Ga naar inhoud


streamen video vanaf netwerkpc naar Ipad


Busje komt zo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds gisteren een Ipad2 en nou zou ik via het netwerk (wifi) video willen streamen naar de Ipad.

 

In het netwerk bevinden zich 2 PC's en een laptop (allemaal windows) en een printer. Aan een van de Pc's hangen een paar externe schijven die gedeeld zijn voor het netwerk.

 

De router is een Sitecom wireless Gigabitrouter 300N.

 

Met de Ipad is het gebruik van het netwerk geen probleem. Dat functioneert goed.

De PC's en de laptop kunnen allemaal bij de gedeelde schijven.

 

Maar hoe kan ik nu de video op de gedeelde schijven afspelen op mijn Ipad?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Gr. Remo

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een van de makkelijkste app-jes is Air Playit HD. Een app die je kunt downloaden in de app store en een programma dat je op de pc's zet. Super simpele bediening en speelt erg veel af.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, je kan ook airstream gebruiken, als je dan een dreambox hebt kan je gewoon tv kijken op ipad met airstream en zappen ook.

Je kan meer vinden op sat4all hoe je het moet instellen.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nu nog iets verzinnen dat ik de harde schijven kan benaderen zonder dat de pc aanstaat.

 

 

Dat is niet mogelijk!

De harde schijven zijn aangesloten aan de pc en deze moet aan staan om die schijven te kunnen benaderen.

Tenzij je harde schijven in een NAS steekt. Maar ook dan moet die NAS aanstaan.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nu heb ik ook Air playit geprobeerd, maar kan mijn PC niet benaderen.

Alles gelezen en gecheckt en zelfs op youtube opgezocht, maar tot nu toe geen connectie.

 

Voor de beeldvorming, ik heb een Linksys E4200 router en een Ipad2.

In mijn router heb ik de firewall uitgezet.

Zou graag willen weten welke andere handelingen ik moet treffen om het voor elkaar te krijgen.

 

Groet.

Ibmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook de airplayit server op je pc geïnstalleerd? (Gratis)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Winwiz,

 

Ja hoor, alles gedaan volgens de site.

Mijn Ipad ziet de PC wel, maar wanneer ik wil inloggen moet hij heel lang zoeken waarna de melding verschijnt dat hij de server niet kan vinden.

 

Groet.

Ibmar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Winwiz,

 

Ja hoor, alles gedaan volgens de site.

Mijn Ipad ziet de PC wel, maar wanneer ik wil inloggen moet hij heel lang zoeken waarna de melding verschijnt dat hij de server niet kan vinden.

 

Groet.

Ibmar

 

Ook toegelaten via de firewall?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...