik de switch weg haal en direkt per LNB aansluit op de receiver, heb ik overal beeld. Het ligt dus niet aan de afstelling! Zodra de switch in beeld komt, ontstaat dit probleem. Heb ook al een ander exemplaar vd EMP geprobeerd. Vervolgens een 10/1 switch van SAB. resultaat nada...

 

Heb de box opnieuw geflashed en de henksat settings er opnieuw ingeknald. Had ik daar iets moeten doen wellicht? Of bij de instellingen vd image (resolutie etc..)? Klinkt allemaal stom, maar als je t niet meer weet, denk je maar aan alles.

Is mijn Vu mss kapot? Het is een schakel probleem, zou je denken..

Wie weet nog iets?

PS Let niet op de aansluitingen op de switch, daar was t nog anders aangesloten.

post-33835-0-63391700-1329742716_thumb.jpeg

post-33835-0-62487500-1329742748_thumb.jpeg

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor je reactie, maar de 1e link kende ik al en de 2e voegt niks nieuws. Heb die instellingen namelijk al zo.

Kan t aan lnb's liggen? Maar afzonderlijk gecheckt met een directe kabel van VU naar de lnb levert gewoon beeld!

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste ingeving is toch de switch.

Mijn satboer vertelt me regelmatig, dat bv. de Dreambox het beste functioneert met een Spaun.

Oftewel: er kunnen handshake-problemen ontstaan tussen verschillende merken boxen en verschillende merken switches.

 

Ongetwijfeld ben je al (misschien meermalen) in je box teruggekeerd naar de Fabrieksinstellingen?

LNB's lijken me niet de oorzaak.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je tot nu toe wel eens teruggegaan naar de Fabrieksinstellingen?

 

Normaal gesproken is het raadzaam na een update ook altijd even weer terug naar de Fabrieksinstellingen te gaan.

 

Lijkt me zeker een poging waard in je zoektocht!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het kan de diseq wezen. Goedkope soort reset zich niet. de duurdere van Triax wel mdf 41D. Zodra deze even van stroom af zijn recetten ze zich zelf. Kan weleens helpen. Ik zeg niet dat het daar aan ligt, er zijn vele wegen die naar parijs gaan. Alle beetjes helpen. :sleep:

 

Verder heb ik geen hersens en bral maar wat in het rond.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat dannyboy ze wel goed heeft te staan

Voor de 16/1 moet je dit gebruiken als Diseqc 1.1 instelling

 

DIP1 = ON : DOWN

DIP2 = OFF : UP

DIP3 = OFF : UP

DIP4 = OFF : UP

 

Als je het goed hebt in ingesteld, de ontvanger even van de stroom halen, ander werk het nog niet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik heb een iets andere configuratie (schotel staat op +60m van Vu Duo ontvangers(2 stuk)).

4 LNB's ik had er tijdelijk Duo's gekocht zodat ik mijn oude schotel kon laten staan nog even en met 2 EMP switchen (8/2). Maar dit gaf niks anders dan problemen. De ene zender ging wel de andere niet en veel niet op 23E. Toen heb ik besloten om mijn Vizyon Octo's erop te steken en Vizyon switch(2x 4/1) en daar naast nog een EMP (1x 8/2) voorlopig. Nu merk ik dat met de 2 vizyon switchen geen enkel probleem ondervind maar met de EMP weer bepaalde kanalen wegvalen of storen.

 

Mijn conclusie hieruit is dat die EMP switchen lastig doen met bepaalde LNB en of ontvangers. Want volledig Vizyon config geeft geen problemen.

Het rare is wel als ik zelfde kanaal open via de vizyon switch en deze laat open staan die daarvoor niet ging op de EMP. Dan werkt deze wel tot ik hem stop op de Vizyon switch :) lijkt mij alsof EMP switch teveel spanning/stroom tegenhoud/dempt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier exact dezelfde EMP 9/1 W2 switches...werken vlekkeloos en snel.

heb ff een plaatje van de instellingen van m'n dipswitches erbij gedaan...

1 = naar boven, 2 = naar beneden.

 

DiSEqC 1.1 (let op m'n handtekening)

 

Op de foto van dannyboy staan ze net andersom,en dus niet goed.

post-38897-0-04458800-1338915867_thumb.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...