Ga naar inhoud


Hoe kijken via kabel en ingebouwde dvb-t ontvanger?


lucdec2

Aanbevolen berichten


 

Axing SPU 6-02 omschakelaar

 

Prijs technisch een stuk interessanter dan de SPAUN. Verder identiek kwa werking en 5V belasting.

Hopelijk is ie even goed als de SPAUN, geoordeeld naar de prijs die zij er voor (durven) vragen.

 

Zijn er onder de aanwezigen hier ook die een DVB-T compatible TV hebben waarvan de TV daadwerkelijk actieve antennes kan voeden?

Met andere woorden, die een 5 volt uit op de antenne ingang kunnen zetten. Dat wordt wel in de applicatie voorbeelden als vanzelfsprekend

gesuggereerd maar ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Q-madia TV-tje en dat geeft geen spanning, maar ik heb ook een Nextbase (voor in de auto) en die heeft wel

een power "setting" op DVB-T. De analoge ingang is daarvan echter apart. Ook een tweetal Scart DVB-T s en die kunnen dat

dus ook.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk alleen moet je je TV steeds omzetten van DVB-T naar analoog ;-)

 

Als je van DVB-T naar kabel wil omschakelen zal er toch iets moeten gebeuren...

Of je moet de "source" kiezen of moest je een zenderlijst hebben "gemengd" DVB-T / Analoog dan

schakel je automatisch om. In beide gevallen, mits de 5V is voorzien (en aangezet)

zal bij DVB-T 5V op de antenne staan op het moment dat je DVB-T kijkt en 0 V als je analoog kijkt...

En dan kan je deze relais gebruiken.

 

Het zal ook wel van merk en type TV afhangen natuurlijk. TS vraagt hoé je het kan doen.

Wel, het loont de moeite om eens na te zien of dit geen mogelijkheid is en of de TV het aankan.

 

Eddy Vl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een Philips tv en kan analoge en dvbt zenders in een lijst zetten :)

 

Klopt, dat merk ik inmiddels ook.

Menu keuze (antenne DVB-T) de Digitenne zenders scannen, en dan de (kabel-DVB-C) UPC analoog kanalen scannen, deze UPC kanalen staan dan vanaf kanaalpositie: 125.

Alleen geeft de Philips Flatscreen TV geen 5 volt op de antenne aansluiting als je naar de DVB-T kanalen kijkt.

Jammer, relais werkt dus niet.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Menu keuze (antenne DVB-T) de Digitenne zenders scannen, en dan de (kabel-DVB-C) UPC analoog kanalen scannen

 

Voor wie daar ook even z'n wenkbrouwen bij optrok: bij Philips zit analoge TV samen met DVB-C onder het kopje KABEL

 

4. Selecteer een van de volgende instellingen:

[Antenne (DVB-T)]: hiermee krijgt u toegang tot gratis digitale TV- of digitale DVB-T-zenders.

[Kabel]: hiermee krijgt u toegang tot kabel- of digitale DVB-C-zenders.

 

Om de verwarring compleet te maken dat hangt onder

 

3. Selecteer [installatie zenders] > [Antenne of kabel DVB].

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...