Ga naar inhoud


Rebox 8500 HD bestanden op DVD of BluRay zetten


Gerard 1902

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Een vraag over opgenomen films/programma's, etc. op de interne HD van mijn Rebox 8500.

Is het mogelijk om deze opnamen uiteindelijk te branden op een DVD of BluRay?

 

Ben al beziggeweest, maar kom er niet uit. Ik heb opnamens gekopiëeerd naar een externe HD en/of USB stick. Dit gaat goed en kan deze ook weer afspelen. Als ik vervolgens deze externe HD/USB stick in een willekeurige PC steek, gaat het mis. De HD/USB stick kan niet worden uitgelezen, laat staan het bestand op de PC laden.

 

Is het zowieso wel mogelijk wat ik wil?

 

Alvast dank voor evt.reakties.

 

Mvg.

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites


u kan als het volgt werken

instaleer Freemake Video Converter (gratis)

 

bovenaan kiest u voor video zo kan u de film selecteren

 

u ziet nu de film staan met de gegevens van opname rechts hebt u de mogelijkheid om deze film te knippen (reclame uithalen)

 

u kiest onderaan de pluginn die u wenst (dvd blu-ray)

u kan de parameter ook nog wat aanpassen naar uw smaak

u kan ook verschillende filmpjes samenvoegen

een menu is ook mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BertjeV,

 

Bedankt! Het probleem wat ik wel heb is dat de betreffende externe harddisk na verbonden te zijn met en USB niet gezien wordt door mijn PC. In het configuratiescherm staat is deze HD wel zichtbaar en in apparaten aangegeven, maar kan hem alleen niet openen. Alleen verwijderen/eigenschappen etc.staan vermeld. Wel wordt aangegeven dat het stuurprogramma juist is en het apparaat goed werkt. Na installatie van Freemake Video Converter kan ik de HD dan wel openen? Maar ik ga ermee aan de slag,

In ieder geval nogmaals dank.

 

Mvg.Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas krijg ik geen toegang tot mijn externe HD. Het probleem is dat, als ik een externe HD van de Rebox op mijn PC (diverse PC's geprobeerd) aansluit, de PC de HD wel ziet in het configuratiescherm maar ik deze verder niet kan openen. Andere, van hetzelfde type externe HD, lukt wel mits deze niet op mijn Rebox aangesloten zijn geweest. Idem dito andersom. Externe HD aangesloten op een PC worden niet herkend op de Rebox. Alle typen HD zijn van WD. Als ik wel de HD kan openen, kan ik verder.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat uw ontvanger een linux ontvanger is.

deze HD is dan ook linux geformateerd.

windows kan deze inderdaad niet zien.

U kan uw pc wel opstarten met een linux distributie die van cd kan draaien.(bv knoppix)

dan kan u de gegevens wel lezen en kopieren naar de HD in de pc

na normaal opstaren van uw pc zal u de copy op uw hardisk in uw pc wel zien staan en kunnen bewerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BertjeV

 

Hartelijk dank voor de uitleg. Dit is inderdaad het geval, de Rebox heeft een Linux besturingssysteem Vandaar dat de schijven niet uitgelezen kunnen worden. Om nu mijn PC in Linux te gaan opstarten etc.gaat mij te ver. Deze kennis heb ik niet. In ieder geval hartelijk dank voor uw uitleg, ik ben blij dat het nu helder is waarom!

Moet maar even verder kijken hoe dit dan te gaan oplossen.

 

Mvg.Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat uw ontvanger een linux ontvanger is.

deze HD is dan ook linux geformateerd.

windows kan deze inderdaad niet zien.

U kan uw pc wel opstarten met een linux distributie die van cd kan draaien.(bv knoppix)

dan kan u de gegevens wel lezen en kopieren naar de HD in de pc

na normaal opstaren van uw pc zal u de copy op uw hardisk in uw pc wel zien staan en kunnen bewerken.

Ik denk dat uw ontvanger een linux ontvanger is.

deze HD is dan ook linux geformateerd.

windows kan deze inderdaad niet zien.

U kan uw pc wel opstarten met een linux distributie die van cd kan draaien.(bv knoppix)

dan kan u de gegevens wel lezen en kopieren naar de HD in de pc

na normaal opstaren van uw pc zal u de copy op uw hardisk in uw pc wel zien staan en kunnen bewerken.

 

Bij deze toch een vraag of dit moeilijk is? Kan ik deze linux distributie downloaden en zelf op CD branden teneinde uw aangedragen oplossing toch uit te kunnen voeren?

aangepast door Gerard 1902
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op het internet gevonden dat het volgende programma

Ext2IFS (te downloaden van internet) en op uw windows pc te installeren

zou u moeten kunnen lezen en schrijven op de linux partities.

ik zou dit een proberen, hopelijk werkt het

aangepast door BertjeV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Ext2IFS geïnstalleerd maar dit werkt helaas niet. De HD wordt niet gezien, maar zodra ik dit programma open zie ik het lampje op de HD wel even knipperen. Na het installeren van LinuxReader wordt de HD wel gezien, maar kan deze verder niet openen. Ik zal wel iets niet goed doen, want volgens mij moet het toch mogelijk zijn. Ik weet niet of u nog meer suggesties heeft? Ik ga verder maar weer eens op het internet zoeken. Nogmaals dank voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerard,

Heb je geprobeerd om het externe medium van de 8500 te verwijderen, dan via de menu's van de 8500 te verwijderen, en vervolgens weer inpluggen: dan moet het externe medium opnieuw door het OS gevonden worden. Anders zou ik de 8500 een koude start geven ?

 

Gebruik je een actuele versie 8500-software ?

 

Ik heb zelf een USB harddisk (en trouwens ook een memorystick) gebruikt, maar heb dit probleem nooit ondervonden. Ondertussen heb ik toch een interne disk geinstalleerd: ik vond het aan en uitschakelen van de externe disk "niet ideaal".

 

Alle door mij op de 8500 gebruikte disks zijn trouwens NTFS geformatteerd: Het OS van de 8500 werkt daar prima mee.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Henk,

 

Heel hartelijk dank. Jouw tip, het formatteren in NTFS was dé oplossing!!

 

Eerst een USB stick geformatteerd op de PC in NTFS. Vervolgens deze USB stick kunnen formatteren in de 8500 (wat eerst telkens mislukte). Daarna werd de USB stick "gezien" door de 8500 met het aantal vrije Gb's, 16 in dit geval. Nu kon ik een programma kopiëren van de interne HD naar de USB stick. USB stick vervolgens in de PC en werd gelijk gezien en kon ook de bestanden lezen. In AVS media player kon ik het bestand afspelen. Ook het branden op een DVD verliep prima en kan deze ook weer afspelen.

Helemaal super, mijn dag kan niet meer stuk! Nogmaals dank!

 

Mvg.Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mogelijk dat de linux formatering iets speciaal is.

er bestaan verschillende formaterings methoden

de meeste zijn ext2 en ext3 het is mogelijk dat de ontvanger een specifiek formateringsformaat gebruikt.

is er geen boekje of kan u niet opzoeken via internet hoe de disk geformateerd is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo BertjeV,

 

Hoe de disk is geformatteerd heb ik tot op heden niet gevonden. In ieder geval weer bedankt voor de tip.

Wat ik weer wel ondervond, was toen ik wederom een programma op de USB stick probeerde te zetten, vervolgens op de PC, ik de melding kreeg deze eerst weer te formatteren in standard FAT32. Maar gedaan, was wel weer alles gewist, vervolgens de USB stick weer in de 8500, werd herkend en kon ook weer een programma kopiëren. Daarna was deze tot mijn verbazing zonder problemen af te spelen op de PC. Blijkbaar eerst formatteren in NTFS, dan weer in FAT32 en dan werkt het. Nogmaals ik ben al blij dat het nu allemaal lukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...