Ga naar inhoud


Ik krijg na een nieuwe installatie, minecraft server niet meer draaiend.


Ptje

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik had laatst op een pc, debian draaien. De kleine van mij was zelf al enige tijd bezig met een minecraft server opzetten, maar kreeg het niet voor elkaar. Ik heb toen java geinstalleerd op die distro en de minecraftserver.jar gestart. Hij begon het een en ander uit te pakken in de map waar ie in stond en ik starte de jar nog een keer en minecraft server draaide.

 

Tot zover allemaal prima. Toen crashte de pc door een defecte harde schijf. Ik heb toen de boel opnieuw geinstalleerd alleen middels Fedora 15. Ook java geinstalleerd, maar helaas minecraft wil net meer starten. Ik krijg de volgende melding,

 

./minecraft_server.jar: cannot execute binary file

 

Zou dan toch java niet draaien op een of andere manier of een ander idee, wat ik fout kan doen ?

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Java überhaupt wel geïnstalleerd, executable gemaakt ? Staan je rechten wel goed zodat je er als jouw gebruiker wel bij kan ?

Van waar de switch naar Fedora en niet bij good old debian blijven! (never change a winning team)

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rede dat ik naar Fedora ben gegaan, is omdat ik die eigenlijk altijd gedraaid heb. Dat ik Debian gebruikte was eigenlijk alleen om te proberen. Er was toch wel zoveel anders en de tijd die ik gehad heb, tot mijn harde schijf kapot ging te kort, dat ik nu toch maar weer naar fedora ben gegaan.

 

Ik heb Java geinstalleerd, maar of die nu ook draaid ? Ik draai fedora in tekst mode. Doordat het lijkt alsof hij geen jar bestand kend, lijkt er toch iets mis te zijn met Java.

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lamko,

 

totaal 1236

drwxr-xr-x. 2 root root 4096 30 apr 20:34 .

drwxr-xr-x. 5 root root 4096 30 apr 23:07 ..

-rwxr-xr-x. 1 root root 1254515 30 apr 20:34 minecraft_server.jar

 

Voor alle duidelijkheid, ik heb maar 1 user en dat is root.

 

Bedankt voor je hulp.

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je de jar file gedownload ?

Hier heb je een link http://www.minecraftwiki.net/wiki/Setting_up_a_server#Other_Distros

Java zou direct op moeten starten als de koppeling met jar files er is anders kun je het simpel met het commando Java aanroepen zoals op de site staat aangegeven.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lamko,

 

Ik snap niet waar mijn reactie is gebleven, dan nog maar een keer. De koppeling met jar files is er dus blijkbaar niet, want het java aanroepen zoals beschreven in jou link, zorgt voor de oplossing. Super bedankt !!! Mijn kinderen zijn er blij mee en ik ook. Eerst met Debian hoefde ik dat niet zo, daar was de koppeling er blijkbaar wel.

 

Gr.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...