Ga naar inhoud


Astra 19.2 en Hotbird willen dezelfde plek op de rail


gratje65

Aanbevolen berichten

Bijna alles volgens de gebruiksaanwijzing van Sprietje opnieuw geinstalleerd en dan kom ik tot de volgende ondekking.

 

Ben weer terug bij af. Astra 19.2 en hotbird willen dezelfde plek op de rail.

 

Sprietje zegt: Astra 3 naar Astra 1 moet 50 mm zijn en van Astra 3 naar Hotbird 74 mm.

Dan blijft er 24 mm over tussen de Astra 1 en hotbird? Maar de kop is al 30 mm. Dat gaat mij niet lukken.

En dan zit de hotbird toch weer op de Astra1 plek.

 

Nu is er goed beeld en signaal (boven de 90%) op de 3 Astra's. De afstanden zijn nu: A1 naar A3 60 mm en A2 naar A3 71 mm.

De hotbird blijft zich verstoppen. Het lijkt op niet goed zicht probleem aan de rechterkant van de opstelling.

 

Maar laten we wel wezen, het is een puur luxe probleem. We kunnen goed leven zonder hotbird zenders. Maar technisch ergert het me enorm.

Ik kan gewoon niet hebben dat niet lukt. Techniek is nu eenmaal een hobby van me.

 

Op de foto zie je nog mijn idee van een blokje hout van 68 mm. Ik kon dat allemaal niet tegelijk vasthouden.

 

post-61349-0-48947800-1336204011_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik dat zo zie is die schuur of deel een van een woning de boosdoener en die

boom kan ook nog ,dus dit zal niet lukken waar hij nu hangt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gratje65

 

Kan je de foto van #16 nog een keer plaatsen maar dan zonder inzet.?

Volgens mij staat daar een gebouw in de weg richting Hotbird.

 

Gr., Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, het is gelukt. Alle 4 de lnb,s doen hun werk zoals het hoort. En het geeft plezier om een goed werkende installatie te hebben. Hoe gedaan?

Zoals vermeld kon ik het technisch niet hebben dat er een lnb (Hotbird) niet mee wilde doen en uiteindelijk ben ik te rade gegaan bij een oude kennis van me die in zijn leven al veel schotels heeft afgesteld. Hij vertelde dat er voor de door mij gebruikte schotel en vermeende uitzicht tekort maar een goede manier was en dat was dat hij zelf zou komen met zijn professionele afstelapparatuur.

En hij is geweest en kwam al pratend en pratend tot de conclusie dat er niet eens zoveel aan mankeerde maar het was het allemaal net niet. De technische termen vlogen me om de oren.

De schotel zelf hoefde nauwelijks versteld te worden en hangt weer op zijn oude vertrouwde plek aan de muur. De lnb’s en de rail wel. De lnb’s staan nu een flink stuk uit elkaar met de astra 3 vrijwel in het midden van de draagarm. Dit moet vanwege de HD zenders, sterkste signaal enz. Ik kan het niet herhalen.

Mijn welgemeende dank gaat uit naar de mensen van dit forum die hebben meegedacht en geschreven om het probleem te helpen oplossen. Hierbij aan @satencom, @Alventali, @sprietje en @Ben Klever de extra dank. Fijn dat u hebt mee willen denken. Zonder deze topic was ik waarschijnlijk niet op het idee van de ‘oude’ techneut gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het altijd weer mooi om te horen dat het weer gelukt is ,veel succes met alle die

nieuwe zenders

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gratje65,

 

Leuk om te horen dat het toch voor elkaar is gekomen.

Veel plezier met je installatie en genieten maar.

 

Gr., Ben

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...