Ga naar inhoud


Ziggo Dreambox 600 beeld loopt vast op QAM-256


Happy2000

Aanbevolen berichten

Sinds ziggo bepaalde zenders naar qam-256 hebben omgezet loopt op mijn DM600 het beeld vast na een paar seconden op de dreambox, meer mensen dit probleem met de DM600 ?

 

Heb al andere software geprobeerd (enigma1 als enigma2 images) zenders opnieuw gezocht maar niks helpt, op de DM8000 loopt alles wel soepel.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo .

 

Probeer mijn Enigma 1 dreka zenderlijst eens als je in Ziggo 5555 zit.

 

Haal anders je lijst uit de Dreambox 8000 en zet deze om naar Enigma 1 dat kan met dreamset E2 lijst hier in openen en dan weer opslaan in E1 wel een andere naam geven anders overschrijft ie de E2.

 

Succes dreka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo .

 

Probeer mijn Enigma 1 dreka zenderlijst eens als je in Ziggo 5555 zit.

 

Haal anders je lijst uit de Dreambox 8000 en zet deze om naar Enigma 1 dat kan met dreamset E2 lijst hier in openen en dan weer opslaan in E1 wel een andere naam geven anders overschrijft ie de E2.

 

Succes dreka

 

Maakt niet uit als ik de zenderlijst van de DM8000 gebruik, ik zit in Groningen regio 9700.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Happy 2000.

 

Maar je kan met je dm 8000 toch wel een nieuwe E 2 Kabelscan doen , en die dan omzetten naar Enigma 1 voor de Dm 600.

 

Heb hier geen dm 8000 maar de Vu+ Ultimo en daar kan ik gewoon een kabelscan doen en de Kanalen uitlezen en dan Omzetten, en dan op het forum plaatesen :whistle:

 

Succes dreka :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn lijst omgezet naar enigma1 maar dit helpt niet, ik ontvang de zender wel maar het beeld loopt na zo'n 15 seconden vast en gaat dan weer even verder.

De ber is ook hoog op alle QAM 256 kanalen terwijl het ontvangst 95% is.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost!

 

Ik moest alle frequentie's met QAM-256 lager zetten bv 626000 is nu 625090. Lijkt erop dat de dreambox dus niet goed tuned op frequentie.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@robbedoeske,

 

 

Ik moest alle frequentie's met QAM-256 lager zetten bv 626000 is nu 625090. Lijkt erop dat de dreambox dus niet goed tuned op frequentie.

 

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?

 

In de optie handmatige transponderscan kun je o.a. de frequentie invoeren die je wilt scannen, m.a.w. deze even handmatig aanpassen.

Sommige verschillen in frequentie's komen vaker voor, ik denk niet dat dit een probleem is van de Dreamboxen, maar eerder een probleem bij de provider. Dit laatste is gemakkelijk te controleren door te kijken wat de BER aangeeft, in het meest gunstige geval moet deze op nul ( 0 ) staan.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even je aansluitinge na , dat is nu ook heel belangrijk , ik heb nu goedgekeurde stekkertjes erop gezet , en het ontvangst was ook gelijk goed, de kabel is ook zeer belangrijk, je hebt echt 100% ontvangst nodig voor alle zenders.

 

Succes dreka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...